اخبار حمل و نقل

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۶۹

 ایجاد۱۰هزار شغل با ساماندهی مهمانداران اتوبوس

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌یی گفت: با ساماندهی مهمانداران اتوبوس ۱۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شهرکی با اشاره به ظرفیت بالای ایجاد شغل در بخش مهمانداران اتوبوس اظهار کرد: با ساماندهی مهمانداران اتوبوس علاوه بر ارائه خدمات مناسب به مشتریان، امکان ایجاد ۸ تا ۱۰ هزار شغل به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه هویت دادن به مهمانداران اتوبوس و ترسیم آینده روشن برای این قشر از ضرورت‌هاست، تصریح کرد: آینده روشن مهمانداران در گرو استقرار نظام تامین اجتماعی برای آنان است که تاکنون مکاتباتی در این رابطه انجام شده است، هرچند تامین اجتماعی در این راستا پاسخ قانع‌کننده‌یی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی نداده اما همچنان پیگیر این مطالبه هستیم.

شهرکی از طرح پیشنهاد دو مدل بیمه‌نامه توافقی ۲۷ درصد یا مشاغل آزاد ۲۶درصد به سازمان تامین اجتماعی برای ساماندهی مهمانداران خبر داد و گفت: درصورت موافقت و همکاری سازمان تامین اجتماعی می‌توان ۸ تا ۱۰هزار شغل واقعی در این زمینه ایجاد کرد و این با تولید شغل از مسیر دلالی بسیار متفاوت است.

  ‌ پایان عملیات رفت زائران ایرانی به مکه

مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با انجام 11 پرواز از فرودگاه‌های زاهدان، گرگان، ساری، بیرجند و امام (ره) عملیات رفت زائران ایرانی به سرزمین وحی برای انجام اعمال حج تمتع به پایان رسید.

سید محمود رضوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آخرین گروه زائران ایرانی راس ساعت 20:30 دقیقه شنبه شب از فرودگاه گرگان عازم فرودگاه جده شدند.

وی با بیان اینکه نخستین پرواز زائران ایرانی روز 8 مردادماه از فرودگاه بندرعباس آغاز شد، گفت: طبق برنامه عملیات دیروز به پایان رسید و در مجموع حدود 86هزار و 400زائر ایرانی به سرزمین وحی منتقل شدند و عملیات بازگشت حجاج هم 15 شهریورماه با انجام پرواز به فرودگاه‌های بندرعباس، اردبیل، همدان و امام (ره) آغاز می‌شود.  مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: در مجموع زائران ایرانی با 67 پرواز از فرودگاه‌های تبریز، مشهد و اهواز با شرکت هواپیمایی سعودی عازم عربستان شدند و ایران‌ایر در عملیات رفت 260 پرواز انجام داد که مجموع پروازهای زائران ایرانی 327 پرواز می‌شود.

  مخالفت با ساخت هتل ۱۹ طبقه در ناهارخوران

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان مبنی بر ساخت هتل ۵ ستاره ۱۹طبقه‌یی در ناهارخوران گرگان مخالفت کرد.  به گزارش تسنیم، در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران درباره احداث هتل 19 طبقه در محل هتل قدیمی ناهارخوران آمده است: اراضی مورد نظر در محور ناهارخوران و در فاصله چهار کیلومتری از شهر گرگان واقع است و بارگذاری سنگین در این مقیاس موجب تحریم توسعه در این محور و زمینه‌ساز درخواست‌های مشابه بعدی می‌شود. این در حالی است که ساخت و سازهای کنونی در طول محور زیارت هم بسیار فراتر از توان اکولوژیک منطقه است.  به اعتقاد شورای عالی شهرسازی، احداث هتل مذکور موجب افزایش قابل ملاحظه تقاضای سفر در طول محور زیارت می‌شود در حالی که این محور در وضع کنونی با مشکل عمده روبه‌روست و احداث هتل مذکور مشکلات ترافیکی برای کل محور ایجاد و گره ترافیکی همجوار هتل را تشدید می‌کند.  در ادامه مصوبه این شورا آمده است: با توجه به وجود اراضی در داخل شهر گرگان در قالب کاربری‌های تفریحی - توریستی از یک سو و نزدیکی بسیار اراضی مدنظر با شهر، رفع نیاز شهر به هتل در داخل شهر میسر است، افزایش بارگذاری هتل بدون هرگونه ارزیابی زیست محیطی و رصد تاثیرات طبیعی آن صورت گرفته است.

 

ارسال نظر