ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۲۳

 بررسی هزینه‌های فاقد سند در شورای تهران

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از بررسی هزینه‌های فاقد سند در دوران احمدی‌نژاد و قالیباف در این شورا خبر داد.

به گزارش ایلنا مجید فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا شورای پنجم قصد دارد به ابهامات مالی در دوران احمدی‌نژاد در شهرداری تهران رسیدگی و در این زمینه شفاف‌سازی کند، عنوان کرد: شورای پنجم منتظر گزارش 100روزه شهردار درباره شرایط مالی فعلی شهرداری است.

وی افزود: شهرداری را موظف کرده‌ایم که گزارشی جامع به ما بدهد اینکه چه چیزی تحویل گرفته‌ایم و جزئیات بدهی‌ها در چه حدی است و هزینه‌های فاقد و مشکلات مالی که به شهرداری به ارث رسیده است، چیست؟ 50 روز دیگر باقی مانده است نه فقط در دوران احمدی‌نژاد بلکه گزارشات مالی زمان قالیباف را نیز رصد خواهیم کرد. هم درخصوص آقای قالیباف و هم درخصوص آقای احمدی‌نژاد امروز با اسناد و هزینه‌های فاقدی روبه‌رو هستیم که بخشی از آنها به مراجع قضایی فرستاده شده و منتظر گزارش شهرداری هم در این باره هستیم.

این عضو شورای شهر در ادامه درباره دستگیری قائم‌مقام شهردار سابق، عیسی شریفی گفت: هیچ اطلاعی از دستگیری و اتهامات عیسی شریفی و سایر مدیران شهرداری به شورای شهر جدید داده نشده است.

وی با انتقاد از رویکرد گذشته شهرداری برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی گفت: امروز کاری که ما در تهران کردیم در هیچ کجای دنیا انجام نمی‌شود. در دنیا پروژه‌های بزرگ با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی و خارجی انجام می‌شود و شهرداری‌ها نه تنها برای پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نمی‌کنند بلکه از آنها درآمد هم کسب می‌کنند. مایه تاسف است که بگویم شهرداری تهران با وجود این همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری فقط توانسته در دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی کسب کند. پروژه هایپرمی اکباتان و پروژه هایپراستار اتوبان باکری تنها پروژه‌هایی است که از آنها برای سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شده است.

 

 ممنوعیت فعالیت افراد زیر ۱۸ سال در مراکز بازیافت

رضا عبدلی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهردای تهران با اشاره به اینکه زباله‌گردی به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است، گفت: طبق دستورالعمل فعالیت افراد زیر ۱۸سال در مراکز بازیافت ممنوع است.

به گزارش مهر، عبدلی تصریح کرد: حضور زباله‌گردها در شهر علاوه بر اینکه از لحاظ بصری تصویر مناسبی نیست از نظر بهداشتی نیز تهدیدی برای سلامت این افراد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی زباله‌گردها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برخی از زباله‌گردها از روی نیاز و برخی دیگر به صورت ساماندهی شده توسط سودجویان به این کار مشغول هستند که ساماندهی این قشر باید با لحاظ این موضوع صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع تفکیک زباله از مبدا به صورت منسجم توسط مردم صورت نمی‌گیرد، زباله‌ها منبع خوبی برای جمع‌آوری مواد قابل بازیافت بوده و درآمدزایی خوبی برای زباله‌گردها دارد بنابراین زباله‌گردی به عنوان انگیزه‌یی برای کسب درآمد محسوب می‌شود و هزاران نفر در تهران به این کار مشغول هستند.

 

 افزایش اختیارات پارلمان شهری پایتخت

ابراهیم امینی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر گفت: اختیاراتی که پارلمان ملی در مقابل رییس‌جمهور دارد باید شورای اسلامی شهر هم در مقابل شهرداری داشته باشد.

به گزارش مهر، ابراهیم امینی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نزدیک شدن شهرداری‌ها به پارلمان‌های محلی اظهار کرد: اختیاراتی که پارلمان ملی در مقابل رییس‌جمهور دارد باید شورای اسلامی شهر هم در مقابل شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به طور حتم روی این مساله کار می‌کند، افزود: در این خصوص از نظرات حقوقدان‌ها استفاده می‌کنیم. در زمینه حقوق تبلیغی نیز آنچه در کشورهای پیشرفته می‌گذرد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مصوباتی که شوراها در دوره‌های گذشته داشته‌اند همچنین قوانین را بررسی می‌کنیم تا یک مقررات جامع در رابطه با نحوه کارهای شورای اسلامی شهر با شهرداری تدوین شود.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شورای اسلامی شهر در کشور ما این است که به دلیل نو پا بودن جایگاه حقوقی مشخصی ندارد، افزود: طبق قانون اساسی تمام مقامات کشوری ملزم به اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر هستند؛ نه تنها شهرداری. تمام دستگاه‌های دولتی نیز باید مصوبات شورا را انجام دهند. شورا باید شورای شهر باشد و برای شهر برنامه‌ریزی کند.

 

ارسال نظر