ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۷۱

پوشش 50 درصدی وام خرید مسکن در تهران

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون میزان پوشش وام خرید مسکن در شهرهای کوچک 80‌درصد و تهران تا 50‌درصد است. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با فارس افزود: مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با بانک مرکزی بر این نکته تاکید دارد که میزان تسهیلاتی که بانک‌ها برای خرید مسکن ارائه می‌کنند ‌درصد بالاتری از خرید مسکن را پوشش دهد. به گفته وی، در مذاکرات با بانک مرکزی بر این موضوع تاکید داشته‌ایم که میزان وام باید افزایش یابد و طول مدت بازپرداخت اقساط از 12سال به 15سال برسد. مظاهریان اظهار کرد: در حال حاضر میزان پوشش وام در شهرهای کوچک برای خرید مسکن 80‌درصد و تهران تا 50‌درصد است بنابراین برای پوشش بیشتر و بالا رفتن‌درصد این پوشش باید میزان وام افزایش یابد.  

عرضه بلیت‌‌های قطار برای مهرماه از امروز

فروش بلیت قطارهای رجا حدفاصل تاریخ‌های ۱۱ مهر تا ۳۰مهرماه ۹۶ از ساعت ۱۰‌صبح امروز ۲۰ شهریور‌ماه آغاز می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی شرکت حمل‌و نقل ریلی رجا، پس از ارائه روش‌های مختلف فروش بلیت قطارهای رجا از جمله: اینترنتی، اپلیکیشنی، تلفنی از طریق سامانه 1539، نمایندگی‌‌های مجاز سراسر کشور، فروش بلیت‌های این شرکت از طریق ‌تلگرام‌ را به کانال‌های فروش خود اضافه کرده‌اند. هموطنان می‌توانند با ثبت نشانی

RajaTicketBot@ در تلگرام خود، عضو این روبات تلگرام شده و برای تهیه بلیت قطارهای رجا اقدام کنند. هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر با قطارهای رجا اعم از‌ نشانی دفاتر فروش، قیمت بلیت، موجودی بلیت و غیره می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از سراسر کشور با سامانه‌‌ ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق شماره تلفن‌ 1539 تماس گرفته یا به سایت اینترنتی این شرکت به نشانی: www.raja.ir  مراجعه کنند.

رشد ۴۹ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در 5 ماه

مدیرعامل نوسازی شهری تهران گفت: 5 ماه نخست امسال در مقایسه با ۵ماه سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی ۴۹‌درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبادالله فتح‌اللهی افزود: در تهران 3هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده داریم که این معادل ۵‌درصد مساحت شهر تهران را شامل می‌شود. وی بیان کرد: این ۵‌درصد شامل ۲۰۶هزار و ۸۶۸ پلاک است که چیزی حدود 1.5میلیون جمعیت تهران در آن زندگی می‌کنند. فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به بسته تشویقی که از سال قبل پایه‌گذاری شد، ضمن ارتقای کیفیت واحدهای مسکونی قرار شد، قیمت به گونه‌یی مدیریت شود که برای خرید یا خریداران و متقاضیان به‌صرفه باشد.

بودجه 96 شهرداری تهران اصلاح می‌شود

مرتضی الویری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم تهران، ری و شمیرانات از اصلاح بودجه سال96 و حذف هزینه‌های غیرضروری شهرداری تهران خبر داد.  به گزارش«تعادل» الویری در یک پیام توییتری نوشت: اصلاح بودجه سال 96 شهرداری تهران بر مبنای حذف هزینه‌های غیرضروری و وصول اقلام درآمدی در دستور کار شهریور ماه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران قرار دارد. در همین حال سیدحسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: افزایش درآمدهای پایدار شهرداری جزو برنامه‌های مشترک شهرداری و شورای شهر طی دوره فعالیت دوم شورای پنجم است.

 

 

ارسال نظر