اتصال خطوط یک و 6 مترو به قطار حومه

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۰۵

مدیرکل پروژه خط 6 مترو تهران جزئیات احداث این خط را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس پورهاشم در بازدید دو نفر از اعضای شورای شهر از پروژه خط 6 مترو تهران با اشاره به ویژگی‌های این خط گفت: خط 6  قطر تهران را قطع می‌کند و از شمال کن آغاز و با عبور از محله کوهسار و بزرگراه‌های همت و اشرفی اصفهانی وارد بلوار مرزداران می‌شود و با عبور از یادگار امام به سپاه و خیابان ۱۷شهریور و از آنجا به دولت‌آباد و حرم مطهر عبدالعظیم حسنی می‌رسد.

وی با بیان اینکه طول کل تونل این خط ۳۲کیلومتر است که ۲۷ ایستگاه دارد، گفت: همچنین ۲۵هواکش میان‌تونلی و پله اضطرار برای این خط پیش‌بینی شده است همچنین خط 6 مترو با 6 ایستگاه خطوط دیگر تقاطع دارد. مدیرکل پروژه خط 6 مترو تهران با بیان اینکه کل مسیر خط 6 حفاری و لاینینگ شده است، گفت: البته دستگاه تی بی ‌ام در نیمه جنوبی خط 6 از دولت‌آباد تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی درحال فعالیت است که لازم به ذکر است این نیمه جنوبی به تازگی به خط 6 الحاق شده است.

پورهاشم با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه

۸۸ درصد و پیشرفت ایستگاه‌ها ۸۴ درصد است، گفت: نیمه جنوبی خط 6 از دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی 6 کیلومتر است که از مناطق سنگی همچون بی‌بی‌ شهربانو عبور می‌کند و از نزدیکی آثار باستانی منطقه ری و چشمه‌علی نیز تردد می‌کند. به همین دلیل مجبور به استفاده از دستگاه تی بی ‌ام هستیم.

وی با بیان اینکه برخی ایستگاه‌های خط 6 همچون میدان شهدا، یادگار امام، مرزداران و... تکمیل شده است، گفت: خط 6 دارای ویژگی‌های خاصی است به گونه‌یی که برای نخستین بار در مترو از تکنولوژی پابندونگارد در زیر بیمارستان شریعتی نصب شده است.

مدیرکل پروژه خط 6 مترو تهران در تشریح این ویژگی خط 6 با بیان اینکه براساس استانداردهای جهانی ارتعاش نباید بیشتر از حدود ۷۰دسیبل باشد، گفت: خط 6 مترو از بیمارستان شریعتی و مرکز پزشکی هسته‌یی عبور می‌کند که به ناچار از تکنولوژی پابندونگارد استفاده کردیم که حدود ۳۰دسیبل کاهش ارتعاشات را شاهد خواهیم بود. البته به دلیل هزینه 5 برابری استفاده از این تکنولوژی تنها باید در جاهایی که ارتعاشات مترو موجب آسیب می‌شود از این تکنولوژی استفاده کنیم.

 

 

ارسال نظر