استقبال شورای شهر تهران از دومین بخشنامه شهردار

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۸۵

گروه راه و شهرسازی|

صدور دومین بخشنامه شهردار تهران با هدف مبارزه با فساد سازمان‌یافته شهرداری بازتاب زیادی بین اعضای شورای شهر تهران، کارشناسان مسائل شهری و اهالی رسانه داشته است.

در همین رابطه علی اعطا رییس کمیته معماری و طراحی شهری شورای شهر تهران نیز درباره بخشنامه ضد فساد دوم شهردار تهران توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ما از این بخشنامه حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اعطا با اشاره به بخشنامه جدید ضد فساد شهردار تهران در خصوص محدودیت فعالیت شوراهای معماری مناطق گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، بعضا در شورای معماری مناطق تصمیماتی اتخاذ می‌شد که مغایر ضوابط و مقررات بود، همچنین شفافیت کافی در این زمینه وجود نداشته و دقیقا کسی از تصمیمات شوراهای معماری مطلع نبوده است و حتی دیده شده بعضا صورت‌جلسه این شوراها را شهردار منطقه امضا نمی‌کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌های حوزه شهرسازی از عملکرد شوراهای معماری مناطق نشات می‌گیرد، تصریح کرد: در شورای معماری مناطق مجموعا اتفاقاتی رخ می‌دهد که مغایر با طرح جامع، مقررات و اسناد مصوب است و این بخشنامه دوم شهردار تهران می‌تواند در راستای شفاف‌سازی، محدود کردن و در چارچوب قانون قرار گرفتن عملکرد شوراهای معماری مناطق موثر باشد.  رییس کمیته معماری شورای شهر با بیان اینکه من به‌طور مطلق ضرورت وجود شورای مناطق را نفی نمی‌کنم، افزود: باید به تصمیمات شورای معماری مناطق دسترسی کامل وجود داشته باشد و ما از این بخشنامه حمایت می‌کنیم و این امر را گامی در جهت تحقق شعارهای انتخاباتی در راستای شفافیت و مبارزه با تخلفات می‌دانیم.  

اعطا گفت: شورای معماری مناطق باید در قاعده و چارچوب ضوابط و مقررات حرکت کند اما متاسفانه در چند سال اخیر به محملی برای انجام اقدامات غیرقانونی و حل و فصل بی‌ضابطه مسائل و مشکلات بدل شده بود.

 آرامش در شهر، اطمینان در مردم

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز اعتقاد دارد؛ بخشنامه جدید شهردار تهران خطاب به شورای معماری مناطق در ادامه ممنوعیت صدور هولوگرام که به‌تازگی از سوی محمدعلی نجفی ابلاغ شد، می‌تواند به آرامش در شهر و اطمینان متقابل مردم به مدیریت شهری بینجامد.

 محمد سالاری با اعلام این مطلب تاکید کرد: با اقدام اخیر شهردار تهران، این پیام مثبت به شهروندان تهرانی منتقل شد تا بدانند نمایندگان آنها در شورای شهر و نیز شهردار تهران خود را ملزم به رعایت اصول شهرسازی و قوانین می‌دانند.

سالاری که از زمان حضور در شورای چهارم شهر تهران پیگیر تخلفات صورت گرفته در شورای معماری مناطق بوده است، در توضیح اقداماتی که در برخی از این شوراها صورت می‌گرفت، گفته است: در این شوراها تصمیماتی اتخاذ می‌شد که نه تنها از اختیارات شهرداری و شورای شهر که حتی از کمیسیون ماده ۵ خارج بود. مثل دادن مجوز اضافه طبقات آن هم در شرایطی که شهر از طرح تفصیلی برخوردار است و کلیه بارگذاری‌ها در آن تعریف شده‌اند.

 

ارسال نظر