در شهر

۱۳۹۶/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۶۴

راه‌اندازی پایانه جدید شرق در انتظار منابع مالی

مجید فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش از لزوم افتتاح فاز یک پایانه شرق با کمک منابع مالی دولتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، فراهانی گفت: منطقه 13 در شرق تهران جزو یکی از محلاتی است که شاخص‌ها و سرانه‌های شهری پایینی دارد و از نظر شهری جزو محلات محروم به حساب می‌آید و مردمش از مشکلات زیادی همچون فقر شدید فضای سبز و تراکم جمعیتی زیاد که بالاتر از میانگین شهری است، رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه بن‌بست‌های زیادی در خیابان پیروزی و نیروی هوایی وجود دارد که ترافیک در این مناطق را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بررسی‌های منطقه نشان داده که به علت بن‌بست بودن این خیابان‌ها ترافیک شدیدی در پیروزی و نیروی هوایی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه متاسفانه کمبود منابع مالی سبب شده که طرح تعریض خیابان پیروزی همچنان معطل بماند، گفت: یکی از پروژه‌های خوب منطقه 13 ساخت فاز یک پایانه جدید شرق است که 95درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تزریق

20 میلیارد تومان منابع مالی این پایانه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که با تکمیل این پروژه پایانه شرق از سه راه تهرانپارس به این منطقه منتقل می‌شود و از بار ترافیکی خیابان دماوند و تهرانپارس کاسته می‌شود و همچنین می‌توان با تبدیل این پایانه به فضای سبز تا حدودی کمبود فقر شدید سرانه فضای سبز در این منطقه را بهبود داد.

فراهانی با بیان اینکه پروژه پایانه جدید شرق یک پروژه مدرن است که با رعایت استاندارد جهانی ساخته شده و ارتقای جدی در ساخت پایانه‌ها را شاهد خواهیم بود، گفت: لازم است پایانه شرق به ایستگاه مترو نیز متصل شود، به گونه‌یی که در انتهای نیمه شرقی خط 2 می‌توان با احداث 3.5 کیلومتر مترو دیگر، مترو را به پایانه جدید شرق برسانیم و با ایجاد خطوط جدید اتوبوس نیز می‌توانیم به گسترش حمل و نقل عمومی کمک کنیم.

وی افزود: فاز 2 پایانه جدید شرق باید هرچه سریع‌تر بعد از فاز 1 افتتاح شود، چرا که فاز 2 شامل پمپ بنزین، استراحتگاه رانندگان، کلانتری و... است که با افتتاح آنها سرویس‌دهی بهتری به مسافران می‌شود. البته فاز 2 نیازمند 25میلیارد تومان اعتبار است که اگر معاونت حمل و نقل در این امر جدی باشد، می‌توان تا پایان امسال حداقل از فاز یک این پایانه بهره‌برداری کرد.

احتمال افزایش 2 برابری قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق خبر داد.

 داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی در گفت‌وگو با ایلنا درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق در ایام اربعین اظهار کرد: هنوز برای تصمیم‌گیری و تعیین نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین جلسه‌یی برگزار نشده است اما معتقدم باید قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش یابد.

وی در پاسخ به اینکه میزان افزایش قیمت بلیت اتوبوس چقدر خواهد بود، ادامه داد: معتقدم قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین برای مقاصد شهرهای مرزی با عراق باید دو برابر قیمت روزهای عادی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت افزایش قیمت بلیت اتوبوس در این ایام گفت: در بازه زمانی ویژه اربعین حسینی اتوبوس‌ها یک سر خالی از مقاصد شهرهای مرزی با کشور عراق برمی‌گردند.

در زمان رفت زائران، اتوبوس خالی برمی‌گردند و در زمان برگشت زائران ناوگان اتوبوسی بدون مسافر عازم شهرهای مرزی با کشور عراق می‌شوند ضمن اینکه معمولا توقف‌های طولانی در این مسیر به اتوبوس‌ها تحمیل می‌شود.

کشاورزیان ادامه داد: نظر بنده این است که برای جبران این موارد مانند سنوات گذشته قیمت بلیت اتوبوس دو برابر ایام عادی سال باید افزایش پیدا کند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی درباره آماده‌باش ناوگان اتوبوسی ویژه ایام اربعین گفت: چیزی حدود 15هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان موجود است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 درصد این ناوگان برای ایام جابه‌جایی زائران حسینی در ایام اربعین استفاده شود. درحال حاضر 9هزار دستگاه اتوبوس آماده جابه‌جایی زائران حسینی هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود چیزی حدود 25هزار سرویس هم در زمان رفت زائران و هم در زمان برگشت از طریق ناوگان اتوبوسی انجام شود.

 

ارسال نظر