امکان تردد سرویس‌ مدارس در طرح زوج و فرد

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۲۵

فرماندار تهران گفت: سرویس مدارس می‌توانند با برچسب در محدوده زوج و فرد تردد کنند.

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب ویژه مدارس شهر تهران با اشاره به آیین‌نامه تصویب شده توسط دولت در خصوص سرویس مدارس گفت: این آیین‌نامه سال‌ها بود که به صورت ناقص اجرا می‌شد و امسال ساماندهی مناسبی در راستای این آیین‌نامه برای سرویس مدارس شهر تهران انجام شده است.

وی افزود: یک‌میلیون و 100نفر دانش‌آموز در شهر تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی مشغول به تحصیل می‌شوند که از فردا و روز شنبه رسما سال تحصیلی برای این دانش‌آموزان آغاز خواهد شد لذا همه باید کمک کنیم، امورات آموزش و پرورش سهل‌تر انجام شود.

فرماندار تهران ادامه داد: 20درصد از این دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند. از این رو، برای جلوگیری از پراکندگی سرویس مدارس و ساماندهی آنها با همکاری شهرداری تهران و هدایت و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی امیدواریم امسال رضایت‌مندی دانش‌آموزان و اولیای آنها را که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، داشته باشیم.

وی تاکید کرد: هر ماه رانندگان سرویس مدارس باید آزمایش‌های سلامت را انجام دهند و برچسبی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده سلامت خودرو و راننده خواهد بود. همچنین در موضوع ورود به طرح زوج و فرد خودروهایی که برچسب سرویس مدارس را دریافت می‌کنند، می‌توانند در محدوده طرح زوج و فرد تردد کنند.

فرهادی با اشاره به کنترل سرویس مدارس توسط انجمن اولیا و مربیان و همچنین مدیران مدارس گفت: بی‌تردید دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند و مسوولیت سرویس مدارس بر عهده شهرداری تهران، راهنمایی و رانندگی، انجمن اولیا و مربیان، آموزش و پرورش و حلقه‌هایی است که این دستگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. در این راستا اولیا می‌توانند با مراجعه به مدیران مدارس از طرح سرویس مدارس استفاده کنند. فرماندار تهران تاکید کرد: بی‌تردید در قبال سرویس‌های مدارس خارج از این سیستم مسوولیتی متوجه دستگاه‌های ذی‌ربط نخواهد بود و تمام مسوولیت استفاده از سرویس‌های خارج از این طرح بر عهده خود اولیاست. ضمن اینکه از مزایای این طرح نیز بهره‌مند نخواهند شد.

وی با اشاره به بهره‌گیری حدود 240هزار دانش‌آموز از طرح سرویس مدارس تاکید کرد: باید مصوباتی که در جلسات گذشته ساماندهی سرویس مدارس داشته‌ایم و توافقی که میان دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است که در آن وظایف هر یک به صورت مشخص تعیین و به امضا رسیده کاملا رعایت شود. فرهادی با اشاره به برچسب‌هایی که روی خودروها قرار می‌گیرند، گفت: این برچسب مربوط به مینی‌بوس و ون است و برچسب زردرنگ نیز مربوط به ماشین‌های سبک‌تری مانند تاکسی است که علامت‌ها پایین برچسب علامت‌هایی است که در سرویس سامانه شهرداری در بحث طرح ترافیک استفاده می‌شود تا از جریمه خودروهایی که طرح ترافیک ندارند، جلوگیری شود.

  توافق برای کاهش گره‌های ترافیکی

 در تحولی دیگر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از توافقی جدید با آموزش و پرورش برای کاهش گره‌های ترافیکی اطراف مدارس خبر داد. به گزارش مهر، محسن پورسیدآقایی با اشاره به توافق با آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بسیاری از گره‌های ترافیکی در هنگام پیاده و سوار کردن دانش‌آموزان و به واسطه تجمع خودروهای سرویس مدارس در معابر نزدیک و منتهی به مدارس ایجاد می‌شود، از این رو با هماهنگی آموزش و پرورش مقرر شد طی بخشنامه‌یی به مدارس ابلاغ شود در صورت امکان در حیاط مدارس را باز کنند تا خودروها در داخل محوطه مدرسه نسبت به سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی افزود: البته پیش‌بینی می‌شود، افزایش ۳۰درصدی ترافیک را همزمان با آغاز سال تحصیلی در پایتخت شاهد باشیم. از سوی دیگر همزمانی آغاز سال تحصیلی با دهه اول محرم بر تشدید ترافیک عصرگاهی نیز می‌افزاید.

پورسیدآقایی از شهروندان خواست با وجود اقدامات صورت گرفته برای کنترل و مدیریت ترافیک پایتخت، اما با مدیریت سفرهای غیرضروری خود در کنترل ترافیک موثر باشند، گفت: معتقدم بدون همکاری شهروندان و تنها با برنامه‌ریزی و مدیریت نمی‌توان ترافیک را کنترل کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدیریت ترافیک شهر تهران تصریح کرد: ایجاد محدودیت‌های لازم برای انجام حفاری‌های غیرمجاز از تاریخ ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهرماه، محدودیت تردد خودروهای حمل و توزیع مواد غذایی از ساعت 5:30 الی ۱۰صبح به مدت دو هفته نخست مهرماه و در محدوده زوج و فرد شهر تهران از جمله اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

 

ارسال نظر