مجری 90 طرح شهرداری تهران

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) با اشاره به تکمیل زودتر از موعد تونل ۳۰۰۰متری غزه در بزرگراه شهید همدانی در غرب پایتخت و مزیت‌های آن گفت: ۹۰ طرح شهرداری تهران در دست قرارگاه خاتم بود‌ که از این تعداد ۷۰ طرح به پایان رسید‌ه و ۲۰ طرح هم در حال تکمیل است.

‌سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه خاتم در گفت‌وگو با فارس درباره تکمیل پروژه بزرگراهی ادامه بزرگراه شهید حکیم و ساخت بزرگراه شهید حسن همدانی و تونل غزه اظهار کرد: این پروژه روز گذشته توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد تا شبکه بزرگراهی غرب پایتخت تکمیل و توزیع ترافیک

مناسب‌تر شود.

وی ادامه داد: با افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز کاهش یافت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ع) ادامه داد: طول بزرگراه شهید همدانی 15 کیلومتر و دارای 10 پل است. در هر باند این بزرگراه سه خط عبور و یک خط توقف اضطراری داریم، طول رمپ و لوپ‌های پل‌های ساخته‌شده 9 کیلومتر است، ضمن آنکه در این بزرگراه 3000 متر تونل و 3600 متر دیوار حائل ساخته‌ایم.

سردار عبداللهی گفت: این بزرگراه از تقاطع آزادگان شروع می‌شود و با عبور از جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس و اتوبان تهران ـ کرج به جاده مخصوص کرج می‌رسد.

وی بیان کرد: در تونل شهدای غزه طول تونل، رمپ و تونل دسترسی حدود 3 کیلومتر است و مشابه این تونل را اگر 10 سال پیش پیمانکاری قصد ساخت آن را داشت، حدود 10 سال زمان می‌برد، اما امروز با همت قرارگاه خاتم این تونل در یک و نیم سال ساخته شد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) افزود: برای ساخت این مسیر و تونل غزه معارضان زیادی وجود داشت، حدود 175 هزار مترمربع وسعت آزادسازی املاک معارضان بود و 350 میلیارد تومان هزینه تملک داشت، ضمن آنکه 5 کیلومتر هم تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن داشتیم. عبداللهی اظهار کرد: این مسیر بزرگراهی در صورت تکمیل باید از پارک چیتگر عبور می‌کرد که موجب قطع درختان می‌شد، اما با احداث تونل غزه مانع از قطع درختان شدیم، ضمن آنکه آلودگی‌های صوتی نیز رفع شده است. در این راستا بخشی از این بزرگراه در طبقه منفی یک ساخته شده است تا آلودگی‌های صوتی نداشته باشیم. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ع) با تاکید بر اینکه با تکمیل این بزرگراه دروازه‌های ورودی جدیدی در پایتخت ایجاد شد، گفت: 90 پروژه بزرگ و کوچک‌ مقیاس شهرداری تهران در دست قرارگاه خاتم بود‌ که 70 پروژه آن به پایان رسید‌، از جمله آنها پروژه‌های پل صدر، جناح، تونل نیایش و کاروانسرا سنگی ‌است. حدود 20 پروژه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل است.

سردار عبداللهی همچنین گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ع) متعلق به مردم است و می‌خواهیم با این کارها راه شهدا روشن بماند.

 

 

ارسال نظر