اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۸۷

دستور رییس‌جمهور برای جمع‌بندی مسکن‌ مهر

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: دستور رییس‌جمهور برای جمع‌بندی مسکن‌های مهر سراسر کشور تا پایان سال ۱۳۹۶ صادر شده است.

به گزارش ایسنا، احمد اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: بخش عمده پروژه‌های مشکل‌دار به پروژه‌هایی برمی‌گردد که تعاونی‌ها به‌خصوص تعاونی‌های مشاغل آزاد آنها را احداث می‌کنند. وی با بیان اینکه تعاونی‌های شناسنامه‌دار مشکل خاصی ندارند، افزود: پروژه‌هایی که برای آنها تفاهمنامه سه‌جانبه امضا شده است، مشکلات بسیار کمتری دارند.

اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه‌های مسکن مهر در سطح کشور رو به اتمام هستند، خاطرنشان کرد: از آستارا به اردبیل می‌رویم که به همراه مسوولان آن خطه، مقدمات بسته شدن پرونده مسکن مهر آنجا را تا پایان مهر سال جاری فراهم کنیم و روز چهارشنبه (۱۱ مرداد) نیز به یزد جهت برپایی جشن اختتام مسکن مهر آن استان نیز سفر خواهیم کرد. وی با اشاره به حجم انبوه کار مسکن مهر در سطح کشور، اضافه کرد: به‌طور یقین در ۲ میلیون و ۳۰۰هزار مسکنی که در استان‌های مختلف شروع شده است، مشکلاتی هم پیش خواهد آمد که باید مدیریت شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از دسته‌بندی مشکلات مسکن‌های مهر سخن گفت و افزود: حدود ۶۰هزار واحد است که دارای مشکل هستند و به تفکیک استان‌ها مشخص شده‌اند و جهت بررسی و تصمیم نهایی نیز جلساتی با مسوولان مربوطه نیز تشکیل خواهد شد. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰واحد نیز بین ۸۰ الی ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تلاش می‌شود تا متقاضیان در اسرع‌وقت به واحدهای خود برسند. اصغری‌مهرآبادی با تاکید بر اینکه کارگروه مربوطه باید اعضای ذی‌صلاح را شناسایی کنند تا براساس اولویت‌ها نیز واحدهای آماده به آنها تحویل شود، گفت: تامین زمین، پیگیری و تامین تسهیلات بانکی، از وظایف اصلی راه و شهرسازی است و از هر طریق که بتوانیم، برای جمع‌بندی این پروژه‌ها ورود خواهیم کرد.

افزایش 10 درصدی پروازهای عبوری قطر از آسمان ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوانوردی منطقه گفت: استفاده شرکت هوایی قطر ایرویز از آسمان ایران، پروازهای عبوری از کشورمان را ۱۰ درصد افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی افزود: برخی پروازهای عبوری از آسمان ایران بیش از ۲ ساعت طول می‌کشد، اما برخی از این پروازها حدود نیم ساعت در آسمان ایران هستند. وی افزود: بخشی از پروازهای هواپیمایی قطر که عازم کشورهای آفریقایی هستند پس از گذر از آسمان ایران به مرکز کنترل هوایی مسقط تحویل می‌شود تا پس از دور زدن شبه جزیره عربستان از جنوب یمن به طرف آفریقا ادامه مسیر دهند و این هواپیماها زمان اندکی در آسمان ایران هستند. به گفته مه‌آبادی، در مسیرهای اروپا روزانه ۱۵ تا ۳۰ پرواز قطر ایرویز از آسمان ایران برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند و پروازهایی که از قطر به کشورهای جنوب اروپا پرواز می‌کنند از فضای ایران استفاده نمی‌کنند و از مسیر بحرین، ترکیه به اروپا پرواز خود را ادامه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد ارزش خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه است که در چارچوب سیاست‌های صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای اسلامی است. رییس هیات‌مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: ما در چارچوب سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تعهدات بین‌المللی در این زمینه به وظایف حرفه‌یی خود عمل کردیم تا این شرکت هوایی بتواند برای انجام پروازهای هوایی خود از آسمان ایران استفاده کند. مه‌آبادی تاکید کرد: استفاده پروازهای هوایی از آسمان ایران شاید ماه‌ها به مذاکره مقامات هوانوردی دو کشور نیاز داشته باشد، اما ما در این زمینه به وظایف حرفه‌یی در حوزه بین‌الملل عمل کردیم تا در یک اقدام هماهنگ به یک کشور همسایه خود خدمت‌رسانی کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پایان تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌المللی حرفه‌یی و خدمت‌رسانی به شرکت هواپیمایی قطر ایرویز مورد تایید ایکائو، یاتا و ایکاتا نیز قرار گرفته است.

 

 

ارسال نظر