مجلس مجوز مسدود شدن «خیابان مردم» را منتشر کند

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۵۲

محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: شورای شهر در جریان مجوز دیوارکشی ساختمان قدیم مجلس نبوده و اگر دوستان مجوزی در این بخش دارند آن را منتشر کنند.

به گزارش تسنیم، سالاری اظهار کرد: بعد از جلسه اعضای شورای شهر تهران با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص دیوارکشی در مقابل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی و همچنین مسدود شدن خیابان مردم اتفاق خاصی نیفتاده و سوالات همچنان باقی است. البته قرار است، مواردی که در جلسه رییس مجلس شورای اسلامی مطرح شد از طریق هیات رییسه شورا و به ویژه محسن هاشمی‌رفسنجانی رییس شورای شهر تهران پیگیری شود.  او در واکنش به صحبت‌های بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص دیوارکشی مقابل ساختمان قدیم مجلس و مسدود کردن خیابان مردم که عنوان شده مجلس مجوز این کار را داشته است، اظهار کرد: در این خصوص هیچ مجوزی داده نشده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: نعمتی بیان کرده که محدوده‌یی که مسدود شده، خیابان بین ساختمان‌های مجلس است که مجوز‌های آن اخذ شده و عوارض آن هم به شهرداری پرداخت شده است و قطعا ما این موضوع را از طریق شهرداری پیگیری خواهیم کرد، چرا که شورا به هیچ عنوان در جریان این اقدام نبوده و بلکه مخالف آن هم هست.

محمد سالاری همچنین در گفت‌وگو با فارس در خصوص گودهای پرخط تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یکی از چالش‌های تهران در حوزه شهرسازی گودبرداری‌های پرخطر در سال‌های گذشته بوده که در سال‌های اخیر وضعیت آن بهتر شده است.  به گزارش فارس وی ادامه داد: در گذشته مجوزهای قابل توجهی در راستای درآمدزایی به مال‌ها، مگامال‌ها و پروژه‌های چند منظوره و بلندمرتبه‌سازی برای بارگذاری داده می‌شد که آ‌نها برای تامین پارکینگ به گودبرداری قابل‌ توجه اقدام می‌کردند.

سالاری گفت: این اتفاق باعث شده بود تا گودبرداری‌های گسترده در سطح شهر را شاهد باشیم و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری برای شروع و اتمام پروژه‌های خود نیاز داشتند که این گودبرداری‌ را سریعا انجام دهند، در نتیجه گودبرداری‌های بلاتکلیف ماه‌ها و سال‌ها رها شده می‌ماند و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تصریح کرد: با پیگیری شورا و با همراهی سازمان نظام مهندسی استان تهران کارگروه‌هایی تشکیل و بازدیدهای جدی از گودبرداری‌های پرخطر انجام شد و ما به عنوان شورای دوره چهارم، شهرداری را الزام کردیم از صدور پیش‌پروانه جلوگیری کنند.

سالاری ادامه داد: قسمت عمده‌یی از این گودبرداری‌ها به دلیل صدور پیش‌پروانه بود؛ چراکه هنوز پروانه اصلی صادر نشده بود، شهرداران مناطق با رویکرد درآمدزایی پیش‌پروانه می‌دادند و به مالکان اجازه گودبرداری داده می‌شد و چون در مسیر قانونی دچار مشکل می‌شدند، گودبرداری بلاتکلیف باقی می‌ماند.

وی افزود: بنابراین عدم صدور پیش‌پروانه را به تمام شهرداری‌ها ابلاغ کردیم و اکنون گودبرداری‌ها بسیار کم شده و بخشنامه‌یی هم ابلاغ کردیم که شروع اجرایی شدن پروانه را تخریب ساختمان تا سطح خیابان در نظر بگیرند نه گودبرداری تا در این‌صورت شاهد گودبرداری‌های رها شده در شهر نباشیم.

 

ارسال نظر