ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۷۲

 اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار زلزله

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه‌های مطالعاتی طراحی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، بابک نگاهداری با اعلام استخراج نتایج نهایی طرح پژوهشی شبکه هشدار سریع زلزله در شهرداری تهران، گفت: باتوجه به وضعیت جغرافیایی شهر تهران و قرار گرفتن در مسیر زلزله طراحی این شبکه جزو الزامات بود که با ایجاد شبکه همکاری موثری میان این مرکز و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و با بهره‌گیری از توان پژوهشی بخش خصوصی به نتیجه رسید. وی عنوان کرد: این پروژه در 5 فاز اصلی طراحی و اجرا شد که در فاز نخست امکان‌سنجی اجرای پروژه باتوجه به تجارب کشورهای پیشرو در حوزه مطالعات زلزله و همچنین خصوصیات و ویژگی‌های شهر تهران مدنظر قرار گرفت. در فاز دوم مشخصات سیستم سخت‌افزاری سیستم هشدار سریع طراحی و در فاز سوم مشخصات سیستم نرم‌افزاری که باید بستر سخت‌افزار درنظر گرفته شده پیاده‌سازی شود، طراحی شد. نگاهداری افزود: باتوجه به اهمیت عملیاتی بودن نتایج طرح، در دو فاز مجزا، طراحی سیستم نهایی هشدار سریع مبتنی بر طبقه‌بندی مکان‌ها در شهر تهران و براساس چهار سطح مجزای هشدار و همچنین نحوه توسعه سیستم و محاسبه هزینه‌های موردنیاز پیاده‌سازی انجام پذیرفت. رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بیان کرد: پیاده‌سازی سیستمی که چند ثانیه پیش از زلزله بتواند هشدارهای لازم را به مسوولان و شهروندان اطلاع دهد، می‌تواند با ایجاد امکان مدیریت زیرساخت‌های شهر به‌خصوص شبکه‌های گاز، برق و آب در مواقع خطر زلزله نقش مهمی در حفظ جان شهروندان تهرانی ایفا کند. وی گفت: هم‌اکنون 46 ایستگاه که 20 ایستگاه از آن دارای اولویت اول هستند در نتایج این طرح پیشنهاد شده‌ است که می‌تواند به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

 شناسایی ۱۵۰۰ ساختمان ناایمن در شهر

زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ۱۵۰۰ ساختمان ناایمن در مناطق مختلف شناسایی شده‌اند که به مالکان آنها اخطارهای لازم برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها داده شده و در صورت عدم تمکین با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش تسنیم، نوری با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اظهار کرد: براساس گزارش تهیه شده حدود 1500 ساختمان اعم از ساختمان‌های خصوصی، دولتی و تجاری در تهران ناایمن هستند. وی تصریح کرد: ساختمان‌های اشاره شده وضعیت مناسبی را به لحاظ ایمنی ندارند و این در حالی است که از سوی سازمان آتش‌نشانی اخطارهای کتبی و شفاهی به مالکان آنها داده شده است. صدراعظم نوری با اشاره به اینکه تمام ساختمان‌های ناایمن موظف هستند براساس ضوابط و مقررات ایمنی عمل کنند، بیان کرد: در صورتی که مالکان اقدام به رفع مشکلات ساختمان‌های خود نکنند براساس قوانین و مقررات ساختمان پلمب خواهد شد. رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: اولویت‌بندی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها از مواردی است که به‌طور جدی پیگیری خواهد شد به‌طوری که هم‌اکنون 10 ساختمان ناایمن با شرایط نامناسب در مناطق 11 و 12 شناسایی شده‌اند که باید هر چه زودتر ایمن‌سازی آنها در دستور کار قرار گیرد.

 نوسازی 7000 تاکسی فرسوده پایتخت اولویت شهرداری

شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام معاونت حمل‌ونقل ترافیک از اجرای اقدامات زیرساختی و تغییرات عمده در وضعیت عملکردی شرکت‌ها در طول 8ماه گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خبر داد و گفت: برای تکمیل مد حمل و نقل عمومی در کنار هر ایستگاه مترو که سال گذشته احداث شده یک ایستگاه تاکسی نیز احداث و سرویس‌دهی به مسافران انجام شد. به گزارش ایسنا، افندی‌زاده با اشاره به برخی اقدامات عمده زیرساختی انجام شده در سازمان تاکسیرانی در طول این مدت گفت: در گذشته فعالیت در تاکسیرانی به صورت سنتی بود و براساس مطالعات انجام شده طرح استفاده از زمان‌های خالی تاکسیرانان با تکیه بر اپلیکیشین‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان اجرایی شد. افندی‌زاده بیان کرد: نوسازی تاکسیرانی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار گرفت به‌طوری که در سال 95، 11 هزار تاکسی نوسازی شدند اما در سال 96 به علت کمبود نقدینگی و یارانه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی در این بخش انجام دهیم و باتوجه به ساز و کارهای پیش‌بینی شده در برنامه‌های پیش رو به‌ویژه «ون» متناسب با اهداف و سیاست‌های معاونت اقدامات ادامه خواهد یافت. وی تصریح کرد: براساس آمار 7000 تاکسی فرسوده هستند که باید نوسازی شوند. ایجاد ایستگاه‌های تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های مترو نیز از طرح‌هایی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

 

ارسال نظر