پایدارسازی درآمدها از اولویت‌های مدیریت شهری

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۷۹

سمیع‌الله حسینی‌مکارم، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پایدارسازی درآمدهای شهرداری تهران از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: توزیع قبوض معوقه عوارض پایدار از ابتدای شهریورماه انجام شده است.

به گزارش مهر، حسینی‌مکارم با تاکید بر پایدارسازی درآمدهای شهرداری به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اظهار کرد: جهت مشارکت حداکثری وصول درآمدهای پایدار، برای همشهریانی که در سال‌های قبل موفق به پرداخت عوارض ملک خود نشده‌اند، قبوض معوقه عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند ارسال شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: ملاک محاسبه مبالغ موجود در قبوض، بر اساس عوارض سال۱۳۹۵ و بر مبنای دفترچه ارزش معاملاتی املاک متعلق به سال۱۳۹۳ است که با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در صورت عدم پرداخت عوارض تابلو و بهای خدمات مدیریت پسماند، بدهی‌های مذکور بر اساس آخرین تعرفه محاسبه می‌شود. بر همین اساس مبلغ بهای خدمات و عوارض تابلو تا پایان سال۱۳۹۵ به صورت علی‌الحساب بوده که پس از تعیین نرخ تصویبی سال۱۳۹۶ به‌روزآوری و در قبوض آتی اعلام می‌شود.

حسینی‌مکارم با اشاره به وضعیت درآمدهای شهرداری که از طریق پرداخت قبوض شهروندان انجام می‌شود، گفت: قبوض مذکور شامل بدهی معوق شهروندان تهرانی است و عوارض و بهای خدمات سال جاری در آن گنجانده نشده و از طرق مختلف قابل پرداخت است.

 وی گفت: یکی از راه‌های پرداخت غیرحضوری قبوض، پرتال شهرداری تهران به نشانی www.  Tehran.ir است. همچنین پرداخت قبوض از طریق اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک، تلفن‌بانک، سامانه تلفنی ۱۳۷شهرداری تهران، کلیه شعب بانک‌ها و سایر سامانه‌های پرداخت اینترنتی با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت امکان‌پذیر است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه درآمدهای پایدار از جمله عوارض نوسازی، کسب و پیشه، تابلوهای صنفی، خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند را مناسب‌ترین منابع درآمد شهرداری‌ها برای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر برشمرد و در پایان اظهار امیدواری کرد که شهروندان تهرانی در فرصت محدود اعلام شده با مشارکت در پرداخت به‌موقع عوارض در آبادانی و عمران شهر خود سهیم بوده و مدیریت شهری را نیز در رسیدن به این امر یاری کنند.

 

 

ارسال نظر