ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۶۳

 هوا ۱۰ درجه سردتر می‌شود

سازمان هواشناسی از کاهش دمای ۱۰درجه‌یی برخی مناطق کشور خبر داد و نسبت به وزش بادهای شدید در اواسط هفته آینده هشدار داد. به گزارش تسنیم، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: بارش سواحل دریای خزر آغاز شده و به‌تدریج با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج تراز میانی بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود، همچنین برای ارتفاعات البرز، شمال خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و مناطقی از اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود. او تصریح کرد: روز شنبه برای برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش‌ها ادامه دارد، ضمن آنکه در شمال‌شرق و شرق وزش باد و کاهش دما خواهیم داشت. نقشینه ادامه داد: امروز (شنبه) و فردا کاهش دما

 2 تا 5 درجه‌یی برای سواحل شمالی پیش‌بینی می‌کنیم، این کاهش دما برای دامنه‌های البرز تا روز یک‌شنبه ماندگار است. کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: ‌افت دما در شمال‌شرق کشور امشب روی می‌دهد و تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی شده دما تا 10 درجه کاهش یابد که در برخی مناطق با وزش بادهای شدید همراه خواهد بود.

 تکمیل 22 درصد از مسکن مهر پردیس

استاندار تهران گفت: حدود ٢٢درصد از مسکن مهر پردیس به‌طور کامل تکمیل شده است و باقی‌مانده آن به همراه تکمیل زیرساخت‌ها واگذار می‌شود. به گزارش مهر، محمدحسین مقیمی افزود: این شهر نیاز مبرم به ایجاد مراکز فرهنگی ازجمله فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مساجد دارد که باید در برنامه‌های توسعه فرهنگی به آن پرداخته شود. استاندار تهران سپس با اشاره به ایجاد کمربند سبز در پردیس و بومهن گفت: این کمربند با همکاری اداره منابع طبیعی، آبفا و محیط‌زیست استان تهران احداث شود تا علاوه بر جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر موجب تعیین محدوده قانونی و حریم شهرهای بومهن و پردیس شود. مقیمی ادامه داد: ساخت بیمارستان، معابر، فروشگاه‌ها، مساجد و دیگر زیرساخت‌های مسکن مهر پردیس باید در اولویت باشد، این موضوع در دولت در حال انجام است و پس از تکمیل زیرساخت‌ها خانه‌ها بهره‌برداری و واگذار می‌شوند.

 دستور ویژه برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمان

وزیر راه و شهرسازی، در تماسی تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان این استان صادر کرد. به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در نخستین ساعات پس از زلزله 6.1 ریشتری صبح روز گذشته هجدک کرمان، در تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی این استان، آخرین وضعیت زلزله استان کرمان را جویا شد و دستورات لازم را برای امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان صادر کرد. آخوندی با بررسی آخرین وضعیت منازل مسکونی و راه‌های ارتباطی مناطق زلزله‌زده بر آمادگی بخش‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی برای کمک‌رسانی و رسیدگی فوری به وضعیت این مناطق تاکید کرد.  مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم با ارائه آخرین اطلاعات مناطق درگیر زلزله، از هماهنگی کامل دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در این استان خبر داد و تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه، اکیپ‌های راهداری و مدیریت بحران به منطقه اعزام شده‌اند. محمدمهدی بلوردی گفت: تیمی از کارشناسان مرکز تحقیقات نیز برای بررسی آخرین وضعیت جاده‌های ارتباطی و منازل مسکونی، به مناطق درگیر حادثه اعزام شده است.

 ظرفیت بارگیری8.5 میلیون تن کالا در بندر چابهار

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح توسعه بندر چابهار آماده بهره‌برداری است، گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری 8.5 میلیون تن کالا، بندر چابهار را به هاب کالاهای ترانزیتی در منطقه تبدیل می‌کند. به گزارش ایرنا، محمد راستاد افزود: با بهره‌برداری از طرح توسعه بندری چابهار ظرفیت این بندر به سه‌برابر افزایش می‌یابد. او اظهار کرد: چابهار به‌عنوان بندر ترانزیتی در حمل‌ونقل کالا از شرق آسیا و شرق آفریقا به کشورهای آسیای میانه و افغانستان نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. راستاد با بیان اینکه تاکنون مسوولان، وزرا و سفرای 13 کشور جهان برای افتتاح بندر چابهار اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این بندر می‌تواند به‌عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی در منطقه و ایجاد مرکز لجستیکی و ارزش افزوده و اشتغال‌زایی نقش مهمی را برعهده بگیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مرحله بهره‌برداری آزمایشی از این بندر تاکنون سه کشتی کانتینری از مبدا کاندلا هند به افغانستان در این بندر پهلو گرفته و یک کشتی حامل محصولات کود شیمیایی از این بندر تخلیه شده است. راستاد با اشاره به اپراتوری شرکت‌های داخلی و خارجی در این بندرگفت: باتوجه به سرمایه‌گذاری 85میلیون دلاری شرکت هندی در این بندر برای تامین تجهیزات موردنیاز بندری با این شرکت در حال مذاکره هستیم تا عملیات اپراتوری خود را با شریک ایرانی در این بندر آغاز کند که این شرکت هندی اعلام آمادگی کرده است.

 

ارسال نظر