شهری

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۱۲

 ثبت اطلاعات 6000 موتورسیکلت برای دریافت طرح ترافیک

مصطفی قنبرنژاد مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک موتورسیکلت‌سواران، از ثبت‌نام اطلاعات بیش از ٦٠٠٠ موتور طی 3 روز گذشته طرح خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه چند سالی است آلودگی هوا گریبان شهر تهران را گرفته و هیچ روشی نتوانسته آلودگی هوا را کنترل کند، افزود: براساس آخرین پژوهش‌های انجام شده، موتورسیکلت‌ها در تولید ۳۲ درصد از آلودگی شهر تهران نقش دارند و این درحالی است که هر موتور کاربراتوری، 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند و این درحالی است که با تشدید آلودگی هوا و هنگامی که کمیته اضطرار تشکیل می‌شود، هیچ محدودیتی برای تردد این موتورسیکلت‌ها که انواع و اقسام عارضه‌ها را ایجاد می‌کنند، گذاشته نمی‌شود. مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک موتورسیکلت‌سواران با تشریح روند ثبت‌نام آرم طرح ترافیک موتورسیکلت‌سواران گفت: براساس مصوبه لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک که در شورای شهر به تصویب رسید، ثبت‌نام از موتورسیکلت‌سواران برای صدور آرم طرح ترافیک از اول مردادماه آغاز شده است.

قنبرنژاد با بیان اینکه راکبان موتورهای شهر تهران که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند باید حتما در این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: راکبانی که در هسته مرکزی شهر تردد نمی‌کنند، نیازی نیست که اطلاعات خود را وارد کنند. مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه پس از اتمام مهلت ثبت‌نام راکبان موتورسیکلت، بررسی شرایط آنها در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سن موتور که براساس مصوبه هیات دولت باید ۸سال باشد و همچنین پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی از الزامات موتورسیکلت‌هایی است که در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

قنبرنژاد با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها از هیچ قاعده ترافیکی پیروی نمی‌کنند، اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها تقریبا هیچ مقرراتی را رعایت نمی‌کنند و حالا وقت آن رسیده تحت کنترل دوربین‌ها قرار گیرند.

مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک موتورسیکلت‌سواران با بیان اینکه از شنبه تا سه‌شنبه، اطلاعات 6هزار و 325 موتورسیکلت در سامانه ثبت شده است، گفت: در اجرای هر طرحی ابتدا با مقاومت‌هایی مواجه می‌شویم، اما موتورسیکلت‌ها وضعیت ناگواری در جامعه داشته‌اند و ساماندهی آنها یک حرکت ملی است و باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند. مدیرکل صدور آرم طرح ترافیک با بیان اینکه احتمال تمدید محدود زمان ثبت‌نام وجود دارد، توضیح داد: از اول شهریور ماه بررسی اطلاعات راکبان موتور در دستور کار قرار می‌گیرد و در زمان اجرای طرح، مالکان و راکبانی که در مرحله اول نسبت به خوداظهاری ثبت‌نام نکرده باشند، پلاک آنها توسط دوربین‌ها ثبت و عوامل اجرایی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کنند. قنبرنژاد با بیان اینکه موتورهای برقی از ثبت‌نام در سامانه و پرداخت عوارض معاف هستند، اظهار کرد: راکبان موتورهای کاربراتوری، انژکتوری و هیبریدی نیز براساس مصوبه شورا، باید تعرفه و عوارض را پرداخت کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات موجود در مالکیت موتورسیکلت‌ها گفت: در سامانه به سه طریق می‌توان مالکیت موتور را مشخص کرد، به‌گونه‌یی که در میان گزینه‌ها، قولنامه دستی، سند وکالتی و گزینه مالک وجود دارد و راکبان می‌توانند یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند.

