ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۱۸

ممنوعیت ساخت‌و‌ساز روی گسل در ۱۰ شهر

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال ابلاغ مصوبه و نقشه ممنوعیت ساخت و ساز روی گسل‌های شهر تهران برای ۱۰ شهر دیگر هم این نقشه‌ها را در دست تهیه داریم. محمدسعید ایزدی درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هفته‌های اخیر نقشه پهنه‌های پرخطر تهران ابلاغ شد تا شهرداری به‌شدت از ساخت و ساز در این پهنه‌ها جلوگیری کند. ضمن اینکه قرار شد برای ۱۰ شهر دیگر کشور هم این نقشه‌ها تهیه شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم حمایت خود را اعلام کرده و قرار شده منابع آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد تا بتوانیم با کمک مرکز زلزله‌شناسی این نقشه‌ها را تهیه و به شهرها ابلاغ کنیم.

افتتاح سامانه مدیریت یکپارچه ناوگان حمل‌و‌نقل

سامانه مدیریت یکپارچه ناوگان حمل و نقل رسما از دیروز آغاز به کار کرد.  میثم نایبی مسوول این سامانه درباره‌ این سامانه جدید توضیح داد: سامانه مبین با هدف ارائه خدمات به شرکت‌های حمل و نقل، صاحبان کالا و رانندگان آغاز به کار کرده است. این سامانه به عنوان نخستین پایانه مجازی کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته نایبی، این سامانه در حال حاضر بیش از 40 هزار راننده و 3000 شرکت حمل و نقل و صاحب کالا را در زیرمجموعه خود فعال کرده است، این شرکت هم‌اکنون در حمل و نقل جاده‌یی داخلی فعالیت می‌کند، اما به زودی امکان حضور آن در فضای بین‌المللی و حمل و نقل ترکیبی هم وجود خواهد داشت.  نایبی ادامه داد: این سامانه به دنبال حذف شرکت‌های حمل و نقل نیست و به دنبال استفاده از توانمندی‌های این شرکت‌هاست، در حال حاضر 40 درصد از ناوگان ایران از تمام ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند و به شکل یک سر خالی در تردد هستند. از این‌رو با استفاده از این توانمندی‌ها این ظرفیت خالی مانده پر خواهد شد و به این ترتیب سالانه حدود 500میلیارد تومان از منابع کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

او درباره چگونگی استفاده راننده‌ها از این سامانه نیز اظهار کرد: در حال حاضر این سامانه روی تلفن‌های هوشمند قابل بهره‌برداری است و حتی شرایطی فراهم شده تا رانندگانی که از این گوشی‌ها استفاده نمی‌کنند نیز توان استفاده از آن را داشته باشند.

برقراری پرواز جدید در مسیر بوشهر به اصفهان و تهران

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: با برقراری پرواز جدید هفتگی در مسیر بوشهر به اصفهان و تهران، شمار پروازهای فرودگاه بوشهر افزایش یافت.  کمال دهقان‌منشادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پرواز را شرکت ایران‌ایر راه‌اندازی کرده که از امروز آغاز و به صورت هفتگی هر یک‌شنبه ساعت 20:45 از فرودگاه بوشهر انجام می‌شود.  او ادامه داد: پیش از این هم در مسیر بوشهر- اصفهان - تهران یک پرواز هفتگی پنج‌شنبه‌ها انجام می‌شد که پاسخگوی متقاضیان نبود.  دهقان‌منشادی اضافه کرد: اکنون هر هفته 104 پرواز از فرودگاه بوشهر به وسیله شرکت‌های ایران‌ایر، آسمان، کیش‌ایر، زاگرس، قشم‌ایر، تابان، کاسپین، نفت و ماهان به مقصد شهرهای مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کیش و دوبی پرواز انجام که به‌طور میانگین هر هفته بیش از 10هزار مسافر در این مسیرها جابه‌جا می‌شوند.

اجرای قرارداد خرید 450 واگن ریل باس با فاینانس

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره تفاوت قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریل باس از کشور کره با قراردادهای قبل گفت: سهم بخش ایرانی در این قرارداد بیشتر است و کیفیت ناوگان ارتقا یافته، همچنین لیسانس این فناوری به شرکت ایریکو منتقل شده و تامین مالی کل قرارداد به صورت فاینانس است.

سعید محمدزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: این قرارداد برای افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌یی و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومه‌یی و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰میلیون یورو امضا شده که تامین مالی آن به صورت فاینانس از سوی کشور کره‌جنوبی صورت می‌گیرد.

او افزود: با اجرای این قرارداد ظرفیت قطارهای حومه‌یی به بیش از ۷۰میلیون صندلی برای سفرهای حومه‌یی خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی زمان قرارداد را حدود ۷۸ ماه عنوان کرد و گفت: نخستین ست این مجموعه در کمتر از 1.5سال آینده در اختیار شرکت راه‌آهن قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن بیان کرد: سازنده این تجهیزات از طریق مشارکت شرکت هیوندای روتم و شرکت ایریکو است که در پی این قرارداد امتیاز و لیسانس دانش فنی به شرکت ایریکو منتقل می‌شود و با انجام این قرارداد در حوزه اشتغال‌زایی گام‌های بسیار مناسبی برداشته می‌شود.

 

ارسال نظر