ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۳۶

 حساب‌های شهرداری تهران مسدود شده است

محمدحسن زدا معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی گفت: شهرداری تهران 470 میلیارد تومان تا پایان سال 94 به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، ولی با وجود مذاکرات صورت گرفته به تعهدات عمل نشد و براساس قانون حساب‌های شهرداری مسدود شدند. به گزارش فارس، زدا افزود: تامین اجتماعی یک میلیون و 200 هزار نفر کارفرما دارد و تمام اقدامات ما باید براساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران حدود

 470 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 94 بدهکار است، ‌گفت: ما براساس قانون شرایط کارفرما را رعایت کرده‌ایم و به کارفرمایانی که در معرض ورشکستگی بوده‌اند براساس ماده 41 تامین اجتماعی کمک کرده‌ایم و سعی کردیم مشارکت داشته باشیم تا کشور از مشکلات اقتصادی عبور کند.

زدا افزود: در دی ماه سال گذشته تفاهمنامه‌یی با شهرداری تهران امضا کردیم که در آن تفاهمنامه

 4 بند مدنظر قرار گرفت و مقرر شد شهرداری بخشی از طلب خود را به صورت اقساط، 100 میلیارد تومان در تابستان امسال و بخش باقی‌مانده را تهاتر کند.

معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: شهرداری تنها بخشی از بدهی خود را تقسیط کرد و مابقی را پرداخت نکرد. وی افزود: ما با مدیران جدید شهرداری تهران نیز صحبت کرده‌ایم و جلساتی با معاونان جدید شهردار برگزار شد و مجددا مهلتی برای پرداخت مطالبات به شهرداری تهران دادیم، ولی اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نداد. زدا افزود: براساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی قسمت اجراییات سازمان وارد عمل شد و حساب‌های شهرداری مسدود شدند. وی افزود: این اقدام تماما براساس قانون صورت گرفته است و مهلت‌های متعددی نیز به شهرداری تهران برای پرداخت داده شد.

 ممنوعیت دریافت کارمزد از تقسیط بدهی به شهرداری‌ها

با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم به شهرداری‌ها ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، به موجب شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان و درخواست ابطال بند 7 مصوبه شماره 70 مورخ 22/ اردیبهشت/ 89 آن شورا، هیات عمومی این دیوان کارمزد از تقسیط بدهی در مصوبات شوراهای اسلامی شهرها را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات تشخیص و باطل کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، سازمان بازرسی کل کشور بند 7 مصوبه 70 مورخ 22/ اردیبهشت/ 89 شورای اسلامی شهر سامان را که دریافت کارمزد و جریمه دیرکرد مالیات شهرداری سامان را تصویب نموده و آن را از تاریخ تصویب ملاک عمل اخذ کارمزد ناشی از تقسیط مطالبات خود قرار داده است را مغایر با قانون تشخیص و باتوجه به اینکه اخذ هرگونه وجه از اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ازجمله کارمزد تقسیط بدهی و جریمه دیرکرد مطالبات منوط به حکم قانونگذار است، این مصوبه را برخلاف ماده 73 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و بخشنامه وزارت کشور و آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تشخیص و قابل ابطال است.

در پاسخ به شکایت مذکور شورای اسلامی شهر سامان اعلام کرده که شهرداری‌ها مکلف به تقسیط مطالبات خود نیستند، بلکه حق و اجازه اقدام این امر را دارند چراکه به موجب ماده 73 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 به شهرداری‌ها اجازه داده شده است که مطالبات خود را با اقساط حداکثر 36 ماهه مطابق دستورالعملی که به تصویب شوراهای اسلامی شهر مربوط می‌رسد دریافت دارند.

طرف شکایت در ادامه دفاعیات خود آورده است که وضع کارمزد برای تقسیط بدهی افراد به شهرداری و همچنین اخذ تاخیر تادیه از افراد با لحاظ شرایط مندرج در ماده 522 قانون آیین دادرسی مدنی اعمال خواهد شد و با قانون مغایرت ندارد و همین‌طور ماده 73 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که ماده 32 آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها مصوب سال 1346 را اصلاح نموده، شهرداری را ملزم به تقسیط مطالبات خود ننموده و حتی این مصوبه نیز شهروندان را ملزم به تقسیط بدهی خود با پرداخت کارمزد ننموده است و هیچ الزامی برای شهروند در تقسیط بدهی خود وجود ندارد.

 هشدار سریع زلزله در تهران

بابک نگاهداری رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، از طراحی و اجرای پروژه هشدار سریع زلزله در تهران در ۵ فاز خبر داد. به گزارش فارس، بابک نگاهداری گفت: این پروژه در ۵ فاز اصلی طراحی و اجرا شد که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه باتوجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مدنظر قرار گرفت. وی ادامه داد: در فاز دوم مشخصات سیستم سخت‌افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم‌افزاری که باید بستر سخت‌افزار درنظر گرفته شده پیاده‌سازی شود، طراحی شد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۶ ایستگاه که ۲۰ ایستگاه از آن دارای اولویت اول هستند، در نتایج این طرح پیشنهاد شده‌ است که می‌تواند به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

نگاهداری افزود: سال ۹۴ نخستین سامانه هشدار سریع زلزله تهران در شرق استان فعال شد. این سامانه تحرکات گسل مشا را رصد کرده و دست‌کم ۱۰ ثانیه جلوتر از زمین‌لرزه، پیام‌های لازم‌ را به مرکز فرماندهی و شبکه‌های خدماتی شهر ارسال کرد.

 

ارسال نظر