اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۲۶

گلایه مالکان پلاسکو به رییس شورای شهر‌

هیات‌مدیره‌ شورای متحد پلاسکو در نامه‌یی اعتراض‌آمیز به محسن هاشمی ضمن گلایه از آنچه بیانات غیرکارشناسی اعضای شورای شهر تهران در مورد پلاسکو عنوان شده است، خواستار پیگیری و تسریع در ساخت این مرکز تجاری شده‌اند.

به گزارش فارس، پس از خلف وعده اغلب مسوولان در ساخت مجدد ساختمان پلاسکو و به طول انجامیدن مشکلات کسبه این مرکز تجاری ‌به تازگی هیات‌مدیره‌ شورای متحد پلاسکو در نامه‌یی خطاب به رییس شورای شهر تهران خواستار تسهیل روند تکمیل این مرکز تجاری شده است. در این نامه با اشاره به تبعات اقتصادی و خسارات بسیار به صاحبان و ذی‌نفعان مشاغل مستقیم و غیرمستقیم ساختمان پلاسکو آمده است: اکنون پس از گذشت بیش از 7ماه متاسفانه همچنان تدبیری برای مشکلات متعدد صاحبان مشاغل مستقر در ساختمان اندیشیده و اجرا نشده است درحالی که بلافاصله پس از حادثه مسوولان اصلی کشور دستور به پیگیری مسائل دادند، این کندی بیش از حد در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار دور از حداقل انتظارات است‌. در رویدادی دیگر، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تصمیم برای ساختمان جدید پلاسکو فرابخشی است و صرفا در یک دستگاه تصمیم‌گیری نمی‌شود، گفت: مدیریت شهری برای احداث بنای جدی پلاسکو با بیناد مستضعفان همکاری خواهد کرد. علی اعطا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به احداث ساختمان جدید پلاسکو اظهار کرد: در مورد این ساختمان چند نکته وجود دارد که از آن جمله می‌توان به دغدغه ملی به این ساختمان اشاره کرد. وی افزود: درباره پلاسکو هر تصمیمی که گرفته شود قاعدتا فرابخشی است و یک دستگاه نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: موضوع دیگری که در بحث پلاسکو باید به آن توجه شود، افراد آسیب‌دیده در این حادثه هستند که به واسطه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو شرایط دشواری پیدا کردند و باید تدبیری شود تا به روزهای عادی و طبیعی برگردند. اعطا گفت: قطعا ساخت بنای جدید پلاسکو براساس ضوابط و چارچوپ‌های شهرسازی و معماری خواهد بود و در این زمینه دقت لازم انجام خواهد شد.

تملک ۶۱ باغ قدیمی در تهران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای نگهداری از باغات قدیمی تهران گفت: ۶۱ باغ برای حفظ و نگهداری در تهران تملک شده است.

به گزارش مهر، علی‌محمد مختاری با اشاره به اینکه تملک باغات در تهران به اعتبار بالایی نیاز دارد، تصریح کرد: حدود 2ماه گذشته لیست باغاتی که برای حفظ و نگهداری باید در تهران به تملک برسد، تقدیم شورای شهر شده است. وی با تاکید بر اینکه باغات قدیمی سرمایه‌های شهر هستند، اظهار کرد: امیدواریم با تملک، حفظ و حراست از این باغات بتوانیم شرایط لازم برای دسترسی عموم از این فضاها را فراهم کنیم. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای جلوگیری از آسیب و از بین رفتن فضاهای سبز شهری به مالکان باغاتی که توان نگهداری از باغ خود را ندارند، کمک می‌کند. وی با اشاره به تملک حدود ۶۱ باغ در تهران برای حفظ و نگهداری گفت: اکثر این باغ‌ها در محدوده‌های مناطق۲، ۳، ۴ و ۵ هستند همچنین باغات خوبی نیز در مناطق دیگر شهر شناسایی شده که باید تملک شود.  

انتصاب 2 زن به عنوان شهردار منطقه 7 و 10 تهران

شهردار پایتخت طی احکام جداگانه‌یی شهرداران 3منطقه، رییس سازمان بازرسی و مشاور شهردار در امور برنامه‌ریزی راهبردی و نوسازی نظام مدیریتی شهری را منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی طی حکمی

سمیه حاجوی را که پیش از این شهردار ناحیه یک منطقه 4 بود به عنوان شهردار منطقه 7 منصوب کرد. شهردار پایتخت همچنین سهیلا صادق‌زاده را به عنوان شهردار منطقه10 منصوب کرد. وی پیش از این مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران بود. این گزارش حاکی است مصطفی سلیمی که پس از اتمام دوران شهرداری محمدباقر قالیباف چند ساعتی سرپرست شهرداری تهران شد با حکم نجفی به عنوان شهردار منطقه 3 منصوب شد. وی پیش از این شهردار مناطق 6، 21و 18 بود. این خبر همچنین حاکی است براساس حکم شهردار پایتخت محمدجواد شیرازی، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران و حسین غریبی، مشاور شهردار در امور برنامه‌ریزی راهبردی و نوسازی نظام مدیریتی شهری شد.

 

احتمال بروز یک فاجعه شهری در خیابان سپهبد قرنی

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس طی نامه‌یی به شهردار تهران از احتمال وقوع فاجعه‌یی در خیابان نزدیک به این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی نامه‌یی به محمدعلی نجفی شهردار تهران، احتمال بروز خطر جبران‌ناپذیر در خیابان شهید سپهبد قرنی تهران را هشدار داد.

در بخشی از نامه جلالی آمده است: احتراما به استحضار می‌رساند که دو اسکلت فلزی در دو طرف ساختمان مرکز پژوهش‌ها یکی 18سال و دیگری 13سال معطل مانده و هر دو ساختمان خصوصا اسکلت بخش شمالی ساختمان مرکز، گودالی 23متری ایجاد کرده و با نیلینگ، خیابان شهید قرنی را از فروریزی در گودال محافظت می‌کند. از ماه‌ها پیش این مرکز پیگیر حادثه احتمالی خطرناک در این منطقه بوده که به جایی نرسیده است. جلالی افزوده است: هم اینک ساختمان مرکز پژوهش‌ها درحال انتقال است و این نامه از سر خیرخواهی و جلوگیری از خسارات احتمالی جانی و مالی و پیشگیری و اعلام خطر از وقوع یک فاجعه در تهران نگاشته می‌شود. کارشناسان می‌گویند، عمر نیلینگ 6 ماه تا یک سال است. اما عمر این نیلینگ 23ساله است و اگر نیلینگ شکسته شود، بخشی از خیابان سپهبد قرنی را خواهد بلعید. من به عنوان یک مسوول و نماینده تهران در مجلس و کسی که ماه‌ها با خوف احتمال بروز یک فاجعه به همه مسوولان وقت به ویژه شهرداری تذکر داده‌ام(حتی شهردار محترم قبلی از محل نیز بازدید کرده‌اند) مجددا به جنابعالی که به تازگی مسوولیت شهرداری کلان‌شهر تهران را پذیرفته‌اید، هشدار می‌دهم و می‌گویم جان مردم در خطر است و احتمال بروز یک فاجعه ملی می‌رود.

 

ارسال نظر