اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۳۸

اجاره سوخو در انتظار مجوز اوفک

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکره با روس‌ها برای اجاره هواپیماهای سوخو ۱۰۰، گفت: از ورود هواپیماهای سوخو به ناوگان هوایی کشورمان پشیمان نشدیم، اما اوفک مجوز صادر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی ادامه داد: در مرحله اول قرار بر این است که کمتر از ۱۰ فروند هواپیما از روس‌ها اجاره کنیم و اگر سوخو امتحانش را در ایران پس داد، اقدام به خرید این نوع هواپیما کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از قطعات هواپیماهای سوخو ۱۰۰ از شرکت‌های امریکایی تامین می‌شود و بنابراین برای ورود این هواپیماها به کشورمان نیازمند اجازه اوفک هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر برای ورود هواپیماهای سوخو هیچ مانعی جز مجوز اوفک وجود ندارد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به آخرین وضعیت ارائه مجوز اوفک به سه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، قشم ایر و آسمان برای نهایی شدن قراردادها با بویینگ، گفت: این شرکت‌ها با حمایت وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری دریافت مجوز از اوفک هستند و نمی‌توان تاریخی برای صدور مجوزها اعلام کرد. اسعدی درباره پیش‌بینی قیمت بلیت هواپیما به نجف از مقاصد مختلف کشورمان برای ایام اربعین اظهار کرد: معمولا برای دهه اول محرم تقاضای قابل‌توجهی وجود ندارد و حجم عمده تقاضا برای بلیت هواپیما برای ایام اربعین است.

افزایش سیر قطار‌های 2 خط حومه‌ای

مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی از افزایش تعداد سیر روزانه قطارهای حومه‌یی گرگان-پل‌سفید و تهران-پیشوا-گرمسار همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهدی قمری‌نژاد گفت: تعداد قطارها از ۶رام روزانه به ۸ رام افزایش یافته و ناوگان جدید موردنظر در این محور ریل باس است. قمری‌نژاد با اشاره به افزایش تعداد رام قطارهای حومه‌یی در برخی مسیرها گفت: در تابستان سال جاری تعداد قطارهای حومه‌یی افزایش یافت به‌عنوان مثال در مسیر تهران-گرمسار با افزایش ناوگان موردنیاز، روزانه شاهد تردد ۶ رام قطار هستیم. وی یادآور شد: روند افزایش ناوگان حومه‌یی همچنان ادامه دارد و به‌تدریج نسبت به سال گذشته به تعداد قطارها افزوده می‌شود. به گفته قمری، سیر قطارهای حومه‌یی در مسیر تهران-پیشوا-گرمسار از ۸ رام قطار به ۲۰ رام رسیده است. مدیر پروژه قطارهای حومه‌یی تاکید کرد: برنامه بر این است که همزمان با افزایش تعداد ناوگان حومه‌یی، زیرساخت‌ها هم تکمیل ‌شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی نخستین تونل 2 طبقه تهران

80درصد از طول تونل اصلاح مسیر انتقال آب‌های سطحی ولنجک زیر پوشش نهایی بتن رفت.

به گزارش مهر، سیدمهدی پورهاشمی مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با بیان اینکه تونل ۹۵۰ متری اصلاح مسیر انتقال آب‌های سطحی ولنجک وظیفه هدایت روان‌آب‌ها به امتداد خیابان‌های اسفندیار، آرش غربی و بزرگراه مدرس را برعهده دارد، از پیشرفت ۸۰درصدی عملیات بتن‌ریزی نهایی تونل فوق خبر داد و گفت: تونل اصلاح مسیر انتقال آب‌های سطحی ولنجک در صورت رفع به‌موقع معارضات تاسیساتی، ظرف یک ماه آینده به شبکه زیرزمینی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر تهران متصل خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام پیشرفت ۸۶درصدی عملیات احداث تونل ارتباطی خیابان آرش با بلوار اسفندیار و بزرگراه نیایش، میزان پیشرفت عملیات بتن‌ریزی نهایی در هفتمین تونل ترافیکی پایتخت را بیش از ۸۵ درصد اعلام کرد و گفت: فاز نخست این پروژه شامل طبقه دوم تونل دو طبقه (زیر بزرگراه مدرس) در حال اجرای عملیات بتن‌ریزی دیواره شیبراهه‌ها و تکمیل شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است. به گفته مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، طبقه دوم تونل که وظیفه برقراری ارتباط ۲ بخش غربی و شرقی خیابان آرش در مسیر غرب به شرق را برعهده دارد، اوایل مهر امسال آماده اجرای روکش آسفالت و معدود اقدامات تاسیساتی موردنیاز همچون نصب چراغ‌های روشنایی خواهد شد.

تمهیدات جدید پلیس برای مهر

سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از پیش‌بینی افزایش 30درصدی حجم ترافیک همزمان با آغاز مهر در معابر پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مهماندار با اشاره به برنامه‌های پلیس برای بازگشایی مدارس و آغاز مهر، گفت: امسال پلیس راهور برنامه‌های ویژه‌یی را برای آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین طول سال تحصیلی دارد که جزئیات بیشتر از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال پلیس با جدیت بیشتری بر معاینه فنی خودروها نظارت می‌کند، گفت: در همین رابطه تمام خودروهایی که فاقد برچسب و معاینه فنی معتبر هستند یا خودروهایی که به هر دلیل نتوانسته‌اند مجوز لازم برای سرویس مدارس را اخذ کنند، اجازه تردد نخواهند داشت و بدیهی است که خودروهای فاقد معاینه فنی نیز به هیچ وجه نمی‌توانند به‌عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند.

 

ارسال نظر