ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۷۱

ورود 2 فروند هواپیمای ATR تا مهرماه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام ورود دو فروند هواپیمای ATR تا مهرماه سال جاری به ناوگان ایران‌ایر گفت: ۵ شرکت فاینانسر از کشورهای چین، نروژ و چند کشور دیگر اروپایی تا نیمه سپتامبر پیشنهادات خود را برای بررسی مطرح می‌کنند تا وزارت راه و شهرسازی در شرایط بهتری قادر به انتخاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اصغر فخریه‌کاشان افزود: برای خرید هواپیما‌ها بسته‌هایی تعریف شده که بسته اول برای ۷ هواپیماست و در صورت کسب موفقیت بسته اول، این روش ادامه می‌یابد زیرا به نظر می‌رسد که با پکیج‌های کوچک‌تر نتایج بهتری کسب شود.

فخریه‌کاشان یادآور شد: مذاکرات گذشته، به قوت خود باقی است اما پیش‌بینی می‌شود که شرایط بازار برای ایران بهبود یابد.

وی با اشاره به امضای موافقتنامه سرمایه‌گذاری با کره‌جنوبی به ارزش ۸میلیارد دلار در ایران گفت: سهم وزارت راه و شهرسازی از این سرمایه‌گذاری شامل راه‌آهن اصفهان-اهواز است که می‌تواند با توافق بر سر یک خطه تا دو خطه بودن آن بین ۲ تا ۵ میلیارد دلار متغیر باشد.

به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، شرکت راه‌آهن برای خرید واگن با کره‌یی‌ها مذاکراتی داشته که روند آن به خوبی پیش می‌رود و این قرارداد برای تامین حدود ۶۰۰ واگن باری است.

فخریه‌کاشان اظهارکرد: راه‌آهن اصفهان- اهواز برقی و سریع‌السیر نیست، اما سرعت سیر قطار در این خط می‌تواند به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

 

افتتاح ۱۴۰میلیارد تومان پروژه در بندر رجایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۴۰میلیارد تومان پروژه طی روزهای گذشته در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسید که امکان اشتغال ۴۹۶ نفر را فراهم کرد. محمد سعید نژاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در بنادر کشور به‌خوبی شاهد مشارکت بخش خصوصی در اقدامات عمرانی هستیم.  وی تصریح کرد: هدف اول از افتتاح این پروژه‌ها، توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بنادر و ارتقای کیفیت خدمات حوزه حمل‌ونقل دریایی به‌ویژه خدمات و توسعه حمل‌ونقل ریلی در بندر شهید رجایی است.  سعیدنژاد با اشاره به اینکه بخشی از این پروژه‌ها مربوط به بازسازی خطوط ریلی بندر شهید رجایی پس از ۳۰سال است، اضافه کرد: هم کیفیت خطوط ارتقایافته و هم به دلیل فرسودگی خطوط قبلی در حال حاضر واگن‌ها با سرعت بهتر و بیشتر در مسیر حرکت می‌کنند.  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخش دیگر پروژه‌ها در خصوص ترمینال کانتینری و بخشی دیگر مربوط به شناورهای ناجی است که به شناورهای آتش پاد تبدیل ‌شده که به افزایش سطح ایمنی کمک می‌کنند. این مقام مسوول بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری و سفرهای دریایی در بنادر شرق، مرکز و غرب استان در دستور کار قرار دارد که از جمله آن مطالعات مربوط به توسعه بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور است.  سعیدنژاد با بیان اینکه در بنادر شرقی هرمزگان لایروبی و استقرار نخستین شناور ناجی در بندر جاسک انجام می‌شود، گفت: همچنین در بنادرغرب هرمزگان، رمپ‌های معدنی بندرلنگه به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها درمجموع برای ۵۶ نفر اشتغال‌زایی می‌کند که با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان هم این پروژه‌ها افتتاح شد که زمینه‌ساز تسهیل صادرات و واردات در بنادر هرمزگان است.

 

کمک ۳۰ درصدی «قشم‌ایر» به «هما»

براساس اعلام شرکت هواپیمایی قشم ایر، این ایرلاین سهمی ۳۰درصدی در پروازهای رفت حج تمتع امسال داشته و از این رو کل عملیات پروازی حج سال جاری، بین 3 ایرلاین مختلف تقسیم شده است.

به گزارش ایسنا، این آمار در حالی منتشر می‌شود که در آغازعملیات پروازهای حج تمتع ۱۳۹۶، اعلام شد که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تمام سهم مربوط به پروازهای حج امسال را برعهده می‌گیرد.

بر اساس اعلام شرکت قشم ایر از مجموع ۳۲۷ پرواز عملیات رفت حج امسال حدود ۱۰۲پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم در 3 فرودگاه کشور انجام شده است.  به این ترتیب، ۳۰درصد از سهم بازار در اختیار قشم ایر بود، حدود ۲۵درصد هم از سوی ایرلاین سعودی انجام گرفته و ایران‌ایر بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از کل پروازهای انجام شده در عملیات حج امسال را به خود اختصاص داده است.  طبق اعلام قشم‌ایر این شرکت در 3 فرودگاه امام خمینی(ره)، اصفهان و گرگان فعال بوده و در مجموع حدود ۱۳۰۰۰ زائر ایرانی را به عربستان منتقل کرده است.

 

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران استعفا کرد

سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون شهرداری تهران با تایید خبر استعفای خود از معاونت توسعه منابع انسانی گفت: ادب و اخلاق حرفه‌یی حکم می‌کرد، استعفا کنم.

به گزارش مهر، تشکری‌هاشمی با تاکید بر صحت استعفای خود از معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اظهار کرد: در نخستین جلسه آقای دکتر نجفی با معاونان شهرداری تهران که صبح روز شنبه چهارم شهریور ماه برگزار شد پس از ارائه گزارشی از وضعیت معاونت توسعه منابع انسانی و پیش از ترک جلسه، استعفای خود را به شهردار تهران ارائه کردم.

وی تصریح کرد: این استعفا به منزله ترک محل کار نیست بلکه تا آخرین لحظه و تا زمان انتخاب معاون جدید در محل کار حضور خواهم داشت و نسبت به انجام وظایف محوله و رسیدگی به امور مربوط به کارکنان خدوم شهرداری تهران اقدام خواهم کرد.

 

ارسال نظر