ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۵۳

امسال شهرداری نمی‌تواند آلودگی هوا را کاهش دهد

زهرا صدراعظم‌نوری رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور سه‌شنبه هفته آینده برای ارائه توضیحاتی در خصوص افزایش آلودگی هوا در صحن علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره قرارداد ایران با ژاپن در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: قرار شده بر اساس این قرارداد کشور ژاپن امکانات و تجهیزاتی را برای بررسی آلودگی هوای شهر تهران فراهم کند و مطالعات خود را در این خصوص ارائه دهد و منابع آلاینده شهر تهران مشخص شود و با این اقدام در راستای حذف منابع آلاینده در شهر تهران اقدام شود.

اعظم‌نوری گفت: شهرداری با توجه به شرایطی که دارد، احتمالا در سال جاری نمی‌تواند اقدام خاصی را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد، چرا که منابع کافی را ندارد و برای شهرداری آن‌قدر بدهی و تعهدات به جای گذاشته‌اند که دولت باید در این زمینه به کمک شهرداری تهران بیاید و تسهیلاتی را فراهم کند.

صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها منتفی شد

محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری در دوره جدید فعلا بنایی برای صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها ندارد.

به گزارش تسنیم، علیخانی تصریح کرد: البته در خصوص طرح اشاره شده، قرار است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و کمیسیون تحصصی شورا جلساتی را برگزار کنند اما در کل بنایی برای صدور آرم طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها نداریم.

علیخانی بیان کرد: در شورای چهارم این موضوع مطرح شد که اعضای سابق کمیسیون حمل و نقل بر تصویب طرح تاکید داشتند اما در این دوره ما به این نتیجه رسیدیم که این طرح غیرکارشناسی است و چنانچه بخواهیم آن را اجرا کنیم نیار به بررسی بیشتر دارد. بر اساس آمار روزانه بیش از 3میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند.

حداکثر هزینه معاینه فنی دوگانه‌سوزها ۱۸۱ هزار تومان

پیرو انتشار خبری مبنی بر اینکه هزینه تست هیدرواستاتیک هر خودرو دوگانه‌سوز ۶۲ هزار تومان است، تعدادی از پیام‌های دریافتی ایسنا نشان‌دهنده اعتراض برخی شهروندان به این هزینه بود و معتقد بودند که هزینه دریافتی از آنها برای تست خودروی‌شان بیشتر بوده که مدیر امور اجرایی معاینه فنی کشور در پاسخ به این اعتراضات این هزینه را صرفا برای تست هیدرواستاتیک دانست و حداکثر هزینه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز را ۱۸۱هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سعید قیصر در این باره گفت: هزینه کلی معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز شامل  ۶۲هزار تومان برای تست هیدرواستاتیک، ۲۲هزار تومان هزینه بازدید چشمی، ۲۸ هزار تومان هزینه باز و بسته کردن مخزن و در مجموع تست هر خودرو یک مخزنه ۱۱۲ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: همچنین برای خودروهای دومخزنه نیز تست هیدرواستاتیک هر مخزن ۶۲هزار تومان است که درنهایت ۱۲۴هزار تومان هزینه تست

دو مخزن، ۳۵ هزار تومان هزینه باز و بسته کردن مخزن و ۲۲هزار تومان هزینه بازدید چشمی بوده که در نهایت هزینه تست  هر خودرو دو مخزنه  ۱۸۱ هزار تومان می‌شود.

صدا و سیما رویکرد خود را در قبال شهرداری مشخص کند

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم روشن شدن رویکردها و سیاست‌های صداوسیما در قبال شورای اسلامی شهر تهران، گفت: نیاز است که نحوه انعکاس و رساندن پیام شورا به جامعه در قالب یک نظام‌نامه‌یی مشخص، انجام شود.  به گزارش ایسنا، میرلوحی درباره پیگیری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در زمینه انتشار اخبار شهردار تهران در صدا و سیما، گفت: تصور می‌کنم همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی نقاط مشترکی با وظایف شورا به‌ویژه ماده 71 قانون شوراها دارند. وی افزود: در این قانون 15 مورد کار مشترک میان رسانه‌ها و شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد که لازم است درخصوص هر چه بهتر انجام شدن این اقدامات تعامل سازنده‌یی میان شورا و رسانه‌ها وجود داشته باشد.  میرلوحی تاکید کرد: اگر قرار باشد با رسانه ملی کار کنیم نقاط تماس زیادی داریم لذا انتظار داریم که رویکردهای رسانه ملی روشن شود. البته ممکن است تلقی کنیم به‌دلیل اینکه در ابتدای کار هستیم هنوز نظم و سامان دقیقی پیدا نکرده است.

 

ارسال نظر