عوارض تهران- قم باید به ۱۵۰۰ تومان برسد

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۹۲۰

رییس سازمان راهداری گفت: عوارض آزادراه تهران ـ قم باید به ۱۵۰۰تومان افزایش یابد تا هم هزینه نگهداری این آزادراه تامین شود هم بخشی از درآمدهای آن به قم ـ گرمسار اختصاص یابد.

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با مهر درباره افزایش عوارض آزادراه تهران ـ قم اظهار کرد: درحال حاضر عوارض این آزادراه برای سواری‌ها ۵۰۰ تومان است که تنها می‌تواند ۳۰تا ۴۰درصد هزینه نگهداری آزادراه را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر عوارض آزادراه قم ـ گرمسار ۱۰هزار تومان است، افزود: این آزادراه هم به دلیل بالا بودن مبلغ عوارض با کمبود تردد مواجه است بنابراین باید بتوانیم با افزایش مبلغ عوارض آزادراه تهران ـ قم به هزار و ۲۰۰تا هزار و ۵۰۰ تومان(برای سواری) علاوه بر اینکه هزینه تعمیرات و نگهداری این آزادراه را تامین می‌کنیم، بتوانیم بخشی از درآمدهای آن را به آزادراه قم ـ گرمسار بدهیم تا مبلغ عوارض قم ـ گرمسار به ۳تا ۴هزارتومان کاهش یابد در مقابل حجم تقاضای عبور و تردد از قم ـ گرمسار نیز افزایش می‌یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی افزود: در عوارضی آزادراه تهران ـ قم با طول ۱۲۰کیلومتر تنها ۵۰۰ تومان از خودروهای عبوری عوارض دریافت می‌شود این درحالی است که عوارض سایر آزادراه‌های با طول تا ۲۰۰کیلومتر در محدوده قیمتی ۷تا ۸ هزار تومان است بنابراین تا میزان معقول فاصله زیادی دارد و باید افزایش یابد.

وی مبلغ تعیین شده برای عوارض آزادراه قم ـ گرمسار را ۱۲هزار تومان عنوان کرد و گفت: از آنجا که براساس قانون مبلغ عوارض آزادراه‌های خصوصی را وزیر راه و شهرسازی تعیین می‌کند، آخوندی نیز ۲هزار تومان از مبلغ تعیین شده، کم کرد.

کشاورزیان در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش عوارض تهران ـ قم گفت: به دلیل آنکه شورای اقتصاد درخصوص تعیین نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی تصمیم‌گیرنده نهایی است و این شورا هم با افزایش نرخ عوارض موافقت نمی‌کند چنین درخواستی به آنها ارائه نداده‌ایم.

 

 

ارسال نظر