ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۹۶

تکمیل مسکن مهر در 577 شهر کوچک

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح مسکن مهر در 871 شهر دارای جمعیت کمتر از 25هزار نفر اجرا شد که تاکنون پرونده آن در 577 شهر بسته شده است.

امید محمدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در مجموع ساخت 348هزار و 900واحد مسکن مهر در 871 شهر دارای کمتر از 25هزار نفر جمعیت آغاز شده بود که تاکنون 315هزار و 873واحد به متقاضیان تحویل شده است.

به گفته محمدی، این شهرها در استان‌های زنجان، قم، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و یزد هستند.

وی ادامه داد: هنوز 33هزار واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25هزار نفر جمعیت باقی مانده که 6 هزار و 600 متقاضی انصراف داده‌اند 9هزار و 339واحد بدون متقاضی است و 3هزار و 334واحد دیگر کمتر از 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گفته مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مصوبه شورای مسکن کشور مقرر شده، واحدهای مسکن مهر دارای کمتر از 30درصد پیشرفت فیزیکی از برنامه خارج شود و به همین دلیل 3هزار و 334واحد مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25هزار نفر از برنامه تکمیلی خارج شده است.

محمدی اضافه کرد: با این حال عملیات تکمیل 13هزار و 716واحد مسکن مهر در این شهرها در دست اقدام است و تلاش می‌شود تا پایان امسال این واحدها هم به متقاضیان واگذار شود.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در تامین خدمات روبنایی مشکلی ندارد اما تامین و مدیریت خدمات زیربنایی طرح‌های مسکن مهر در شهرهای دارای کمتر از 25هزار نفر جمعیت با وزارتخانه‌های نیرو و نفت است.

 

نیاز ۱۰ هزار روستای کشور به ایمن‌سازی بافت

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شماری از روستاها در معرض تهدید حوادث طبیعی هستند، گفت: بافت حدود ۱۰هزار روستا در کشور نیاز به ایمن‌سازی دارد. محمدرضا شاملو در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از چالش‌های ساخت‌وساز و خطراتی که واحدهای مسکونی را تهدید می‌کند، جاری‌شدن سیلاب، افتادن سنگ، رانش زمین و قرار داشتن روی گسل است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده که ۳۰درصد از روستاهای در معرض حوادث طی 5 سال ایمن‌سازی شوند.

وی با بیان اینکه پیشنهادها برای اجرای اقدامات ایمن‌سازی و تامین اعتبار لازم به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است، گفت: سالانه ۶۰۰ روستا ایمن‌سازی و هر سال 500 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها منظور می‌شود.

شاملو یادآور شد: ساخت دیواره، اجرای کانال آب و هدایت آب‌های سطحی و تثبیت سنگ‌ها ازجمله اقداماتی است که برای ایمن‌سازی روستاها انجام می‌شود. وی درباره نیاز به جابه‌جایی روستاها گفت: تحقق این مهم امری هزینه‌بر است و تلاش داریم تا با مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی مسکن و بافت روستا از جابه‌جایی روستا جلوگیری کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در صورتی که جابه‌جایی روستا اجتناب‌ناپذیر باشد، پیشنهاد به شورای برنامه‌ریزی داده می‌شود تا مکان‌یابی انجام و جابه‌جایی اجرا شود. شاملو گفت: تاکنون 3میلیون و ۱۳۴هزار جلد سند ملکی برای واحدهای مسکونی در روستاهای کشور صادر شده است.

وی اظهار کرد: در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت کشور هم تاکنون ۱۷۵هزار جلد سند صادر شده است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن، صدور سند ملکی برای روستاییان را امری اقتصادی دانست و گفت: صدور سند ملکی، یک کار ثبتی و حقوقی است اما این بنیاد برای رفاه مردم این خدمات را به روستاییان و شهروندان در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت ارائه می‌دهد. شاملو تصریح کرد: صدور سند یکی از این فعالیت‌هاست که با رویکرد اقتصاد روستاها انجام می‌شود.

 

افزایش 30 درصدی ترافیک از اول مهر

مازیار حسینی، معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در نیمه دوم سال، بار ترافیکی تهران 30درصد افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: 16درصد از این میزان مستقیم به سفرهای آموزشی برمی‌گردد و می‌توان گفت، روزانه تنها 3 میلیون سفر برای موضوعات آموزشی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، مازیار حسینی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر شهرداری تهران با اشاره به ایجاد محدودیت‌های لازم برای انجام حفاری‌های غیرمجاز از تاریخ 20 شهریور تا 10 مهرماه گفت: امسال طرح آزمایشی اتوبوس مدرسه را در دستور کار قرار دادیم.

این اتوبوس در ساعاتی که بچه‌ها به مدرسه می‌روند و باز می‌گردند، در سرفاصله معینی دانش‌آموزان را جمع‌آوری می‌کند. قرار است این طرح در دو منطقه 4 و 8 با استقرار 3 خط با فاصله 300 تا 350متر حدود 62 مدرسه را پوشش دهد.

 وی با بیان اینکه در تمام دنیا ماشینی که برای سرویس مدرسه استفاده می‌شود استاندارد است، تاکید کرد: با همکاری آموزش و پرورش در چند سال گذشته بحث سرویس مدارس را دنبال کردیم اما خودروها استاندارد نبود. بر این اساس قرار است 150 دستگاه خودرو استاندارد وارد مدار شود. این ماشین‌ها از امکانات ایمنی خوبی همچون کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان، ترمز و... برخوردارند. البته در صورت عملکرد مناسب این خودرو در آینده می‌توان برای اردوهای دانش‌آموزی نیز از این وسیله استفاده کرد.

 

 

ارسال نظر