تعویق ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری تهران

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۰۹
تعویق ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری تهران

گروه راه و شهرسازی

«پنج نامزد شهرداری چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آینده در جلسه علنی شورای شهر برنامه‌های‌شان را ارائه خواهند داد و2 نفر دیگر نیز به‌دلیل حضور قطعی در دولت برنامه نمی‌دهند.» این خبر، محتوای توییت حجت نظری منتخب شورای پنجم پایتخت است که در ساعت پایانی چهارشنبه شب گذشته منتشر شد. با وجود این، زهرا نژادبهرام، یکی دیگر از اعضای شورای پنجم تهران روز جمعه در مصاحبه با «تعادل» از برگزاری جلسه یادشده در روز شنبه خبر داد. صبح روز گذشته نیز خبری به نقل از ن‍ژادبهرام روی خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار گرفت که حاکی از این بود که جلسه اعضای شورای پنجم روز شنبه برگزار می‌شود، اما ‌این اتفاق نیفتاد. این همه درحالی است که محمدعلی نجفی، یکی از کاندیداهای شهرداری تهران نیز هفته گذشته از ارائه برنامه‌های خود به اعضای شورای پنجم در روز شنبه (دیروز) خبر داده بود.

علی اعطا یکی دیگر از منتخبان شورای پنجم نیز در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار کرد که به‌دلیل تعطیلی شهر تهران با هدف برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، جلسه روز شنبه اعضای شورای پنجم برگزار نشد و دریافت برنامه‌های کاندیداها به جلسه بعدی منتخبان شورای پنجم موکول شده است.

براساس این گزارش، یکی از نقاط مبهم انتخاب شهرداری تهران به تعداد کاندیداها برمی‌گردد. براساس روشی که اعضا برای انتخاب شهردار درنظر گرفتند، ابتدا 7 نفر به‌عنوان کاندیداهای اصلی ازسوی اعضا معرفی شدند تا برنامه‌های خود را ارائه داده و در مرحله بعدی از بین آنها دو نفر به مرحله نهایی راه یافته و شهردار تهران از بین این دو نفر انتخاب می‌شود. بعد از انتخاب این 7 نفر که عبارتند از: محمدعلی نجفی، حسین مرعشی، الهه کولایی، شریعتمداری، مهرعلیزاده، بیطرف و محمدعلی افشانی شایعاتی مبنی بر انصراف دو نفر از کاندیداها ازجمله حبیب‌الله بیطرف و محمد شریعتمداری شنیده شد و حتی نامه انصراف بیطرف در برخی گروه‌های تلگرامی به اشتراک گذاشته شد.

در این باره برخی منتخبان ازجمله حجت نظری نیز این موضوع را تایید کردند. نظری در توییتی عنوان کرد که به‌دلیل انصراف دو نفر از کاندیداهای تصدی شهرداری تهران 5 نفر باقی‌مانده روز چهارشنبه و پنج‌شنبه برنامه‌های خود را به اعضای منتخب ارائه می‌کنند. این درحالی است که روز گذشته زهرا نژادبهرام از دیگر منتخبان در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری‌ها اظهار کرد که هیچ یک از نامزدها انصراف نداده‌اند و برنامه‌های خود را ارائه خواهند داد.  به گزارش فارس، نژادبهرام با اشاره به اینکه منتخبان شورای پنجم پس از اعلام نتایج آرا تاکنون جلسات خود را به صورت مستمر برگزار کرده‌اند، گفت: حدود 22جلسه منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران داشته‌اند که در این جلسات ساز و کار انتخاب شهردار و اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌ها را مشخص کردند و در حال حاضر آمادگی لازم را برای انجام وظیفه دارند.

وی درباره آغاز به کار شورای پنجم اظهار کرد: در این خصوص باید به قانون مراجعه کرد و اگر نظر این باشد که از نیمه مرداد ماه فعالیت شورای پنجم آغاز شود، ما این آمادگی را داریم و فرقی هم برای ما نمی‌کند چراکه براساس برنامه تاکنون پیش رفته‌ایم.

نژادبهرام افزود: پس از اعلام برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران پس از یک هفته رای‌گیری انجام می‌شود و از بین 7 نفر 2 نفر به‌عنوان نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند.  وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر تا انتخاب شهردار جدید، محمدباقر قالیباف شهردار فعلی از سمت خود کناره‌گیری کند، شورای پنجم چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند، گفت: به نظر بنده آقای قالیباف باتوجه به اینکه مدیری حرفه‌یی هستند، مسند خود را خالی نمی‌گذارند، مگر اینکه شورا که نهاد بالادستی آن است، چنین خواسته‌یی داشته باشد.  منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورتی که آقای قالیباف تا قبل از انتخاب شهردار جدید از سمت خود کناره‌گیری کند آن موقع شورا تصمیم می‌گیرد که سرپرست بگذارد یا اینکه شهردار جدید را معرفی کند، چراکه نمی‌توان شهر را بدون مدیر اداره کرد.

 

 

ارسال نظر