تحویل پنجمین فروند ATR در مهر سال جاری

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۰۴
تحویل پنجمین فروند ATR در مهر سال جاری

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) درباره برنامه تحویل مابقی هواپیماهای ATR به ایران ایر، گفت: پنجمین فروند این هواپیماها اوایل مهر امسال به ایران ایر تحویل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 4 تا 6فروند هواپیمای ATR دیگر به ایران ایر تحویل شود.

فرزانه شرفبافی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: براساس برنامه‌ریزی قرار است هر 2 ماه یک فروند هواپیمای ATR به ناوگان ایران ایر ملحق شود.

 سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر تاکید کرد: در تامین منابع مالی این هواپیماها مشکلی وجود ندارد و ایران ایر تمام 20 فروند هواپیمایATR را به صورت ملکی خریداری کرده است.

شرفبافی با اشاره به مزیت‌های هواپیماهای ATR در شبکه پروازی این شرکت، افزود: براساس قرارداد با سازنده این هواپیماها، ایران ایر هیچ‌گونه مشکلی در تامین قطعات آن ندارد.

وی ادامه داد: این هواپیماها با موتور توربوتراپ جت ملخ‌دار یکی از بهترین هواپیماهای کوتاه‌برد جهان هستند و با پرواز در ارتفاع کم و مسافت‌های کوتاه‌مدت عملکرد بسیار خوبی دارند.

شرفبافی با بیان اینکه از نظر سوانح هوایی ATR‌ها یکی از ایمن‌ترین هواپیماها در جهان هستند، گفت: ایران ایر با بررسی‌های همه‌جانبه، این هواپیماها را انتخاب کرده است تا شبکه پروازی خود را در داخل با استفاده از این هواپیماها توسعه دهد.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر، ‌افزود: این هواپیماها از نظر بازرگانی هزینه کمتری دارند و

ایران ایر درصدد است از این هواپیماها در پروازهای برنامه‌یی خود به‌صورت بهینه استفاده کند.

این مقام مسوول تاکید کرد: به همراه 4 فروند ATR وارد شده، یک‌سری قطعات مورد نیاز یدکی آن هم از طرف شرکت سازنده به ایران ایر تحویل شده است.

شرفبافی با بیان اینکه براساس قرارداد امضا شده تامین قطعات این هواپیماها از طرف شرکت سازنده آن تامین شده است، گفت: ایران ایر در تامین قطعات موردنیاز این هواپیماها مشکلی ندارد.

با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در سال گذشته، ایران ایر موفق شد سال گذشته با شرکت هواپیماسازی ایرباس برای خرید 100 فروند، با بویینگ برای خرید 80 فروند و با کمپانی ATR برای خرید 20 فروند هواپیما قرارداد منعقد کند.

گفتنی است ATR یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده هواپیماهای مسافربری میان‌برد تحت پوشش شرکت ایرباس است (با سرمایه‌گذاری مشترک میان ایرباس و شرکت هواپیمایی «لئوناردو» ایتالیا تولید می‌شود) و نخستین فروند از هواپیماهای

 ATR72-600 این شرکت در سال 2010 تحویل شرکت‌های هوایی شد. این هواپیماها با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم‌های رفاهی و ایمنی تولید می‌شوند و مدل سفارشی ایران ایر می‌تواند 70 نفر را در مسیرهای مختلف هوایی تا مسافت 1528 کیلومتر جابه‌جا کند، استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم‌مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی هواپیماهای ATR را به‌شدت پایین و مقرون به صرفه کرده به‌طوری که این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند.

 

 

ارسال نظر