ادعای حافظی را پیگیری قضایی می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۲۴
ادعای حافظی را پیگیری قضایی می‌کنیم

گروه راه و شهرسازی|

مصطفی منتظرالمهدی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: تذکر یک عضو شورای شهر تهران مبنی بر گم شدن 28میلیارد تومان از حساب بانکی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران را قطعا پیگیری قضایی خواهیم کرد.

به گزارش «تعادل» رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران از ابهام در صندوق بازنشستگی شهرداری پایتخت خبر داد و گفت: حدود 28میلیارد تومان از حساب‌های سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برداشت شده است. وی همچنین از شهرداری تهران خواست درباره تخلیه کردن موجودی 4 حساب این سازمان توضیح دهد.

به گفته حافظی، سازمان بازنشستگی شهرداری در سال‌های گذشته بدون دریافت مجوز از شهرداری، چند حساب بانکی افتتاح کرده است، این حساب‌ها در بانک تجارت شعبه رودکی تهران افتتاح شده که به تازگی نیز موجودی این حساب‌ها تخلیه شده و حتی به حساب سازمان بازنشستگی واریز نشده است.

وی با بیان اینکه بر حسب اطلاعات غیررسمی که وجود دارد، حدود 28میلیارد تومان موجودی این حساب‌ها بوده است، اعلام کرد: شماره حساب‌ اول 328503819، حساب دوم 32503689، حساب سوم 151774172 و حساب چهارم 151721761 بانک تجارت شعبه رودکی به نام سازمان بازنشستگی شهرداری است. مطالبه‌یی که از آقای شهردار در قالب تذکر داریم، این است که مجوز افتتاح این حساب‌ها و پرینت ورودی و خروجی این حساب‌ها را به شورا ارائه دهند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین ادامه داد: شهردار مکاتبه‌یی با رییس شورای شهر در تاریخ سوم تیرماه امسال با استناد تفاهمنامه یکپارچه‌سازی فرآیند حسابرسی داشته است که در این باره مواردی باید عنوان شود.

در تاریخ 19 آبان 94 بین شهردار تهران و رییس شورای شهر تهران برای یکپارچه‌سازی حسابرسی، تفاهمنامه‌یی مبادله می‌شود که حدود 40 روز بعد و پس از مطلع شدن اعضای شورا از محتوای آن، این تفاهمنامه با 20 امضای اعضای شورا مورد اعتراض واقع می‌شود زیرا این تفاهمنامه باعث می‌شود جنبه نظارتی شورا که در قانون، صراحتا یکی از کارویژه‌های اختصاصی شوراست، مخدوش شود.

حافظی با بیان اینکه به دلیل این اعتراض و مکاتباتی که انجام می‌شود، مهندس چمران متن تفاهمنامه را در صحن به رای گذاشته و نهایتا این تفاهمنامه ابطال می‌شود، توضیح داد: طبق مصوبه شورا این تفاهمنامه باطل تلقی شده اما در مکاتبات اخیر آقای شهردار با رییس شورا به این تفاهمنامه استناد شده است لذا پیشنهاد می‌شود، شهردار تهران در مکاتبات با شورا دقت‌نظر بیشتری داشته باشد که سوءبرداشت‌ ایجاد نشود.

یک روز بعد از این اظهارنظر مصطفی منتظرالمهدی مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار کرد که با توجه به اینکه حافظی اطلاعات غلط دریافت و منتشر کرده‌ است، قطعا پیگیری قضایی خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در این باره توضیح داد: هر گونه افتتاح حساب نیاز به مجوز شورای شهر ندارد و برخی اعضای شورا با وجود اینکه چندین سال است در شورای شهر حضور دارند ولی نمی‌دانند که ما در چه مواردی نیاز به مجوز شورا داریم یا نداریم.

وی ادامه داد: براساس آیین‌نامه‌های مالی و مالیاتی و قانون مجلس در خصوص افتتاح حساب اقدام شده است. منتظرالمهدی گفت: بنده از سال 1390 به عنوان مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران انتخاب شدم و این حساب در سال 85 در سیستم بازنشستگی شهرداری بوده است.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: متاسفانه عده‌یی در بعضی از سیستم‌های نظارتی شهرداری مانند بازرسی به دلیل اینکه به دنبال معامله کردن با گروه‌های جدید مدیریت شهری هستند، اطلاعات غلط به بعضی از اعضای شورا می‌دهند و قوی بودن خود را می‌خواهند با تضعیف عملکرد ما نشان بدهند. وی افزود: وقتی که پول به حساب می‌آید، قطعا از حساب نیز خارج می‌شود. بنده سالی 500میلیارد تومان در سازمان هزینه دارم از پرداخت بیمه، حقوق گرفته تا دیگر موارد. مگر قرار است پول در داخل حساب بماند و خارج نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آقای حافظی امروز خوراک برای ضد انقلاب تامین کرده است، بنده وی را حلال نمی‌کنم و باید پاسخگو باشد.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران افزود: بنده این موضوع را قطعا پیگیری قضایی می‌کنم و مسببان آن باید پاسخگو باشند، چرا که اطلاعات غلطی را منتشر کرده‌اند.

لازم به یادآروی است در جلسه شورای شهر بعد از صحبت‌های حافظی، ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهر تهران نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: شماره حساب‌های اعلام شده توسط آقای حافظی چند سال قبل افتتاح شده چرا که این سازمان آیین‌نامه مالی جداگانه‌یی دارد. اما از آقایان پرسیدم که چرا حساب‌ها را خالی کردید و آنها گفتند که از این حساب برداشت می‌شد که حساب‌ها را خالی کردند.

 حافظی نیز پس از استماع سخنان امانی اعلام کرد که از این توضیحات به استناد نامه معاون مالی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، قانع نشده و در نهایت قرار شد در مورد سرانجام این پول‌های برداشته شده، توضیحاتی از سوی سازمان بازنشستگی ارائه شود.

 

ارسال نظر