 بررسی برنامه‌های کاندیداهای شهرداری در هفته سوم مردادماه

رییس سنی شورای پنجم گفت: اگر از 7 کاندیدای شهرداری تهران فردی از لیست انصراف دهد، افراد جایگزین درنظر گرفته خواهد شد. به گزارش ایلنا، در جلسه روز گذشته شورای پنجم که در ساختمان شماره یک شورای شهر برگزار شد، مقرر شده بود در این جلسه میثاق‌نامه نامزدهای آینده شهرداری تهران به تصویب برسد، اما پیش‌نویس که پیش از این توسط کمیسیون حقوقی و نظارت تهیه شده بود، فقط بررسی شد و به تصویب نرسید.

مرتضی الویری رییس سنی شورای شهر پنجم در تشریح جزییات جلسه دیروز این شورا گفت: امروز دو موضوع مورد بحث قرار گرفت، اول چارچوب برنامه نامزدهای شهرداری و دوم میثاق‌نامه یا تفاهمنامه‌یی که قرار است، نامزدهای نهایی آن را امضا کنند. بر این مبنا قرار شد، نامزدهای هفتگانه شهرداری تا دو هفته دیگر برنامه مکتوب خود را به شورای پنجم ارائه دهند.

وی ادامه داد: در هفته سوم مردادماه نیز جلسه علنی در شورای شهر برای استماع برنامه‌ها برگزار خواهد شد و نامزدها به سوالات پاسخ خواهند داد. در این جلسه خبرنگاران حضور خواهند داشت و اگر ممکن باشد، مردم هم می‌توانند به صورت اینترنتی و آنلاین جلسه را ببیند.

منتخب مردم در شورای پنجم با اشاره به اینکه در جلسه روز گذشته چارچوب میثاق‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: این میثاق‌نامه سندی است که میان شورای شهر و شهردار آینده امضا خواهد شد و در آن به تبیین مواردی خواهیم پرداخت که در قانون شوراها ابهام دارد. یکی از این موارد به عزل و نصب‌ معاونان و مدیران شهرداری اختصاص دارد که باید با معیارهای شورای شهر سازگار باشد، البته این به معنای دخالت در کار شهرداری نیست.

این عضو شورای شهر آینده با اشاره به اخباری که درمورد بی‌اطلاعی برخی کاندیداها برای سمت شهرداری منتشر شده است، تصریح کرد: این اظهارات به احتمال زیاد به عدم درک و تفاهم دوطرفه (میان برخی نامزدها و اعضای شورا) بازمی‌گردد. به‌عنوان مثال، فردی پیشنهاد نامزدی خود را شنیده است و در واکنش به آن گفته، بررسی خواهد کرد، اما عضو شورا این امر را به منزله قبول پیشنهاد تلقی کرده است. در هر حال از

7 نفری که به‌عنوان نامزد انتخاب کردیم فقط آقای بیطرف بود که اعلام کرد در جریان کاندیداتوری نبوده است.

رییس سنی شورای شهر با تاکید بر اینکه تفاهم کامل میان اعضای شورای پنجم وجود دارد، افزود: از آنجا که هنوز بندهای میثاق‌نامه تصویب نشده است، نمی‌توان به تشریح جزییات پرداخت.

الویری در پاسخ به اینکه نامزدها قبل از ارائه برنامه یا بعد از آن باید میثاق‌نامه را امضا کنند، گفت: برخی پیشنهاد می‌کنند، پس از مشخص شدن نامزدهای نهایی میثاق‌نامه امضا شود. با این حال برخی معتقدند این هفت نفر قبل از ارائه برنامه‌های خود میثاق‌نامه را امضا کنند و این از مواردی است که در آینده در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

منتخب مردم در شورای پنجم با تاکید بر اینکه تعداد نامزدهای شهرداری ثابت است اما امکان دارد در اسامی آنها تغییری اتفاق بیفتد، افزود: ممکن است برخی اعضا به کابینه دعوت شوند در این صورت اگر دو، سه نفر به کابینه دعوت شوند یا خود انصراف دهند، نفرات بعدی وارد لیست خواهند شد تا دچار کمبود نباشیم.

