ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۱:۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۵۹۳

تکذیب تامین مالی پروژه‌ ریلی در ایران

بانک جهانی در واکنش به اعلام یک مقام دولت ایران مبنی بر اینکه بانک جهانی در حال بررسی تامین مالی برقی‌کردن خطوط ریلی در این کشور است اعلام کرد که در حال حاضر به‌دنبال تامین مالی هیچ پروژه‌یی در ایران نیست. به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، بانک جهانی در واکنش به اعلام دولت ایران مبنی بر اینکه بانک جهانی در حال بررسی تامین مالی برقی کردن خطوط ریلی در این کشور است، اعلام کرد که در حال حاضر به‌دنبال تامین مالی هیچ پروژه‌یی در ایران نیست.  یوسف گرانپاشا، یکی از مقامات راه‌آهن ایران روز گذشته در مصاحبه با رسانه‌های داخلی ایران گفته بود، بانک جهانی موافقت کرده که یک میلیارد یورو (1.18میلیارد دلار) برای تامین مالی برقی کردن شبکه ریلی ایران اختصاص دهد.  در واکنش به این اظهارات، یک سخنگوی بانک جهانی اعلام کرد: «ما در حال حاضر در حال بررسی تامین مالی هیچ پروژه‌یی در ایران نیستیم.  گرانپاشا گفته بود، وام بانک جهانی به یک قرارداد 1.2میلیارد یورویی امضا شده بین ایران و روسیه در نوامبر 2015 برای برقی کردن مسیر گرمسار به اینچه‌برون در ایران مربوط می‌شود.

 

محدودیت تردد محور هراز تا ۵ مهرماه لغو شد

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی از لغو محدودیت تردد وسایل نقلیه در محور هراز خبر داد.  عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، ایمن‌سازی محور هراز در دستور کار قرار گرفت.  وی ادامه داد: در این راستا محدودیت‌های ترافیکی با هدف رفع نقاط پر خطر این محور انجام شد.  وی تصریح کرد: با توجه به دور جدید سفرهای تابستانی با همکاری پلیس راه، محدودیت‌های ترافیکی این محور تا 5مهرماه امسال لغو می‌شود تا شرایط سفر برای هموطنان تسهیل شود. معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی درباره وضعیت سایر محورهای منتهی به شمال نیز گفت: تردد در سایر محورهای شمال محدودیت ترافیکی روان است و هیچ محدودیت ترافیکی در محور چالوس و فیروزکوه در حال حاضر وجود ندارد.

 

بنیاد: سرقفلی پلاسکو جدید را واگذار می‌کنیم

یک مقام مسوول با بیان اینکه با رعایت حقوق تمام مالکان سرقفلی ساختمان پلاسکو جدید را واگذار می‌کنیم، گفت: وضعیت ایمنی 32 ساختمان قدیمی متعلق به بنیاد مستضعفان شناسایی شده و اقدامات مورد نیاز از قبیل ایمن‌سازی، بیمه و حفاظت در برابر حریق در این بناها در حال انجام و پیگیری است. به‌گزارش ایلنا، ‌حسن کاری با بیان اینکه سیاست بنیاد در ارتباط با پلاسکو ساخت یک ساختمان جدید منطبق بر استانداردهای روز با نمادی از ایثارگری و فداکاری آتش‌نشان‌های عزیز است، گفت: به دنبال وقوع حادثه پلاسکو با دستور ریاست بنیاد مستضعفان، کمیته ساختمان پلاسکو در بنیاد شکل گرفت و تاکنون 20 جلسه این کمیته برگزار شده و ‌وظیفه اصلی این کمیته پیگیری ساخت ساختمان پلاسکوست.  رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان در پاسخ به این سوال که تکلیف کسبه‌یی که در این ساختمان اقدام به خرید سرقفلی کرده بودند، چیست؟ آیا سرقفلی آنها را خریداری می‌کنید یا به جای آن مغازه‌یی به آنها می‌دهید‌؟ گفت: ‌‌تصمیم بنیاد ساخت ساختمان پلاسکو و واگذاری سرقفلی به صاحبان سرقفلی قبلی طرف قرارداد با بنیاد مستضعفان، با رعایت حقوق همه مالکان است. در ارتباط با خرید سرقفلی یا جایگزینی سرقفلی با مغازه تاکنون درخواستی از طرف کسبه پلاسکو به بنیاد واصل نشده است، درصورت درخواست کسبه آن را در کمیته ساختمان پلاسکو بررسی خواهیم کرد. کاری افزود: ‌بنیاد یکی از اعضای کارگروه ویژه بررسی حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو زیر نظر معاون اجرایی ریاست‌جمهوری است و در قالب این کارگروه آماده هر گونه کمک و همکاری است. کما اینکه هزینه اجاره 7ماه کسبه ساختمان پلاسکو در ساختمان نور با اخذ مجوزی که از هیات امنای بنیاد مستضعفان صورت گرفت، پرداخت شده است.

 

رشد ۵۵ درصدی ترانزیت ریلی کشور

 ابراهیم محمدی معاون بهره‌برداری سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در برنامه گفت‌وگوی خبری با اشاره به رشد ۵۵درصدی ترانزیت ریلی کشور گفت: این رشد آسان نبوده و با تلاش شرکت راه‌آهن در طول دو تا سه سال محقق شده است.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدی گفت: در این راستا می‌توان به قطارهای سریع‌السیر اشاره کرد که به‌عنوان نمونه اگر مسافری که مسیر تهران تا اصفهان را حدود 6ساعت با اتوبوس طی می‌کند، بتواند با قطار سریع‌السیر این مسافت را در دو تا سه ساعت طی کند و رفت و برگشت سریع‌تری داشته باشد هرگز به سمت اتوبوس نمی‌رود و ایمنی قطار و زمان سیر کمتر قطار نسبت به جاده از جذابیت‌های حمل‌ونقل ریلی است. محمدی همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه قطارهای گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: رویکرد جدید راه‌آهن در خدمات گردشگری بود که با استقبال روبه‌رو شد. در دو بخش ریلی این قطارها را پیاده‌سازی کرده‌ایم؛ یکی قطارهای گردشگری بین‌المللی که با همکاری تورهای خارج کشور مسافران بین‌المللی از ترکیه و مرز تبریز با قطارهای خودشان به کشور می‌آمدند و با قطارهای ما وارد شهرهای گردشگری مانند اصفهان و شیراز می‌شدند و در انتهای مسیر با هواپیما به کشور خود می‌رفتند و مسافران دیگری که با همان هواپیما وارد شهرهای گردشگری می‌شدند با استفاده از قطارهای داخل کشور به مرز می‌رفتند. در کنار این قطارها به طراحی قطارهای گردشگری داخلی پرداختیم که تعریف جدیدی بود که با طراحی قطارهای داخلی گردشگری مسافران می‌توانند از طبیعت زیبای استان مازندران و فیروزکوه و نیز در منطقه جنوب کشور با عبور از شهرستان اهواز از طبیعت بکر زاگرس استفاده کنند و دراین راستا قطارهای مختلفی درنظر گرفته شده‌اند و این روند ادامه دارد.

 

ارسال نظر