در شهر

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳

شهردار تهران در «بهشت» مستقر شد

شهردار تهران در دفتر کار خود در خیابان بهشت مستقر شد و رسما کار خود را آغاز کرد.

در حالی که در جلسه روز یک‌شنبه شورای شهر همه منتظر تایید حکم شهردار جدید بودند اما این حکم تایید نشد و اعضا مجبور شدند تا مصطفی سلیمی را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کنند، بالاخره بعد از 15 روز یک‌شنبه شب رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حکم محمدعلی نجفی شهردار منتخب شورای پنجم تهران را امضا کرد و او قانونا شهردار تهران شد.

به گزارش «تعادل»، پیرو امضای حکم شهرداری نجفی از سوی وزیر کشور، کار شهردار تهران از دیروز به‌صورت رسمی آغاز شد. محمدعلی نجفی عصر روز گذشته دوشنبه میزبان شهرداران مناطق 22گانه تهران بود.

همچنین باتوجه به اینکه محسن هاشمی رییس شورای شهر در جلسه روز یک‌شنبه اصرار داشت تا هر چه سریع‌تر روسای کمیسیون‌های شورا تعیین شوند روز گذشته این اتفاق افتاد و روسای کمیسون‌ها انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، با اشاره به تعیین روسای کمیسیون‌های شورای پنجم گفت: غیر از کمیسیون برنامه و بودجه، روسای چهار کمیسیون دیگر مشخص شده و من به‌عنوان رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری انتخاب شدم. براساس گفته‌های این عضو شورای شهر، اسامی روسای کمیسیون‌ها به شرح زیر است:

کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک: محمد علیخانی، کمیسیون اجتماعی و فرهنگی: محمدجواد حق‌شناس، کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری: زهرا صدراعظم نوری، کمیسیون معماری وشهرسازی: محمد سالاری، کمیسیون حقوقی و نظارت فقط یک عضو ثابت دارد و ابراهیم امینی برای این سمت انتخاب شد.

پیگیری طرح تفحص از شهرداری در شورای جدید

به گزارش ایسنا، ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران گفت: اگر تخلفات مشهود و مستندی را در شهرداری تهران شاهد باشیم، بی‌شک طرح تحقیق و تفحص را دنبال خواهیم کرد.

ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر تهران، ری و شمیرانات در پاسخ به این سوال که آیا شورای پنجم قصد دارد در صورت لزوم طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را در دستور کار قرار دهد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر باید مدارک، مستندات و گزارش‌ها را مشاهده کنیم و باتوجه به اسناد و مدارک اگر به‌واقع تخلفات مشهود و مستندی را شاهد باشیم، بی‌شک این مساله را دنبال خواهیم کرد.

تنها عضو ثابت کمیسیون حقوقی و نظارت شورای پنجم با اشاره به اینکه این کمیسیون نتوانسته گزارشی از عملکرد شهرداری و شورا تهیه کند، ادامه داد: هنوز اسناد و مدارک در اختیار ما گذاشته نشده است و بدون دسترسی به اسناد نمی‌توان گزارشی دقیق ارائه داد. در همین راستا شهردار باید رسما کار خود را آغاز کند تا مدارک در اختیار ما قرار گیرد.

امینی با تاکید بر اینکه آمارهای متفاوتی از میزان تخلفات و بدهی‌های شهرداری به گوش می‌رسد، افزود: با استقرار شهردار آینده اسناد و مدارک در اختیار ما قرار خواهد گرفت و می‌توانیم این موارد را بررسی کنیم. نایب رییس شورای شهر تهران، ری و شمیرانات در پاسخ به این سوال که چرا معاون مالی شهردار سابق تهران به‌عنوان کارمند نمونه شهرداری انتخاب شده و حتی محسن هاشمی هم در مراسم تقدیر از او حضور داشت، گفت: کسی که ایشان را انتخاب کرده، باید جوابگو باشد.

الویری: برای ریاست شورای عالی استان‌ها کاندیدا می‌شوم

مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات از آمادگی خود برای حضور در شورای عالی استان‌ها خبر داد و گفت: قطعا برای ریاست شورای عالی استان‌ها کاندیدا خواهم شد.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها دی ماه سال جاری کار خود را آغاز خواهد کرد و برای تعیین شدن نمایندگان استان‌های مختلف ابتدا باید شورای استان در سراسر کشور تشکیل شود که برابر قانون در نخستین جلسه شورای عالی استان‌ها انتخابات هیات رییسه این شورا برگزار خواهد شد.

شورای عالی استان‌ها به‌عنوان دومین پارلمان کشور ظرفیت‌هایی همچون ارائه طرح و لایحه به مجلس و دولت را داراست که می‌تواند برای مدیریت شهری پتانسیل بسیار خوبی باشد. شورای عالی استان‌ها با حضور ۷۵ عضو از سراسر کشور تشکیل می‌شود.

 

ارسال نظر