اخبار حمل‌و‌نقل

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۵۱

 نقص فنی؛ عامل سقوط اتوبوس به دره جاجرود

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری درباره حادثه اخیر سقوط اتوبوس به دره جاجرود گفت: اتوبوس ۲۰۰ متر قبل از سقوط به دره ترمز می‌برد و در یکی از پیچ‌ها با وجود تلاش راننده، پس از برخورد به نیوجرسی و حرکت روی آن، به دره سقوط می‌کند.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: این اتوبوس که از کرج به سمت ساری حرکت کرده بود، در ساعت 12 شب از مبدا صورت وضعیت می‌گیرد و به سمت تهران حرکت می‌کند تا به مقصد ساری مسافران را جابه‌جا کند، پس از‌ خروج از ترمینال شرق حدود 20 دقیقه بعد نزدیک به جاجرود در یکی از پیچ‌های جاده‌یی، دچار حادثه می‌شود که 11نفر فوت می‌کنند و حدود 27 نفر مصدوم می‌شوند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری اظهار کرد: در این تصادف، راننده از نظر کارت هوشمند، کارت سلامت و خودرو از نظر کارت هوشمند و معاینه فنی مشکلی نداشته و در واقع راننده و خودرو هر دو صلاحیت را داشته‌اند.

هدایتی افزود: طبق آنچه از تحقیقات به دست آمده‌، اتوبوس از کرج که حرکت کرده، مشکل فنی نداشته است، ضمن آنکه در پایانه شرق هم توقف و دوباره حرکت می‌کند، اما 200 متر قبل از وقوع این تصادف، راننده متوجه می‌شود که وسیله نقلیه ترمز ندارد (ترمز بریده است) و چون جاده پیچ‌های زیادی دارد، راننده تلاش کرده است با دنده سنگین و ترمزدستی اتوبوس را هدایت کند تا اینکه به جایی مسطح برسد، اما در یکی از پیچ‌ها، خودرو‌ پراید‌ از مقابل تغییر جهت می‌دهد، بنابراین راننده اتوبوس را به منتهی‌الیه سمت راست جاده هدایت می‌کند که با نیوجرسی‌ها برخورد می‌کند، اتوبوس روی نیوجرسی سوار می‌شود و 6 متر روی آن حرکت می‌کند و سپس به داخل دره‌یی پرت می‌شود که 80 متر عمق دارد.  وی با اشاره به اینکه‌ اتوبوس این حادثه در سال 1385 ساخته شده است، افزود: این خودرو از زمان حرکت مشکل فنی نداشته است. زیرا در طول مسیر ترمزهای زیادی گرفته و عمل کرده است، همچنین در جاده جاجرود و قبل از وقوع حادثه، پیچ‌های زیادی بوده که ترمز آنجا عمل کرده است.

بنا بر این گزارش، این حادثه بامداد روز سه‌شنبه 21شهریور ماه و در زمان حرکت اتوبوس مسافربری از کرج به سمت ساری در جاده قدیم ‌جاجرود‌ در محور تهران-پردیس، 2 کیلومتر مانده به پلیس‌راه ‌جاجرود‌ رخ داد.

 اعلام برنده مناقصه ترمینال ایرانشهر در بهمن ماه

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامع ترمینال مسافری فرودگاه امام(ره) تهیه شده و مناقصه انتخاب سرمایه‌گذار این پروژه در حال اجراست و برگزار‌کنندگان مناقصه در حال ارزیابی وضعیت شرکت‌کنندگان هستند و تا بهمن ماه برنده مناقصه اعلام می‌شود.

اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به توسعه شهر فرودگاهی حضرت امام، ادامه داد: با تبدیل شهر فرودگاهی به منطقه آزاد، امکان جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه افزایش می‌یابد، تاکنون سرمایه‌گذاران متعددی از کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام اعلام آمادگی کرده‌اند.

فخریه‌کاشان همچنین درباره ادامه ساخت پروژه ترمینال سلام در فرودگاه امام اظهار کرد: نظر شرکت مشاور هلندی پروژه توسعه شهر فرودگاهی امام بر افزایش ظرفیت این ترمینال بود چراکه پیش‌بینی شده تا بهره‌برداری از بخش‌های اول ترمینال ایرانشهر بر ترافیک این فرودگاه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد ظرفیت ترمینال سلام به 5 میلیون نفر افزایش یابد و ادامه ساخت این پروژه ازسر گرفته شد.

فخریه از معرفی مدیرعامل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی تا چند روز آینده خبر داد و گفت: این فرد به عنوان معاون شرکت فرودگاهی و مدیرعامل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی به‌زودی مشغول به کار می‌شود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی زیرمجموعه شورای عالی مناطق آزاد نخواهد بود، گفت: قانون اجازه تاسیس منطقه آزاد مستقل را داده و وزارت راه و شهرسازی براساس قانون اقدام به ایجاد این منطقه آزاد مستقل کرده است.

 

ارسال نظر