ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۲۵

 انتقال پروازهای نجف به بغداد توسط 10 ایرلاین ایرانی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به علت افزایش عوارض خدمات فرودگاهی همه پروازهای شرکت‌های ایرانی به مقصد نجف از روز دوشنبه  6 آذر به بغداد منتقل می‌شود. مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تابستان امسال با مسوولان فرودگاه نجف جلسه‌یی برگزار شد که متاسفانه هیچ‌کدام از دستاوردهای این نشست برای اعمال تخفیف در عوارض هندلینگ فرودگاهی عملی نشد و 10 شرکت هواپیمایی ایرانی تصمیم گرفتند پروازهای خود را از نجف به بغداد منتقل کنند. وی افزود: مسوولان فرودگاه نجف اعلام کردند به‌ازای هر مسافر باید 5 دلار به‌عنوان عوارض امنیتی پرداخت شود، عوارض گمرکی را از 100 دینار به 150 دینار تغییر دادند و قیمت سوخت را نیز از  98 سنت به یک دلار و 42 سنت افزایش دادند. به گفته وی، همه این تغییرها سبب افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی شد. اسعدی‌سامانی ادامه داد: بیشتر مسافران نجف‌ اشرف از قشر متوسط جامعه‌ هستند، بنابراین شرکت‌های هوایی ایران برای رفاه حال مسافران مقرر کردند از ششم آذرماه پروازهای خود از فرودگاه‌های کشور را به جای فرودگاه نجف به فرودگاه بغداد انجام دهند. سخنگوی هواپیمایی کشوری نیز گفت: تابستان گذشته برخی شرکت‌های هواپیمایی به افزایش نرخ هندلینگ و سوخت در فرودگاه نجف اعتراض داشتند. رضا جعفرزاده ادامه داد: این اعتراض‌ها سبب شد برخی پروازهای ایران به فرودگاه نجف قطع شود که پس از آن مسوولان عراقی قول پیگیری موضوع را دادند. جعفرزاده اعلام کرد: به‌تازگی نرخ سوخت هواپیما نیز از 89 سنت به 1.24 دلار رسیده که چهاربرابر نرخ فرودگاه‌های ایران است.

 کارشناسی 52 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده در زلزله

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تاکنون کارشناسی 52 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است. به گزارش ایسنا، عزیزالله مهدیان در نشستی خبری با گسترده خواندن میزان خسارات زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه، گفت: براساس برآورد اولیه 11هزار واحد مسکونی روستایی و 4500 واحد مسکونی شهری تخریب شده و 15 هزار واحد مسکونی نیز خسارت دیده که باید مرمت شوند. وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اسکان موقت خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده و قابل سکونت نیست، اظهار کرد: به این منظور برای اسکان موقت در روستاها قراردادی با سپاه منعقد شده که قرار است ظرف مدت 45 روز کانکس ساخته و نصب شود که البته کار از چند روز پیش آغاز شده است. مهدیان افزود: در شهرها برای اسکان موقت خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنها تخریب شده از چند شیوه متفاوت نظیر نصب کانکس، پرداخت اجاره‌بها و... استفاده می‌کنیم. خیرین نیز در حال ارسال کمک‌هایی به صورت کانکس به منطقه هستند که با نظارت در مناطق زلزله‌زده نصب خواهد شد.

 افزایش سوخت تخصیصی به خودروهای دیزلی

اعتراضات و نگرانی‌های رانندگان خودروهای دیزلی درباره پایین بودن میزان سوخت اختصاصی به آنها سرانجام به تغییر نظر سازمان راهداری منجر شد. به گزارش ایسنا، پس از آنکه سازمان راهداری طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش را اجرایی کرد، برای هر یک از خودروهای دیزلی سهمیه‌یی خاص درنظر گرفت که این امر برای تعدادی از راننده‌ها محدودیت در دریافت سوخت ایجاد کرد. سازمان راهداری تاکنون به خودروهای 3.5 تا ۶تن ۱۸۰۰ لیتر و برای خودروهای دیزلی کلاس بین ۶ تا ۱۰تن نیز ۲۱۵۰ لیتر سوخت اختصاص می‌داد. حالا سخنگوی کارگروه تخصیص سوخت براساس پیمایش اعلام کرده باتوجه به درخواست‌های مکرر رانندگان این روند تغییر خواهد کرد و از این پس خودروهای قرار گرفته در این دو گروه سهمیه سوخت بیشتری در یافت خواهند کرد. براساس گفته‌های آدم‌نژاد، سهمیه سوخت عملکردی خودروهای دیزلی کلاس بین 3.5 تا ۶ تن که تاکنون ۱۸۰۰ لیتر بوده، طبق تصمیمات جدید اتخاذ شده از آذرماه به ۲۷۰۰ لیتر افزایش می‌یابد، همچنین سهمیه سوخت عملکردی خودروهای دیزلی کلاس بین ۶ تا ۱۰ تن نیز از ۲۱۵۰ لیتر سهمیه فعلی به ۳۲۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این تغییرات از آذر ماه امسال کلید خورده و باید دید خوردوهای دیزلی قرار گرفته در دیگر گروه‌ها نیز در آینده شامل این تغییرات خواهند شد یا تنها همین دو بخش از حمل و نقل عمومی به تغییرات مدنظر خود خواهند رسید.

 

ارسال نظر