او درباره زمانبندی دقیق فرآیند انتخاب شهردار گفت: تا دو هفته بعدی برنامه شهردار ارائه خواهد شد، در هفته سوم مرداد جلسه علنی شورای پنجم با حضور خبرنگاران برای ارائه برنامه برگزار می‌شود.

 ظرفیت پارکینگ مجتمع کوروش جوابگوی میزان تقاضا نیست

با تصمیم کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد، طرح افزایش طول انباره خودروها برای دسترسی به پارکینگ مجتمع تجاری کوروش پس از تصویب در شورای ترافیک منطقه به مدت ۳ ماه و به صورت آزمایشی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، در جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران که با حضور مسوولان شهری برگزار شد، آخرین مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشکلاتی که مجتمع تجاری کوروش برای ساکنان محلی منطقه به وجود آورده است، گفت: نخستین دغدغه ما در مورد مجتمع تجاری کوروش پارک خودروها در اطراف منازل مسکونی مردمی است که در آن منطقه سکونت دارند.

وی همچنین با اشاره به ترافیک ناشی از ازدحام خودروها برای دسترسی به پارکینگ این مجموعه در بزرگراه‌های ستاری و حکیم گفت: ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش پاسخگوی میزان تقاضای مردم نیست و این موضوع سبب می‌شود در ساعات اوج تقاضا، پس‌زدگی خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ مجتمع را دارند به داخل بزرگراه ستاری کشیده شده و موجب ایجاد ترافیک در بزرگراه‌های ستاری و حکیم شود.

حسینی ادامه داد: در بلندمدت باید ظرفیت پارکینگ مجتمع تجاری کوروش افزایش یابد، اما در کوتاه‌مدت بهبود مسیر ورودی دسترسی به مجتمع می‌تواند موجب کاهش پس‌زدگی خودروها در بزرگراه ستاری و در نتیجه کاهش ترافیک بزرگراه‌های ستاری و حکیم در محدوده مجتمع تجاری کوروش در ساعات اوج تقاضا شود.

وی افزود: همچنین با مسوولان کوروش توافق شده است، محدودیت‌هایی به ساعات آغاز و پایان کار مجموعه اعمال شود تا بتوانیم پیک ترافیکی را کاهش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: برای حل مشکل پارک خودروها در اطراف منازل مردم نیز با استقرار کیوسک‌های نگهبانی در کوچه‌های اطراف کوروش محدودیت ایجاد کرده‌ایم تا امکان دسترسی به آنها فقط برای ساکنان محلی امکان‌پذیر باشد.

اسدی شهردار منطقه ۵ تهران نیز در تشریح طرح بهبود مسیر ورودی دسترسی به مجتمع تجاری کوروش گفت: در حال حاضر طول انباره خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را در ضلع شمالی مجتمع دارند ۲۰۰متر و در حدفاصل خیابان پیامبر در جنوب مجتمع کوروش تا خیابان ذوالفقاری در شمال مجتمع است. کم بودن طول این انباره موجب می‌شود، خودروهایی که قصد ورود به پارکینگ را دارند در ساعات اوج تقاضا ۲ یا ۳ لاین از بزرگراه ستاری را اشغال کنند که در نتیجه موجب ایجاد ترافیک در اتوبان ستاری می‌شود و با توجه به فاصله کم مجتمع تجاری کوروش از بزرگراه حکیم این ترافیک به بزرگراه حکیم نیز منتقل می‌شود. اسدی ادامه داد: با استفاده از حاشیه بلااستفاده ستاری حدفاصل خیابان ذوالفقاری تا خیابان خجسته‌پور می‌توانیم طول انباره خودروهایی را که می‌خواهند، وارد پارکینگ کوروش شوند حدود ۱۰۰۰متر افزایش دهیم.

 

ارسال نظر