ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۶۶

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران منصوب شد

شهردار تهران با صدور حکمی ابراهیم شیخ را به عنوان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری پایتخت منصوب کرد. به گزارش مهر، در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، محمدعلی نجفی با تقدیر از زحمات سیدجعفر تشکری‌هاشمی‌، ابراهیم شیخ را به عنوان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری پایتخت معرفی کرد.

ابراهیم شیخ متولد ۱۳۵۳ دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی است.

شیخ سال‌ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مدیریت و مهندسی صنایع در دانشگاه‌های صنعتی‌شریف، دانشگاه تهران، صنعتی خواجه‌نصیر و دانشگاه آزاد اسلامی تدریس کرده و دارای تالیفات متعدد در حوزه منابع انسانی است که از آن جمله می‌توان به مجموعه 6 جلدی دستنامه توسعه مدیران، الگوهای مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، مدیریت منابع انسانی، حاکمیت شرکتی و نقش و مسوولیت اعضای هیات‌مدیره، ارتباطات در مدیریت و سازمان، وظایف و نقش ارزیابان در کانون‌های ارزیابی نام برد.

افزایش ۲ برابری خودروهای آلاینده در معاینه فنی

سیدنواب حسینی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: میزان مردودی خودروها از لحاظ آلایندگی پس از اجرایی شدن حد مجاز جدید دو برابر شده است.

به گزارش مهر، حسینی با اشاره به اجرایی شدن حد مجاز آلایندگی در مراکز معاینه فنی تهران گفت: پیش از این مردودی خودروها به لحاظ آلایندگی ۸ تا ۱۰درصد بود که در دور موتور کم به ۲۰درصد رسیده و این نشان‌دهنده آن است که مردودی خودروها دو برابر شده که اگر در دور تند موتور نیز حد مجاز آلایندگی اجرایی شود، میزان مردود شدن خودروها در معاینه فنی افزایش دو برابری خواهد داشت.

حسینی در پاسخ به این پرسش که قرار بود طرح کاهش به مرور تکمیل شود، گفت: اجرایی شدن طرح کاهش به طور کامل در اختیار شهرداری نیست و تصمیم‌گیر اصلی آن کارگروه ملی مبارزه با آلودگی هواست و در دولت باید درخصوص آن تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: قرار بود مرحله دوم طرح کاهش از پاییز امسال آغاز شود و خودروهای فرسوده و کاربراتوری در محدوده طرح کاهش تردد نکنند. مدیریت شهری منتظر ابلاغ این موضوع از سوی دولت است و ما امکان اجرایی کردن این محدودیت را داریم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به افزایش کار مراکز معاینه فنی همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت: مهر ماه آغاز پیک مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی در تهران است و از ۱۳مرکز تهران ۷ الی ۸ مرکز است که در محدوده داخلی شهر هستند تا ۹شب خدمت‌رسانی می‌کنند و مرکز معاینه فنی آبشناسان تا ۱۲شب میزبان شهروندان تهرانی است. حسینی با اشاره به فعالیت دو مرکز الغدیر و شقایق در حوزه معاینه فنی سرویس مدارس گفت: از ۳۰هزار سرویس مدارس ۱۶هزار تاکسی که به عنوان سرویس خدمات‌رسانی می‌کنند و تحت نظارت تاکسیرانی هستند بدون معاینه فنی امکان ثبت نام در سامانه سرویس مدارس را ندارند بنابراین 100درصد خودروهایی که زیر نظر سازمان تاکسیرانی به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند، مدرک معاینه فنی دریافت کردند و بعد برچسب سرویس مدارس را تحویل گرفتند.

ساخت رمپ‌ اورژانس از مترو به ۵ بیمارستان

پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور از کمبود ۱۰هزار نیروی انسانی در اورژانس خبر داد و اظهار امیدواری کرد که رمپ‌هایی از ایستگاه‌های مترو نزدیک به برخی بیمارستان‌ها ساخته شود تا از شبکه ریلی تهران برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی استفاده شود.

به گزارش تسنیم، پیرحسین کولیوند همزمان با سالروز تاسیس اورژانس اظهار کرد: با تقویت ناوگان اورژانس در کشور، زمان رسیدن آمبولانس‌ها از 27به حدود 15دقیقه و میانگین زمان رسیدن موتورلانس‌ها به مددجویان و حادثه‌دیدگان در تهران به کمتر از 7دقیقه کاهش پیدا کرده است.

کولیوند زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در شهرهای کوچک و متوسط را قابل قبول دانست و افزود: در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها به علت ترافیک بالا، مشکلاتی در خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد البته در کلان‌شهر تهران، توزیع 200موتورلانس کمک بسیار خوبی در کاهش زمان رسیدن اورژانس به مددجویان و حادثه‌دیدگان کرد و برنامه ما این است که 400موتورلانس جدید را برای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ کشور مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز خریداری و توزیع کنیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت حدود 14هزار نفر در سازمان اورژانس کشور گفت: در سازمان اورژانس با کمبود جدی نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و حداقل به 10هزار نیروی انسانی دیگر نیاز است. وی در حاشیه بازدید از ناحیه غرب مرکز اورژانس تهران اظهار کرد: با کمک اعضای شورای شهر سابق و شهرداری تهران مقرر شد، ناوگان هوایی اورژانس و پدهای هلی‌کوپتر اورژانس در نقاط مختلف تهران ایجاد و ساخته شود زیرا توسعه اورژانس هوایی برای تهران یک نیاز جدی و مهم است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور به وجود 33پایگاه اورژانس هوایی در کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین و بیشترین تعداد پایگاه‌های اورژانس هوایی باید در تهران وجود داشته باشد که لازم است، شهرداری تهران در این زمینه به ما کمک کند تا پدهای بالگرد ایجاد شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: در حوزه ناوگان زیرزمینی و مترو نیز مقرر شد، رمپ‌هایی از ایستگاه‌های مترو نزدیک به برخی بیمارستان‌ها مانند شهدای تجریش، امام خمینی(ره)، نجمیه، شریعتی و سینا ساخته شود تا از شبکه ریلی تهران برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی بهره‌ بگیریم.

 

ارسال نظر