در شهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۰

 تعهد شهرداری تهران به اعطای حقوق احتمالی آموزش و پرورش

شهردار تهران در مورد سرانجام پرداخت عوارض 5 درصدی از سوی شهرداری به آموزش و پرورش از محل صدور پروانه در راستای نوسازی مدارس واکنش نشان داد و گفت: اگر آموزش و پرورش حقی در رابطه با درآمدهای شهرداری و عوارض مأخوذ از مردم داشته باشد حتما عمل می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در این باره افزود: البته امسال 33میلیارد تومان برای کمک به مدارس از سوی شهرداری در بودجه پیش‌بینی شده بود و این درحالی است که علاوه بر این کمک میلیاردی، شهرداری‌های مناطق نیز کمک‌های زیادی از محل درآمدهای خود به خصوص برای آماده‌سازی مدرسه‌ها در مهر ماه پرداخت می‌کنند. بنابراین نه تنها شهرداری براساس بودجه مصوب خود؛ بلکه اضافه بر آن هم به مدارس کمک می‌کند و باید تاکید کنم که حتما شهرداری تهران در حد وسع خود به آموزش و پرورش کمک می‌کند تا مدارس شهر تهران شرایط مناسب‌تری داشته باشند.

شهردار تهران با اشاره به همکاری‌های تنگاتنگ شهرداری و آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی ادامه داد: کمیته‌یی مشترک با آموزش و پرورش مختص بازگشایی از مدارس تشکیل دادیم که اقدامات خوب و ایده‌های جدیدی مطرح شد اما کمیته‌یی دایمی با آموزش و پرورش نداریم و اگر لازم باشد حتما کمیته‌یی با آموزش و پرورش برای پیگیری مسائل مشترک تشکیل خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، براساس ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 72 باید تا 5 درصد عوارض شهرداری‌ها در زمینه صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها و... در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد؛ این درحالی است که شهرداری‌ها به آموزش و پرورش بدهکارند و این موضوع بارها از سوی مدیران آموزش و پرورش مورد تذکر قرار گرفته بود.

 درخواست کاهش دوره معاینه فنی خودروهای جدید

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران گفت: تجهیزات استاندارد خودروها یک سال هم دوام نمی‌آورد. برای همین لازم است مراجعه برای معاینه فنی از۴سال به ۲سال کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، نواب حسینی‌منش درباره معاینه فنی خودروها گفت: متولی معاینه فنی، سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست است؛ چراکه خودروها از زمان تولید باید تحت استانداردهایی قرار بگیرند و بعد از پشت سر گذاشتن این استانداردها، خودروها ۴سال رها می‌شوند تا زمانی که برای معاینه فنی به ما مراجعه می‌کنند. وی افزود: پوست‌اندازی صنعت ما کند است چراکه خودرویی مانند پراید به ۲۰سال قبل تعلق دارد که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند و این درحالی است که در کشور کره نسل جدید پراید با کیفیت بالا تولید شده است. پراید سالانه کشته‌های زیادی می‌گیرد. سایپا جشن تولید آخرین پراید را برگزار کرد اما جالب است بدانید نام این خودرو همچنان در لیست پیش فروش این شرکت وجود دارد. حسینی‌منش ادامه داد: امسال یک میلیون و ۲۰۰هزار خودرو معاینه فنی انجام دادند. ۳۰‌درصد این خودروها پراید و ۲۵‌درصد از آنها پژو، پرشیا و سمند بودند. ۷۰‌درصد از خودروهای پراید دارای ۲ نقص و بیشتر بوده‌اند. بیش از ۸۵‌درصد از خودروهای ال ۹۰ نیز توانستند معاینه فنی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران تصریح کرد: می‌توان جلو تولید خودروهای بی‌کیفیت را گرفت و خودروهای با کیفیت تولید کرد. تولید خودرو با کیفیت هزینه دارد. باید همتی وجود داشته باشد تا در صنعت خودرو کشور پوست‌اندازی شود. لازم است، قیمت خودروهای با کیفیت در حد توان مردم تنظیم شود با این کار هم تعداد کشته‌ها کم می‌شود، هم آلودگی هوا کاهش می‌یابد و هم ایستایی خودرو در استاندارد افزایش می‌یابد. استانداردهای خوردروهایی که درحال حاضر وجود دارند یک سال هم دوام نمی‌آورد. به همین دلیل لازم است، مراجعه برای معاینه فنی از ۴سال به ۲سال کاهش یابد.

وی که در یک برنامه رادیویی درباره معاینه فنی خودروها صحبت می‌کرد درباره خودروهای فرسوده ارگان‌ها و سازمان‌ها گفت: این خودروها زمانی که فرسوده می‌شوند، اجازه تردد ندارند به همین دلیل به عنوان سرویس ارگان‌ها استفاده می‌شوند. این خودروها معاینه فنی انجام نمی‌دهند و البته به دنبال آن هم نیستند. برای رفع این مشکل، طرح کاهش آلایندگی را در طرح زوج و فرد اعمال می‌کنیم. بر این اساس خودروهای فرسوده، کاربراتوری، خودروهای فاقد معاینه فنی و حتی اتوبوس و تاکسی‌ها در صورت داشتن نقص اعمال قانون می‌شوند.

 

ارسال نظر