در شهر

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱

پاسخ به استخدام‌های دقیقه نودی در شهرداری

تشکری‌هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نسبت به استخدام‌های دقیقه نودی شهرداری تهران گفت: درحال حاضر ساماندهی کارکنان شاغل در مناطق شهرداری تهران براساس دستورالعملی که در گذشته توسط شهردار سابق تهران ابلاغ شده درحال انجام است. به گزارش ایسنا، هاشمی تاکید کرد: در صورتی که توسط شورا و شهردار جدید، سیاست‌های جدیدی ابلاغ شود حتما این سیاست‌ها اعمال خواهد شد. وی افزود: طی فرآیند ساماندهی قراردادها کلیه قراردادها یکپارچه خواهند شد که این نیز براساس ابلاغ دستورالعملی از گذشته بوده و بی‌تردید در صورت ابلاغ سیاست‌های جدید حتما این موارد توسط معاونت توسعه منابع انسانی اعمال خواهد شد.

بازدید شبانه نجفی از محلات محروم تهران

محمدعلی نجفی، شهردار تهران در ساعت‌های بامداد روز سه‌شنبه به صورت سرزده در تعدادی از محلات محروم منطقه 12 حضور یافت و ضمن آشنایی با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شهر تهران از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مدیریت شهری برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نجفی پس از حضور در مددسرای آقایان به مرکز کاهش آسیب و سرپناه بانوان رفت و در گفت‌وگو با کارشناسان این مراکز، روند رسیدگی و اسکان افراد کارتن‌خواب و آسیب‌دیدگان اجتماعی را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین در جریان این بازدید شبانه در محلات مولوی، بازار، شوش، اوراقچی‌ها، هرندی و... حضور یافت و از نزدیک وضعیت آسیب‌های اجتماعی این محلات را با حضور کارشناسان مربوطه ارزیابی کرد.

بازدید از فرآیند کاری مراکز بهاران در حوزه روان‌درمانی و مهارت‌آموزی به افراد پس از طی دوره ترک اعتیاد همچنین حضور در مدرسه «صبح رویش» برای بررسی وضعیت آموزش و تحصیل کودکان کار از دیگر برنامه‌های نخستین بازدید رسمی شهردار تهران بود. نجفی در حاشیه این بازدید با اشاره به افزایش حجم مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران گفت: از آنجا که مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی مطلوب شهروندان تهرانی ایفا می‌کند، ترجیح دادم که پایان نخستین روز کاری رسمی خود در شهرداری را به بازدید از مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران در این زمینه اختصاص دهم که عمدتا در منطقه 12و برخی مناطق پیرامونی آن انجام می‌شود.

توافق با مالک به منبع درآمد شهرداری‌ها تبدیل شده است

ادامه چهارمین جلسه کارگروه مشترک انضباط شهری وزارت راه‌وشهرسازی و دیوان عدالت ‌اداری با موضوع بررسی نقض آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در دیوان ‌عدالت اداری به ریاست حسین معصوم، مشاور حقوقی وزیر راه‌و‌شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی، یکی از دلایل نقض آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ را موضوع توافقات شهرداری‌ها با مالکان و اشخاص عنوان کرد و گفت: عموما توافقاتی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند در دیوان رد می‌شود. این توافقات به‌ ویژه وقتی برخلاف قاعده آمره است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد همانند توافقاتی که برخلاف طرح‌های جامع و تفصیلی صورت می‌گیرد. درحال حاضر بحث بر سر این موضوع است که چرا با توافقات مالکان و شهرداری‌ها، آرای قلع و قمع صادره از کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به جریمه تبدیل می‌شود.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی این توافقات را عاملی برای دستکاری در امور مسکن و ایجاد مشکلاتی از این دست برشمرد و افزود: مشکل عدم ‌اجرای آرای قطعی کمیسیون باید به کمک همه متولیان امر حل و فصل شود. درحال حاضر توافقات مالکان و شهرداری‌ها به منبع درآمد شهرداری‌ها تبدیل شده که البته در معاونت شهرسازی و معماری همچنین معاونت مسکن و ساختمان به دلیل تخصص در حوزه مسکن و شهرسازی در دولت یازدهم در این رابطه و برای کاهش آن مجموعه اقداماتی نیز انجام شد.

استعفای محسن هاشمی از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد: از مسوولیتم در دانشگاه آزاد استعفا کردم اما هنوز با استعفای من موافقت نشده است. او درباره علت استعفایش از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد گفت: به دلیل ریاست شورای شهر تهران و مشغله‌های بسیاری که دارم، نمی‌توانم برای هر دو پست مدیریتی وقت بگذارم.

شهردار در انتخاب معاونان خود مستقل عمل می‌کند

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهردار تهران در انتخاب معاونان و مدیران خود مستقل عمل خواهد کرد و اعضای شورا تنها نظر مشورتی می‌دهند. علی اعطا با اشاره به تعیین معاونان و مدیران شهرداری اظهار کرد: آقای نجفی از ابتدای حضورشان در شهرداری تهران تاکید داشت که در انتخاب معاونان و مدیران خود به صورت مستقل عمل کند.

وی گفت: البته اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش نظرات و مشورت‌های خود را به شهردار تهران ارائه می‌کنند اما در نهایت شهردار تهران تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان کرد: انتخاب معاون، مدیر و در کل تیم شهرداری به عهده شهردار است و اعضا نیز توقعی در این خصوص ندارند و تنها نظر مشورتی به شهردار می‌دهند.

 

ارسال نظر