حمل‌و‌نقل

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۹۸۰

 آغاز سیر نخستین قطار مسافری رجا از اصفهان به زاهدان با هدف گسترش مسیرهای ریلی مسافری، قطار مسافری متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا برای نخستین‌بار دیروز (سه‌شنبه) از اصفهان به زاهدان حرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت حمل ونقل رجا، این قطار متشکل از واگن‌های چهارتخته با ظرفیت جابه‌جایی 220مسافر در هر سیر است و در حال حاضر هر هفته دارای یک سرویس از اصفهان به زاهدان و بالعکس است که در صورت استقبال مسافران، تعداد سیر این قطار در این مسیر در هفته قابل افزایش خواهد بود.

روابط عمومی شرکت حمل ونقل ریلی رجا اعلام کرد: هموطنان در شهرهای یزد و کرمان هم برای جابه‌جایی از مبادی اصفهان یا زاهدان می‌توانند از این قطار استفاده کنند. مسافران برای تهیه بلیت قطار اصفهان- زاهدان همچنین سایر قطارهای شرکت رجا می‌توانند با مراجعه به وب سایت رجا به نشانی www.raja.ir، اپلیکیشن فروش رجا، تماس تلفنی با سامانه 1539 نسبت به خریداری بلیت اقدام کرده یا به حدود ١٥٠٠نمایندگی مجاز فروش در سراسر کشور

مراجعه کنند.

  110هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد

قائم‌مقام وزیر راه و‌ شهرسازی در مسکن مهر گفت:  2میلیون و 200هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که 110 هزار واحد آن بدون متقاضی است.

احمد اصغری‌مهرآبادی افزود: برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی تمام شرایط از جمله تاهل، پنج سال سکونت و غیره حذف شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و 960هزار واحد مسکن در کشور تکمیل شده است، گفت: 90هزار واحد در حال ساخت تا پایان سال باید بهره‌‌برداری شود تا پرونده مسکن مهر بسته شود.

مهرآبادی افزود: 36هزار واحد در محاکم قضایی و دادگاه‌های کشور وجود دارد که با دستور قاطع مسوولان و پیگیری موضوع برای 14 هزار پرونده رای قطعی صادر شده و مابقی نیز در اولویت قرار دارند. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: هیچ پروژه‌ مسکن مهری را بدون زیرساخت افتتاح نکرده‌ایم. وی با بیان اینکه 2هزار واحد آموزشی در سطح کشور نیاز داریم، گفت: ساخت این واحدهای آموزشی نیازمند اعتبار است. این مقام مسوول افزود: احداث 500 باب مدرسه آغاز شده و در حال حاضر 340 باب مدرسه هم ساخته شده است. اصغری‌مهرآبادی اظهار کرد: تلاش می‌شود که طرح‌های بدون معارض تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

 سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شوند

عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: اگر به تدریج سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شود، می‌توان به این اقدام جدید دولت برای رونق اقتصادی و رونق مسکن امیدوار شد.

حسن محتشم در گفت‌وگو با فارس افزود: تورم تا یک نقطه‌یی قابل کنترل بوده که آن هم از سوی دولت به نوعی بیش از اندازه کنترل شده است، پس در حال حاضر که نرخ سود بانکی کاهش یافته است دولت سعی دارد سرمایه‌ها را از بانک خارج کند، اما باید برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشد و کنترل تورم به‌ تنهایی نمی‌تواند مناسب و مفید باشد. محتشم ادامه داد: سرمایه‌ها باید از بانک‌ها خارج و به سمت و سویی مثل تولید، بازسازی کارخانجات، تولید محصولات یا تولید مسکن در بافت فرسوده انتقال پیدا کند و اگر به تدریج سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت شود، می‌توان به این اقدام جدید دولت برای رونق اقتصادی و رونق مسکن امیدوار شد. عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران اظهارکرد: دولت چاره‌یی جز کاهش نرخ سود بانکی ندارد چرا که با این روند سود بانکی اقتصاد با مشکل جدی مواجه می‌شود. وی افزود: در حال حاضر بازار مسکن راکد است و به همین دلیل نرخ اجاره‌بها در تابستان امسال که فصل جابه‌جایی بود به‌شدت افزایش یافت. محتشم گفت: قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است و شرایط اقتصادی وضعیت عادی و روان خود را سپری نمی‌کند به همین دلیل رکود حاکم بر اقتصاد باعث می‌شود نرخ اجاره‌بها به دلیل کاهش عرضه مسکن به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

 دروازه‌های آلمان برای حمایت از «هما» باز است

سفیر جمهوری فدرال آلمان در دیدار با فرزانه شرفبافی، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: دروازه‌های کشور آلمان برای کمک و حمایت از ایران و هما باز است.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با کلور برشهولد سفیر جمهوری فدرال آلمان دیدار کرد. در این دیدار برشهولد، انتصاب فرزانه شرفبافی را به عنوان نخستین بانوی ایرانی در این سمت تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این انتصاب بتواند روابط قدیمی بین ایران و مخصوصا ایران‌ایر با آلمان را تحکیم کند. برشهولد با بیان اقدامات اساسی انجام شده از طرف وزارت راه و شهرسازی ایران پس از برجام به نمایندگی از وزیر راه آلمان برای کمک همه‌جانبه به ایران‌ایر اعلام آمادگی کرد.

 

ارسال نظر