زمان آغاز به کار شورای پنجم مشخص نیست

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۵۵

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان اینکه هنوز آغاز رسمی کار شورای پنجم مشخص نیست، گفت: ما شهردار را به صورت رسمی در نخستین نشست شورای پنجم معرفی خواهیم کرد.

به گزارش مهر، محمد سالاری با اشاره به آغاز رسمی فعالیت شورای پنجم گفت: درخصوص آغاز رسمی شورای پنجم بلاتکلیف هستیم و هنوز تردید وجود دارد. این عضو شورای چهارم شهر تهران توضیح داد: به گفته مهدی چمران، رییس شورای چهارم در قانون اصلاحی که به تایید شورای نگهبان رسیده، شروع کار شوراها ۱۲مرداد تعیین شده اما چون تا آن تاریخ قانون ابلاغ نشده بنابراین براساس قانون فعلی پایان کار شورای چهارم ۱۲شهریور است. این قانون باید توسط وزیر کشور ابلاغ شود.

وی افزود: البته این نظر مخالفان بسیاری نیز دارد و آنها معتقدند براساس قانون مصوبه ۱۵روز پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم‌الاجراست و آغاز به کار شورای پنجم باید از ۲۵مرداد ماه باشد.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران تصریح کرد: ما در جلسه امروز مقرر کردیم که از میان ۵ نامزد سمت شهردار تهران، گزینه نهایی را پنج‌شنبه معرفی کنیم.

شهردار منتخب تا برگزاری نخستین جلسه شورا فرصت خواهد داشت که با شهردار فعلی و معاونان او گفت‌وگو کند و اطلاعات لازم را برای مسوولیتش کسب کند.

وی اظهار کرد: با این حال معرفی رسمی شهردار تهران در نخستین جلسه رسمی شورای پنجم خواهد بود و ما در آن جلسه بار دیگر درباره انتخاب نهایی شهردار تهران رأی‌گیری خواهیم کرد و گزینه ما شهردار منتخب خواهد بود.

 

 

ارسال نظر