ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۱۱۰

«اسنپ» سفر بین‌شهری ندارد

پس از اظهارات رییس سازمان راهداری درباره شکایت از برند راهبر بازار (اسنپ) مبنی بر وجود گزینه انجام سفر بین شهری در این اپلیکیشن، این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد که صحت و سقم اظهارات معاون وزیر را زیر سوال می‌برد.  به گزارش ایسنا، این شرکت در پاسخ به اظهارات داوود کشاورزیان اعلام کرد که این شرکت از ابتدا با هدف تسهیل سفرهای درون‌شهری فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز هیچ امکانی برای انجام سفرهای برون‌شهری در نظر نگرفته است.

بر همین اساس در صورت انتخاب مبدا و مقصد در دو شهر متفاوت حتی هزینه سفر هم محاسبه نشده و کاربر با پیغام خطا مواجه می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرد: راننده‌های سرویس‌های مختلف اسنپ تنها در شهر محل سکونت خود قادر به پذیرش درخواست سفر هستند و از نظر فنی امکان فعالیت بین شهرهای مختلف برای آنها وجود نداشته و ندارد.  گفتنی است چند روز پیش، رییس سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌یی گفت که به دنبال ورود شرکت اسنپ به سفرهای بین‌شهری این سازمان از آنها شکایت رسمی کرده است تا این روند متوقف شود که این خبر هم از سوی شرکت اسنپ با تکذیب رسمی همراه شد و این شرکت اعلام کرد که هیچ یک از مدیران این مجموعه از سوی نهادهای قضایی در حوزه مسائل مربوط به حمل و نقل بین‌شهری احضار نشده‌اند.

فرود نخستین پرواز ATR در سنندج

وزیر راه و شهرسازی درباره فرود نخستین ATR در فرودگاه سنندج گفت: نخستین پرواز تهران- سنندج با ناوگان ATR هما انجام شد و قرار است تا ۳ هفته آینده پرواز در این مسیر با این نوع هواپیمای جدید برقرار ‌شود.  به گزارش ایسنا، عباس آخوندی ادامه داد: دو فرودگاه سقز و سنندج در استان کردستان از اهمیت زیادی برخوردارند که با شروع پرواز ناوگان هواپیمایی‌ ATR راه هوایی استان توسعه یافته و در نهایت روابط تجاری، فرهنگی و انسانی هم سهولت پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: تلاش شده است که یک شبکه فرودگاهی قابل اتکا و مجهز برای استان کردستان فراهم شود.  آخوندی در مراسم افتتاح ۱۰کیلومتر از بزرگراه همدان - سنندج و ۷۵ کیلومتر از بزرگراه غرب کشور اظهار کرد: کریدور غرب کشور پنج استان کشور را به هم متصل می‌کند و ایران را به فراسوی مرزها پیوند می‌دهد.

وی افزود: ۱۷درصد جمعیت در این کریدور زندگی می‌کنند به همین دلیل، اجرای این پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است.  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم کشور است، عنوان کرد: با احداث این بزرگراه، در کنار آن می‌توانیم وضعیت گردشگری، حمل و نقل و توریسم را هم توسعه دهیم. جاده سنندج - مریوان هم به دلیل حجم بالای ترانزیت در اولویت قرار دارد و به عنوان یک پروژه محوری بسیار مهم تعیین تکلیف شده است.

بلاتکلیفی ۱۶۸۰ میلیارد‌ی طلب پیمانکاران راه روستایی

معاون ساخت آزادراه‌های کشور با بیان اینکه پیمانکاران راه روستایی رقم ۱۶۸۰میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارند، گفت: با وجود وعده‌های مختلف وزیر اقتصادی و دارایی در پرداخت طلب پیمانکاران راه روستایی، هنوز هیچ گامی برداشته نشده است. محمدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس به وعده‌های مکرر دولت در ارائه اوراق مشارکت برای تسویه با پیمانکاران راه روستایی اشاره کرد و گفت: در مرداد‌ماه سال گذشته، وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که یک‌هزار میلیارد تومان بابت تسویه بدهی پیمانکاران راه روستایی پرداخت می‌شود که این وعده حدود یک سال است، روی زمین مانده است.

معاون سابق ساخت راه‌های روستایی‌ ادامه داد: حتی پس از آن مقرر شد تا تیرماه امسال رقمی بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران از سوی وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه پرداخت شود که این وعده هم محقق نشد. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: با وجود این وزارت راه و شهرسازی توانست فقط در استان کمتر توسعه یافته هرمزگان، یک‌هزار کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت و بهسازی کند که شامل 370 کیلومتر روکش آسفالت و 630کیلومتر آسفالت جدید است‌.

 

ارسال نظر