بهره‌برداری از ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا ۴ سال آینده

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۱۹

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت‌های چشمگیر در وضعیت قراردادهای بین‌المللی گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم بتوانیم از ۷هزار و ۵۰۰کلیومتر قرارداد آزادراهی حداقل ۲۵۰۰کیلومتر آزادراه را به بهره‌برداری برسانیم.

امیر امینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: برای نهایی شدن قرارداد مسیر ریلی قزوین -رشت –انزلی- آستارا توفیقاتی حاصل شده است و درحال بررسی و واقعیت‌سنجی مدل‌های ارائه شده سرمایه‌گذار هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه بزرگ ریلی چابهار به سمت زاهدان با سرعت زیادی در حال انجام است و اتفاق نظر خیلی خوبی در مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا) برای تامین مالی این پروژه با هدف اجرای هر چه سریع‌تر آن انجام شده است.

او با توضیح اینکه این پروژه به سه قسمت چابهار به سمت زاهدان، زاهدان به سمت زابل و زابل به سمت نهبندان و بیرجند و نهایتا اتصال به شبکه ریلی بافق- مشهد تقسیم شده است و برای هر قسمت سرمایه‌گذار مشخصی انتخاب می‌شود، توضیح داد: قرار است مسیر چابهار به زاهدان با تزریق اوراق مشارکت از سوی سازمان برنامه و بودجه و مشارکت ۲۵ درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شود.

امینی اظهار کرد: برای مسیر بیرجند به سمت مشهد نیز با یک کنسرسیوم در حال مذاکره هستیم و کنسرسیومی تشکیل داده‌ایم و به چند بانک عامل معرفی کردیم البته پاسخ بانک‌ها منفی بود و اکنون مشغول مذاکره برای یافتن بانک عامل هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل مسیر ریلی زاهدان به زابل و زابل به نهبندان هم خبر داد: ریل این مسیر از طریق مکانیسم تامین مالی از طریق فاینانس هندی‌ها انجام می‌شود و مذاکرات این مسیر ریلی هم در حال انجام است.

 

 

ارسال نظر