ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۲۶

 تعلیق فعالیت 4 خلبان به‌علت تخطی از مقررات

یک مقام مسوول در سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت ۴خلبان و تذکر به ۲شرکت هواپیمایی در پی عدم اجرای دقیق مقررات هوانوردی خبر داد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی کشوری برای حفظ ایمنی پروازها و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده از طرف شرکت‌های هواپیمایی همواره بازرسی‌های دقیق برنامه‌یی و غیربرنامه‌یی را به صورت معمول انجام می‌دهد. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، محمدجواد تقوایی افزود: این بازرسی‌ها در 3کلاس صلاحیت‌های فردی، قابلیت ناوگان و تجهیزات و تاییدیه‌های سازمانی و فرآیندی اجرا می‌شود که در صورت بروز هر گونه شواهدی مبنی بر عدم انطباق با مقررات و رویه‌های مصوب، اقدام اصلاحی لازم یا محدودیت متناسب از طرف سازمان هواپیمایی کشوری مطرح می‌شود. وی تصریح کرد: بدین‌ترتیب سازمان هواپیمایی کشوری تلاش داشته تا در شرایط مختلف ازجمله افزایش تقاضای پرواز یا محدودیت در امکانات و تجهیزات، ایمنی پرواز مورد مصالحه قرار نگیرد.

تقوایی افزود: در همین رابطه با تشدید بازرسی و ارزیابی‌ها از شرکت‌های هواپیمایی با مشاهده مواردی از عدم رعایت دقیق برخی استانداردها توسط چند نفر از خلبانان و مدیران دو شرکت هواپیمایی در نتیجه افزایش فشارهای بازرگانی یا به دلایل محیطی دیگر، سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدا فعالیت پروازی این خلبانان را متوقف و پس از انجام بررسی‌های بیشتر ضمن تذکر به این شرکت‌های هواپیمایی و طرح اقدام اصلاحی یا محدودیت متناسب، اختیارات معلم خلبانی و ممتحنی 4 نفر از خلبانان و مدیران مربوطه را نیز به صورت دایمی و 3 تا 6 ماه تعلیق کرد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تاکید بر اولویت حفظ ایمنی در همه شرایط اعلام می‌دارد که با هدف حفظ و ارتقای ایمنی پروازها، نظارت‌های سازمان بر عملکرد کلیه فعالان صنعت هوانوردی کشور تشدید خواهد شد.

 خرید ۴۵ هلی‌کوپتر اورژانس

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: در پی بستن حساب ایرانی‌ها از سوی بانک‌های چینی، مشکلی برای فاینانس چینی‌ها بابت قطار سریع‌السیر و سایر پروژه‌ها به وجود نیامده است.

اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با مهر درباره مذاکره وزارت راه و شهرسازی با شرکت ایرباس بابت خرید هلی‌کوپتر امدادی گفت: وزارت راه قرار نیست، هلی‌کوپترها را برای خود بخرد. بلکه این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مرکز اورژانس کشور) است که قرار است ۴۵فروند هلی‌کوپتر امدادی خریداری کند.

وی ادامه داد: در روزی که ما به همراه وزیر راه و شهرسازی برای مذاکره با مقامات و شرکت‌های آلمانی در این کشور بودیم، همکاران ما در وزارت بهداشت نیز در این کشور بودند که قرار شد برای آنکه قرارداد ایران با ایرباس به یک قرارداد واحد هم از جهت خرید هواپیما و هم هلی‌کوپتر تبدیل شود، وزارت راه و شهرسازی خرید هلی‌کوپترها را پیگیری کرده و آن را در قرارداد فعلی ما با ایرباس بگنجاند. این مقام وزارت راه و شهرسازی افزود: همچنین قرار است ۳ فروند هلی‌کوپتر بابت امداد و نجات دریایی برای سازمان بنادر و دریانوردی خریداری شود که سازمان بنادر خرید این ۳ فروند را به مناقصه گذاشته است. به گفته فخریه‌کاشان همه هلی‌کوپترها «نو» خواهند بود. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل اظهار کرد: در سفری که به آلمان داشتیم، مذاکراتی با شرکت زیمنس انجام دادیم تا این شرکت در پروژه‌های ریلی و نیروگاهی ایران حاضر شود. در بخش ریلی قرار است، تعدادی واگن از زیمنس بابت قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به صورت فاینانس خریداری کنیم. همچنین در بحث سیگنالینگ و نصب علائم ارتباطی پروژه قطار سریع‌السیر قرار است ایران با زیمنس همکاری داشته باشد. وی میزان فاینانس زیمنس برای پروژه‌های ریلی و نیروگاهی ایران را ۳میلیارد یورو عنوان کرد و گفت: قرار است با تامین مالی تعدادی از پروژه‌های عمرانی ایران که با فعالیت‌های زیمنس مرتبط است، هم در خصوص بخش نیروگاهی و هم در بخش تولید لکوموتیو شرکت ایرانی مپنا هم جوینت شود تا تولید داخل نیز تقویت شود. این مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص آثار مسدود شدن حساب ایرانی‌ها و شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چین بر فاینانس پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان گفت: این اقدام چینی‌ها اثری روی این قرارداد و سایر پروژه‌های عمرانی که چینی‌ها در ایران فاینانس کرده‌اند، نداشته و این فاینانس کماکان در جای خود باقی است.

 

ارسال نظر