ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۸۰

مهرآباد همچنان صدرنشین فرودگاه‌های مسافری

شرکت فرودگاه‌ها آمار پروازهای انجام شده داخلی و خارجی در فرودگاه‌های کشور را اعلام کرد. طبق این آمار همچنان فرودگاه مهرآباد تهران اصلی‌ترین فرودگاه مسافری کشور به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها در شهریورماه ۱۳۹۶، ۱۲هزار و ۵۲۱پرواز در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده تا این مجموعه با فاصله‌یی حدود ۵۰۰۰پرواز در قیاس با فرودگاه دوم، فعال‌ترین مجموعه فرودگاهی کشور لقب بگیرد.

پس از مهرآباد، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد قرار گرفته که با ۷۸۷۱ پرواز به عنوان فعال‌ترین فرودگاه شهرستان‌های کشور محسوب می‌شود. رتبه سوم به فرودگاه امام‌خمینی(ره) تهران اختصاص یافته که با انجام ۶هزار و ۸۶ پرواز توانسته خود را به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های فعال کشور مطرح کند. این در حالی است که فرودگاه امام خمینی(ره) تنها مدیریت پروازهای بین‌المللی را در اختیار داشته و در این فرودگاه پرواز داخلی انجام نمی‌شود. پس از این فرودگاه‌ها، چهار مجموعه فرودگاهی کشور قرار دارند که در طول یک ماه بیش از ۱۰۰۰ برنامه پروازی را مدیریت کرده‌اند. فرودگاه شیراز با ثبت 2هزار و ۸۵۴، فرودگاه اهواز با 2 هزار و ۲۲۰، فرودگاه اصفهان با 2هزار و ۵۶ و فرودگاه تبریز با هزار و ۵۲۸ پرواز رتبه‌های چهارم تا هفتم عملکرد فرودگاهی در شهریور ۱۳۹۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

 

ثبات قیمت مسکن در نیمه اول سال 96

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در نیمه نخست سال جاری نداشته‌ایم، گفت: البته شاید به عنوان مثال در یک منطقه‌یی از تهران رشد قیمت رخ داده باشد اما به‌طور میانگین در 6 ماهه گذشته افزایش قیمت مسکن نداشتیم.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با فارس افزود: وارد دوره پیش رونق مسکن شده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال تا سقف تورم و در حد ۱۰درصد رشد قیمت مسکن داشته باشیم.

او اظهار کرد: به هر حال در اقتصاد ایران پیش‌بینی سخت است و وقتی قیمت آهن و میلگرد افزایش می‌یابد، قیمت مسکن کاهش می‌یابد و بالعکس وقتی این اقلام ارزان می‌شود، گزارش‌ها حاکی از رشد قیمت مسکن است، بنابراین نمی‌توان با قاطعیت از هر گونه تغییر و تحول قیمتی در بازار مسکن سخن گفت. رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در نیمه دوم امسال قطعا با تزریق نقدینگی به بازار و ورود تسهیلات خرید مسکن می‌توان تا حدودی شاهد رونق معاملات خرید و فروش مسکن بود.

او افزود: در 21 روز فصل پاییز (یکم تا 21 مهرماه جاری) در شهر تهران 9382 قرارداد خرید و فروش و 9586 قرارداد اجاره به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

به گفته عقبایی، در کل کشور هم در 21 روز فصل پاییز 29 هزار و 54 قرارداد خرید و فروش و 32 هزار و 372 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است.

 

علت فروریزش زمین  در خیابان خیام اعلام شد

شکسته شدن بخشی از نهر خیابان خیام موجب فروریزش زمین به ابعاد ۱۵ مترمربع شد.

به گزارش مهر، به دلیل فرسایش خاک بخشی از نهر خیابان خیام تقاطع خیابان امام‌خمینی شکسته و این شکستگی باعث نفوذ آب به لایه‌های زیرین نهر شد و موجب فروریزش زمین به ابعاد ۱۵ مترمربع شد که با حضور به‌موقع عوامل شهرداری، راهور و شرکت آب و فاضلاب، نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام شد به‌طوری که ضمن پر کردن حفره ایجاد شده، مرمت و بازسازی نهر و عملیات آسفالت در دستور کار قرار دارد.

شهرداری منطقه ۱۲ از شهروندان تقاضا کرد برای تسهیل در امر مقاوم‌سازی و رفع خطر احتمالی از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

 

۲۵ درصد مجسمه‌های پایتخت برنزی هستند

سیدمجتبی موسوی سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه ۲۵درصد مجسمه‌های شهر تهران برنزی هستند، گفت: اکثر این مجسمه‌ها در نقاط قابل کنترل، نگهداری می‌شوند.

به گزارش مهر، سیدمجتبی موسوی با اشاره به سرقت اموال عمومی شهر گفت: سرقت اموال عمومی به‌دلیل ارزش ماده خامی بوده که در تولید آن به کار رفته است، جنس اموال سرقتی اکثرا از آهن، آلومینیوم، مس، برنز و... بوده و علاوه بر مجسمه‌های فلزی شاهد سرقت کابل‌های فلزی نیز هستیم که با انگیزه فروش مواد خام آن صورت می‌گیرد.

 وی افزود: مجسمه‌هایی که در سطح شهر نصب می‌شوند با فرآیند خاصی ازجمله طراحی، قالب‌گیری، ساخت، نصب و... تولید می‌شوند، بر این اساس هر مجسمه برنزی چندین میلیون تومان هزینه دارد که سارقان آن را به‌عنوان ضایعات و ماده خام به قیمت چند صد هزار تومان می‌فروشند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنرهای شهری سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه مجسمه‌های سطح شهر از جنس آهن، سنگ، برنز و فایبر گلاس ساخته و در نقاط مختلف شهری نصب می‌شوند، تصریح کرد: ۲۵درصد مجسمه‌های سطح شهر برنزی هستند که بسیاری از آنها در نقاط قابل حفاظت مانند داخل پارک‌ها، نصب شده است، اما آثار نصب شده در معابر شهری که فاقد نگهبان هستند در خطر سرقت قرار دارند. وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز شاهد سرقت مجسمه‌های برنزی در سطح شهر بودیم که پس از آن نصب این مجسمه‌ها به‌طور موقت متوقف شد، اما پس از مدتی نصب مجسمه‌های برنزی در نقاط خاصی در شهر از سر گرفته شد، چراکه معتقدیم فضاهای مختلف شهری نیاز به تنوع آثار هنری دارند و حذف این مجسمه‌ها از سطح شهر راه‌حل اصلی نیست.

 

ارسال نظر