ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۵۹

انحراف از برنامه دوم شهرداری تهران زیاد است

حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با اشاره به ارزیابی برنامه دوم شهر تهران که هم‌اکنون در حال اجراست، گفت: انحراف از این برنامه بسیار زیاد است.  به گزارش «تعادل»، میرزایی در دومین نشست تخصصی کارگروه معماری گفت: محاسبه تراز مالی طرح تفصیلی و جامع شهر تهران بیانگر انحراف زیاد از این برنامه‌هاست.  وی با اشاره به حجم ساخت و ساز و انحراف زیاد از برنامه خاطرنشان کرد: بخشی از گزارش ۱۰۰روزه شهردار تهران که قرار است به اعضای شورای شهر ارائه شود مربوط به مسائل حوزه معماری و شهرسازی است.  معاون شهردار تهران تصریح کرد: متاسفانه انحرافات از زمان آقای احمدی‌نژاد که سقف جمعیت‌پذیری شهر تهران تا حدود ۱۰.۵میلیون نفر افزایش یافت، آغاز شد و تا امروز ادامه یافته است. به گفته وی، در بهترین و خوشبینانه‌ترین حالت حدود ۳۰درصد از برنامه دوم اجرا شده است. میرزایی یادآور شد: باتوجه به انحراف زیاد از برنامه دوم، مدیریت شهری درنظر دارد برنامه سوم را از ابتدای سال ۹۷ آغاز کند.  معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اجرای برنامه افزود: مشارکت مردم با شفافیت در تصمیم‌گیری و امکان ارزیابی نظرات آنها امکان‌پذیر است. به گفته وی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید نتایج برنامه‌ها را ارزیابی کنند.

 

اعزام تیم بازرسی سازمان هواپیمایی به فرودگاه نجف

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم بازرسی این سازمان برای رسیدگی به رفاه حال زائران اربعین حسینی در فرودگاه نجف خبر داد.  رضا جعفرزاده گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای رسیدگی به مشکلات احتمالی مسافران در فرودگاه نجف همچنین انسجام عملیات بازگشت و ارتباط مستقیم بین شرکت‌های هواپیمایی با مسوولان فرودگاه نجف، تیم بازرسی ویژه‌یی را به فرودگاه نجف اعزام کرد.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او از آغاز عملیات بازگشت پروازهای نجف به تهران و شهرستان‌ها از امروز خبر داد و گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده، شرکت‌هایی که پروازهای اربعین را برعهده دارند، مشکلی برای انجام پرواز به فرودگاه نجف ندارند.  به گفته جعفرزاده ۸۶۷ مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی در ایام اربعین صادر شده است که از این تعداد ۱۷۲مجوز پرواز برای شرکت هواپیمایی عراقی و ۶۹۵ مجوز پرواز برای شرکت‌های داخلی است.

 

اجرای 42 درصد طرح‌های هادی روستایی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 42درصد از طرح‌های هادی روستایی در کشور اجرا شده است که با گرفتن منابع جدید و تخصیص اعتبار بیشتر این طرح‌ها با سرعت بیشتری پیش می‌روند. به گزارش ایرنا، هادی درفشی افزود: بنیاد مسکن برای تهیه طرح هادی 38هزار روستای بالای 20خانوار اقدام کرده که حدود 98درصد آنها آماده شده است. او یادآور شد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از سال 84 با وسعت بیشتری آغاز شده و در دولت جدید هم این کار ادامه دارد.  درفشی اضافه کرد: سالانه 200هزار واحد روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی می‌شود و تا امروز اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی یک میلیون و 800 هزار واحد خانه روستایی انجام شده و این اقدامات در یک میلیون و 600 واحد روستایی به اتمام رسیده است.  معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: امسال مجوز 200هزار واحد روستایی توسط دولت و مجلس به بنیاد مسکن ارائه شده و از نظام بانکی انتظار داریم، اعتبارات بیشتری براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در نظر بگیرد.

او بیان کرد: براساس مصوبه مجلس و برنامه‌ریزی دولت برای هر واحد روستایی 20میلیون تومان از اعتبارات بانکی تخصیص می‌یابد و برای خانواده‌های نیازمند هم از حساب 100 امام(ره) کمک خواهد شد.

 

هزینه 500 میلیارد تومانی راه‌آهن چابهار- زاهدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سوراب کومار، سفیر هند در ایران گفت: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان یکی از فعال‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است که امسال 500 میلیارد تومان در آن هزینه شده است.  به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، خیرالله خادمی افزود: حضور هند به عنوان سرمایه‌گذار در پروژه راه آهن چابهار- زاهدان ازجمله زمینه‌های همکاری دو کشور است که این پروژه با پیشرفت فیزیکی 30درصدی در بخش اول آن و فعالیت بالغ بر 2هزار نفر نیروی انسانی و 1200دستگاه ماشین‌آلات درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت، اتصال راه آهن چابهار- زاهدان به افغانستان را هدف بعدی دولت ایران عنوان کرد و گفت: در همین راستا مقرر است تا سال 1397 شاهد ریل‌گذاری 100کیلومتر از این خط ریلی باشیم.

 

ارسال نظر