آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۸۳

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری شهرسازی شورای شهر تهران گفت: رییس بنیاد مستضعفان قول داده ظرف ۲,۵ سال آینده ساختمان جدید پلاسکو را احداث کند که امیدواریم به قول خود پایبند باشد.

به گزارش مهر، سالاری با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو گفت: در جلسه روز گذشته که با شهردار تهران داشتیم یکی از مطالبات اعضای شورا، تعیین تکلیف پلاسکو و ذی‌نفعان و کسبه بود که متاسفانه پس از گذشت ماه‌ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: با توجه به مجموع جلساتی که شهرداری با شورای شهر تهران برگزار کرده به تازگی با تمامی ذی‌نفعان جلساتی را برگزار کرده ازجمله رییس بنیاد مستضعفان و به این توافق رسیده‌اند که مجموع ساختمان پلاسکو با زمینی که در مجاورت شرقی آن به مساحت ۴هزار و ۶۰۰ مترمربع است به صورت یک ساختمان ساخته شود.

سالاری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بنیاد مستضعفان درخصوص میزان بارگذاری در این زمینه است، گفت: خوشبختانه مجوزهای اولیه میراث فرهنگی در این زمینه گرفته شده و قرار است یک ساختمان فاخر مطابق با مطالبات افکارعمومی و ایمن طراحی شود البته ساختمانی در ضلع شمالی پلاسکو وجود که تخریب نشده و قرار است به همین صورت باقی بماند و مقاوم‌سازی شود.

وی تاکید کرد: به گفته رییس بنیاد مستضعفان، این ساختمان طی ۲,۵ سال به اتمام رسیده اما امیدواریم این وعده مانند سایر وعده‌های دولتی نباشد و پروژه به صورت فرسایشی به اتمام نرسد.

وی درخصوص اینکه آیا تعداد طبقات این ساختمان کوتاه‌تر خواهد شد، تصریح کرد: طراحی پلاسکو براساس مقررات طرح تفضیلی است اما به دلیل حقوق مکتسبه‌یی که به مالکان دارند، فکر نکنم که تعداد طبقات آن کوتاه‌تر شود.

 

 

ارسال نظر