تداوم سنگ‌اندازی فرودگاه نجف برای ایرلاین‌های ایرانی

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶

گروه راه و شهرسازی|

5 ماهی است که فرودگاه نجف با اقداماتی به دنبال سوءاستفاده از اشتیاق زائران ایرانی برای سفر به عتبات عالیات است و در این رابطه هم ایرلاین‌ها و هم زایران ایرانی را با تنگناهای مختلفی مواجه کرده است. این فرودگاه در جدیدترین اقدام خود، مانع از صدور مجوز پرواز به یکی از ایرلاین‌های ایرانی شده است که همین موضوع پرواز ساعت ۸ صبح روز گذشته تهران به مقصد نجف را که متعلق به ماهان‌ایر بود با تاخیر همراه کرده و موجب سرگردانی زائران شد. مسوولان ماهان به مسافران اعلام کردند که ظاهرا مجوز این پرواز از سوی فرودگاه نجف صادر نشده است.

به گزارش فارس، یکی از مسافران این پرواز گفت: وقتی علت تاخیر پرواز را جویا شدیم به ما اعلام کرد‌ند که به دلیل بروز مشکلاتی در فرودگاه نجف، ‌پرواز این هواپیما(ایرباس 340) فعلا انجام نمی‌شود که دنبال مجوز برای انجام این پرواز هستیم.  او ادامه داد: برخی مسوولان‌ هم اعلام کردند، تلاش می‌کنیم با پرواز دیگری مسافران را به نجف اعزام کنیم. این مسافر تهران- نجف ماهان‌ایر افزود: فعلا زائران در فرودگاه امام سرگردان هستند و هیچ‌گونه تعیین‌تکلیفی از سوی مسوولان شرکت هواپیمایی ماهان انجام نشده است.

فارغ از ماجرای عدم صدور مجوز پرواز تهران به مقصد نجف از سوی این فرودگاه که سرگردانی مسافران این پرواز را به همراه داشت، جمعه گذشته خبری مبنی بر دریافت عوارض 10دلاری از مسافران فرودگاه نجف منتشر شد، این اقدام فرودگاه نجف که بدون اطلاع‌رسانی قبلی انجام شد علاوه بر اینکه موجب سرگردانی زائران ایرانی شد، بروز ازدحام در این فرودگاه را هم به همراه داشت زیرا در فرودگاه نجف فقط یک صرافی وجود دارد و مسافران برای تامین این ارز باید به این صرافی مراجعه کنند یا 10دلار عوارض خروج را همراه داشته باشند.

  زیاده‌خواهی‌های بی‌پایان

از خرداد ماه سال جاری، کشمکش میان فرودگاه نجف و ایرلاین‌های ایرانی آغاز شد. ابتدا این فرودگاه با افزایش نرخ خدمات فرودگاهی موجب انتقاد ایرلاین‌ها و توقف کوتاه‌مدت پروازهای ایران به این فرودگاه شد که با انجام رایزنی‌ها میان سازمان هواپیمایی و مسوولان این فرودگاه، ماجرا ختم به خیر شد و این فرودگاه تصمیم گرفت که نرخ عوارض فرودگاهی را در برخی موارد کاهش دهد اما پس از آن نوبت افزایش قیمت هر لیتر سوخت هواپیما(از 98سنت به یک دلار و 24سنت) برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی رسید که این ‌بار شرکت‌های هواپیمایی مانند گذشته با سودجویی مسوولان این فرودگاه خصوصی کنار نیامدند و برخی ایرلاین‌ها، پروزاهای خود را به فرودگاه بصره و بغداد منتقل کردند.

در این میان تعدادی از ایرلاین‌ها که پروازهای خود را به فرودگاه بصره یا بغداد منتقل نکردند با زیاده‌خواهی‌های بی‌پایان این فرودگاه روبه‌رو شدند که این زیاده‌خواهی به ضرر مسافران ایرانی تمام شد و زائران ایرانی مجبور به پرداخت عوارض 10دلاری به این فرودگاه شدند ضمن اینکه ایرلاین ماهان هم با عدم صدور مجوز پرواز از سوی این فرودگاه مواجه شد.

 

 

ارسال نظر