آمادگی برای تبدیل مسکن مهر به مسکن اجتماعی

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۴۰۱
آمادگی برای تبدیل مسکن مهر به مسکن اجتماعی

مدیرعامل سازمان ملی زمین‌و‌مسکن از آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای تخصیص واحدهای مسکونی فاقد متقاضی به طرح مسکن اجتماعی خبر داد.

حمیدرضا عظیمیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: با کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در حال رایزنی هستیم تا مسکن‌های‌مهر فاقد متقاضی را برای خانواده‌های دو معلول یا افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن اجتماعی هستند، اختصاص دهیم.

وی افزود: سازمان آمادگی دارد تا مسکن‌های‌مهر فاقد متقاضی را به صورت تفاهمات و توافقاتی دوجانبه در اختیار کمیته امداد یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح مسکن اجتماعی قرار دهد.  معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در مجموع مقرر شده تا مسکن‌های مهری که شامل طرح دعوا در محاکم است و آنهایی که پیشرفت‌شان به زیر ۳۰ درصد می‌رسد را کنار بگذاریم همچنین، مسکن‌های مهری که پیشرفت فیزیکی آنها زیر ۳۰درصد است باید به‌طور کلی تعیین تکلیف شود.

عظیمیان تاکید کرد: تمام مسکن‌های مهر تحت مسوولیت سازمان غیر از مسکن‌های مهری که پرونده‌شان در محاکم است یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰درصد دارند که مجموع مسکن‌های مهر مشکل‌دار، ۱۰هزار و ۲۷واحد است، مابقی تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و بهره‌برداری خواهند شد.

وی ادامه داد: ۹۸۹هزار و ۵۳۹ واحد مسکن مهر از مجموع یک‌میلیون و ۲۰۲هزار و ۹۴۷واحد مسکن در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری رسیده و ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد نیز آماده افتتاح است.

به گفته این مقام مسوول، مقرر شده تا پایان سال جاری، پرونده مسکن مهر بسته شود برهمین اساس سازمان اقدام به تکمیل واحدها کرده است که از مجموع یک‌میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، نزدیک به یک میلیون واحد آن به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت ۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات روبنایی مصوب کرد که ۴۰۰میلیارد تومان آن از محل املاک سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن و فروش واحدهای تجاری سهم سازمان است که حسب مصوبه هیات وزیران، سازمان مبلغ فوق را (۴۰۰میلیاردتومان) جهت تکمیل خدمات روبنایی در استان‌ها تامین اعتبار می‌کند.

به گفته عظیمیان، مصوبه هیات‌وزیران به سازمان کمک بسیاری کرد و به سازمان این اجازه را داد تا از محل منابع خود به صورت ملکی و غیرملکی خدماتی را قابل بهره‌برداری کند.

وی اظهار کرد: سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر، یک‌میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد مسکونی در سراسر کشور بوده که تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد آن افتتاح شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی از تعداد کل یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد نیز آماده افتتاح است.

وی همچنین یادآور شد: مجموعه مسکن‌های مهر مشکل‌دار هم ۸۵ هزار و ۳۶۸ واحد مسکونی است که ۵۶ هزار و ۳۱۵ واحد آن فاقد متقاضی، ۱۹هزار و ۲۶ واحد دارای متقاضی زیر ۳۰درصد و ۱۰هزار و ۲۷ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

این مقام‌مسوول سازمان ملی زمین‌و‌مسکن تصریح کرد: مسکن‌های مهری که زمین آنها توسط سازمان تامین شده است و به اشکال مختلف غیر از آنهایی که در محاکم در حال رسیدگی هستند تا پایان سال جاری تمام می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسند.

 

ارسال نظر