ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۰۶

جلسه نمایندگان تهران برای بهبود وضعیت پایتخت

نماینده تهران از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان شهرستان و استان تهران خبر داد و گفت: این جلسات به صورت ماهانه با هدف نظارت بر پروژه‌های تهران و بهبود وضعیت پایتخت تبدیل می‌شود.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جلسه برای انسجام در تصمیم‌گیری و نظارت بر امور تهران و نظارت برگزار و مقرر شد که کمیته‌ها فعالانه عمل کنند و هر هفته از یک اداره کل با کارشناسان آن و هر ماه از یک وزیر برای حضور در این جلسات دعوت شود. وی پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام تهران را از دیگر تصمیمات این جلسه عنوان کرد و گفت: پروژه‌هایی همچون تکمیل و ساخت بیمارستان‌ها در دستور کار قرار دارند و قرار شد مجمع شهرستان و استان تهران در جلسات مشترک نسبت به این پروژه‌ها تعیین‌تکلیف کنند. نماینده تهران ادامه داد: پروژه‌یی همچون مترو اسلام‌شهر به تهران از جمله پروژه‌هایی است که لازم است نماینده‌های شهرستان و استان تهران جلسات مشترکی برای رسیدگی به این پروژه‌ها برگزار کنند.

بادامچی همچنین گفت: در این جلسه برای بررسی صلاحیت وزرا این تصمیم گرفته شد که از روز شنبه وزرایی که تازه معرفی شدند، دعوت شوند تا برنامه‌های خود را مطرح کرده و مجمع به جمع‌بندی برسد.

ایستگاه متروی دروازه‌دولت شبانه‌روزی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه از چهارشنبه شب ایستگاه دروازه‌دولت شبانه‌روزی می‌شود، افزود: مسافران فرودگاه امام‌خمینی(ره) می‌توانند از این ایستگاه وارد خط یک شده و به فرودگاه امام‌خمینی(ره) دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، احمدی بافنده با بیان اینکه پس از افتتاح ایستگاه مترو فرودگاه امام‌خمینی(ره) باید مسیرهای دسترسی به این فرودگاه را از طریق شبکه حمل و نقل عمومی تسهیل کنیم، گفت: در حالت عادی قطارهای خط یک از ساعت 5:30 تا 23:30 فعال هستند ولی از چهارشنبه شب با ۲۴ ساعته شدن فعالیت ایستگاه دروازه‌دولت، مسافران می‌توانند از ایستگاه مترو دروازه‌دولت به ایستگاه شهر آفتاب منتقل شده و از آنجا هم به فرودگاه امام‌خمینی(ره) بروند. وی افزود: زمان سفر از شهر آفتاب تا فرودگاه امام‌خمینی(ره) ۴۰ دقیقه است و مسافران فرودگاه می‌توانند با صرف ۴۰ دقیقه به فرودگاه برسند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه در حال حاضر به‌دلیل آماده نبودن قطارهای ویژه فرودگاه امام‌خمینی(ره) از دو رام قطار در این خط استفاده کرده‌ایم، گفت: در روزهای اخیر اخباری مبنی بر اینکه بلیت خط فرودگاه امام‌خمینی(ره)

 ۶ تا ۱۰ هزار تومان است، منتشر شده اما باید اعلام کنم که هنوز این مبلغ به شرکت بهره‌برداری ابلاغ نشده و بهای بلیت ۸۰۰ تومانی قطارهای تهران– کرج را از مسافران دریافت می‌کنیم. احمدی بافنده اظهار کرد: با افتتاح این خط علاوه بر ساکنان شهرک فرودگاهی، ساکنان اسلامشهر، چهاردانگه، نسیم‌شهر، واوان، صباشهر و... که حدود ۲میلیون نفر می‌شوند هم می‌توانند از این خط استفاده کنند. وی ادامه داد: ۱۰ هزار نفر در شهر فرودگاهی فعالیت می‌کنند که می‌توانند با استفاده از مترو سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو را اطلاع دهید

رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه بوی فاضلاب در سطح شهر یا ایستگاه‌های مترو می‌تواند چند منشا داشته باشد، گفت: شهروندان با تماس با سامانه ۱۵۴۰ این‌گونه مشکلات را گزارش دهند. محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک منشا بوی فاضلاب ناشی از واحدی آلاینده، کارخانه‌ و واحد خدماتی است که فاضلاب تولید می‌کند، اگر منشا بوی فاضلاب در منطقه‌ این واحدها باشند، به واحد آلاینده اخطاریه و مهلت می‌دهیم که رفع آلایندگی و فاضلاب واحد خود را تصفیه کنند. وی ادامه داد: چنانچه واحدهای آلاینده به اخطاریه‌ها بی‌توجهی کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند بنابراین شهروندان هرگونه گزارش از بوی بد منطقه که ناشی از فاضلاب واحدهای مختلف است را به اداره محیط‌زیست شهر تهران اطلاع دهند تا از تمام راهکارهای قانونی برای رفع این مشکل استفاده شود. رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران ادامه داد: گاهی اوقات منشا بوی بد برخی مناطق، آلودگی آب‌های سطحی یا فاضلاب چند هزار خانه است که براساس قانون «تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب»، وزارت نیرو ملزم به ایجاد تاسیسات و فراهم کردن امکانات لازم برای جمع‌آوری فاضلاب‌های سطح شهر است. وی گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی مکلف به جمع‌آوری فاضلاب‌های پراکنده هستند و شهرداری‌ها هم مسوولیت جمع‌آوری آب‌های سطحی را دارند. بازگیر اظهار کرد: منشا بوی فاضلاب ایستگاه‌های مترو ممکن است ناشی از عدم تصفیه فاضلاب آن باشد که ایستگاه‌های مترو باید فاضلاب خود را تصفیه کنند یا به شبکه فاضلاب شهر تحویل دهند.

 

ارسال نظر