اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۸۱

 نرخ سوخت در فرودگاه نجف 3 برابر فرودگاه‌های اروپا

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: افزایش نرخ سوخت هواپیما در فرودگاه نجف، تا سه برابر نرخ فروش سوخت در فرودگاه‌های اروپا، موجب نارضایتی شرکت‌های هواپیمایی شده است و شرکت‌ها درصدد هستند تا تعدادی از پروازهای خود را به فرودگاه بغداد منتقل کنند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی هم‌اکنون علاوه بر رایزنی با فرودگاه بغداد، مکاتبه با فرودگاه نجف به‌منظور بازگشت نرخ سوخت هواپیما به قیمت قبل را آغاز کرده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه گفت: نامه‌یی مبنی بر کاهش نرخ سوخت هواپیما در زمان سفرهای اربعین از طرف سازمان هواپیمایی کشوری به مقامات دولتی کشور عراق ارسال و این نامه از سوی مقامات به مسوولان مربوطه اعلام شد. او ادامه داد: نرخ خدمات فرودگاهی نجف سه برابر فرودگاه‌های اروپایی و نرخ سوخت هواپیما در این فرودگاه دو برابر فرودگاه‌های منطقه است. به گفته عابدزاده، ‌این سازمان، از 3 ماه قبل اقدام به برنامه‌ریزی پروازهای ویژه اربعین کرده است و طبق توافق با شرکت‌های هواپیمایی، نرخ بلیت رفت‌ و برگشت تهران-نجف به مبلغ یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان، برای رفت‌ و برگشت بین مشهد و نجف، مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای بلیت‌های یک‌طرفه، نصف مبالغ اعلام ‌شده در نظر گرفته شد. رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: البته باید توجه داشت که حدود ۲۳ سال از آزادسازی نرخ بلیت پروازهای خارجی می‌گذرد اما سازمان هواپیمایی با هدف جلوگیری از رقابت مضر در فضای کسب‌ و کار و بروز مشکلات برای مردم اقدام به تعیین نرخ بلیت برای ایام اربعین کرده است.

 هیات بازرسی در شهرداری‌ تهران مستقر شد

هیات بازرسی سازمان بازرسی کل کشور در شهرداری تهران مستقر شده است. به گزارش ایلنا، هیات بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها(گروه شهرداری‌ها) از تاریخ 10مهر 96 تا 11دی 96 با موضوع«بررسی عملکرد سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران» در شهرداری مستقر شده است. چنانچه کارکنان و شهروندان درخصوص عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی شکایت یا اعلاماتی دارند، می‌توانند به هیات بازرسی مستقر - واقع در خیابان بهشتی، خیابان قنبرزاده، نبش کوچه دهم، طبقه پنجم- مراجعه یا با شماره تلفن گویای ۱۳۶ یا شماره تلفن ۴۲۰۶۵۱۶۵ -۰۲۱ تماس بگیرند. ضمنا سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور به‌ نشانی اینترنتی  http://shekayat. bazresi.ir آماده دریافت شکایات و اعلامات شهروندان در این زمینه است.

 معرفی 6 خودرو دارای بیشترین آلایندگی هوا

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: از 5 میلیون و 500 هزار خودرویی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند خودروهای پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند بیشترین آلایندگی را داشته‌اند. به گزارش فارس، سعید قیصر در نشست خبری تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی سراسر کشور و سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران(سیمفا) اظهار کرد: 481مرکز معاینه فنی در 315شهر از شهرهای کشور درحال فعالیت است. وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور، مسوولیت مراکز معاینه فنی به سازمان حمل و نقل همگانی کشور ارائه شده است. قیصر گفت: با اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی نگرانی و دغدغه‌هایی که مربوط به مراحل اخذ معاینه فنی خودروها بود، برطرف شده و درحال حاضر تمامی مراکز معاینه فنی به سامانه سیمفا متصل شده و تحت مدیریت واحد درآمده است. مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور اظهار کرد: با اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی، جعل برگه و برچسب معاینه فنی که یکی از تخلفات عمده در این زمینه بوده به حداقل رسیده و در آینده به صفر می‌رسد. قیصر گفت: در 7ماهه نخست سال 95 تعداد 4میلیون و 200هزار خودرو مورد معاینه فنی قرار گرفتند و در 7ماهه سال جاری 5 میلیون و 500 دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی حضور پیدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 28درصدی را داشته است. وی گفت: 65 درصد خودروهایی که در معاینه فنی مردود شده‌اند، رشد داشته و در 7ماهه نخست سال 96، 72درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، نمره قبولی دریافت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که به موضوع معاینه فنی به صورت سختگیرانه‌تری پرداخت شده است.

 

ارسال نظر