دریافت عوارض ۱۰ دلاری فرودگاه نجف از ایرانی‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۲۲

با نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) فرودگاه نجف که پیش از این اقدام به گران‌فروشی‌ سوخت و خدمات فرودگاهی به هواپیماهای ایرانی کرده بود با دریافت عوارض ۱۰دلاری از زائران موجب بروز ازدحام در سالن‌های این فرودگاه شده است.

به گزارش فارس، دریافت عوارض 10دلاری از زائران و عدم اطلاع‌رسانی قبلی در این باره در فرودگاه نجف، زائرانی که درحال حاضر وارد این فرودگاه شده‌اند را سرگردان کرده است. در فرودگاه نجف فقط یک صرافی وجود دارد و مسافران برای تامین ارز باید به این صرافی مراجعه کنند یا 10دلار عوارض خروج را همراه داشته باشند که این امر موجب بروز ازدحام در فرودگاه نجف شده است.

این درحالی است که در آستانه اربعین حسینی(ع)، شرکت راه آهن و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی تدابیری را برای تسهیل در جابه‌جایی زائران حسینی در نظر گرفته‌اند که اختصاص 221هزار صندلی قطار و ۱۲هزار اتوبوس از این جمله‌اند. در همین رابطه، معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جابه‌جایی زائران اربعین، امسال ۲۲۱هزار صندلی قطار اختصاص یافته است. به گزارش مهر، ‌میرحسن موسوی اظهار کرد: بیش از ۷۰ قطار در مسیر جنوب و ۴۵ قطار فوق‌العاده برای ایام اربعین از مسیر شهرهای مختلف به مسیر ایستگاه راه‌ آهن شلمچه و بالعکس پیش‌بینی شده است. موسوی با اشاره به افزایش ۲۱درصدی حجم جابه‌جایی مسافران با قطارها به نقاط مرزی نسبت به سال گذشته بیان کرد: خدمات‌رسانی ۲۴ساعته ریل باس در جابه‌جایی زائران از ایستگاه راه آهن خرمشهر تا ایستگاه شلمچه در ۳۰دقیقه هم از دیگر خدمات راه آهن به زائران است.

او گفت: امسال با هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی قم 4 زوج قطار ترکیبی برای ایستگاه قم تا کربلا پیش‌بینی شده که زائران را از قم به شلمچه برده و پس از انجام تشریفات گذرنامه حدود ۳۵کیلومتر را در عراق طی کرده و از ایستگاه راه‌آهن بصره تا ایستگاه راه‌آهن کربلا را با قطار‌های کشور عراق سفر می‌کنند.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین نیز گفت: ۱۲هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری و ۶۰ هزار سرویس حمل‌ونقلی برای انتقال زائران به پایانه مرزی در ایام فعال خواهند بود.

رضا نفیسی با بیان اینکه پایانه مرزی خسروی امسال به جمع پایانه‌های ارائه‌ دهنده خدمات به زائران اربعین حسینی می‌پیوندد، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال ۱۳درصد از مرز خسروی تردد می‌کنند همچنین اتباع خارجی هم از پایانه مرزی شلمچه به کشور عراق مراجعت می‌کنند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی افزود: گیت‌های عبوری پایانه مرزی خسروی امسال به ۵۸ گیت عبوری و گیت‌های عبوری پایانه مرزی چذابه حدود ۲۸ و در پایانه مرزی مهران که بیشترین حجم زائران از آنجا تردد می‌کنند هم علاوه بر ۹۶گیت‌ عبوری از سرویس‌های بهداشتی و سالن مسافری مناسبی برخوردار است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین با اشاره به نحوه مدیریت حمل‌ونقل زائران بیان کرد: تردد زائران به دو صورت استفاده از خودرو شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود که حدود ۵۰ درصد تردد‌ها با استفاده از خودرو شخصی و الباقی توسط ناوگان عمومی و سایر شقوق حمل‌ونقل انجام می‌شود. نفیسی با اشاره به قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس‌های ویژه اربعین تصریح کرد: با توجه به تراکم ترافیک و احتمال نبود مسافر و سفرهای یک‌سر خالی با هماهنگی انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل جاده‌یی مقرر شد حداکثر تا 2برابر قیمت معمول نرخ بلیت‌ها مشخص شود و بیش از آن اجازه افزایش قیمت داده نشده است.

 

ارسال نظر