در شهر

۱۳۹۶/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۵۷

 اما و اگرهای امضای «میثاقنامه شهرداران»

مرتضی الویری، رییس موقت منتخبان شورای شهر پنجم تهران درباره تدوین میثاقنامه‌ شهرداران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، الویری در خصوص جزییات تفاهمنامه در حال تدوین گزینه‌های شهرداری با بیان اینکه در قانون شوراها ابهامات زیادی در مورد شرح وظایف و اختیارات شوراها و نحوه تعامل با شهرداری وجود دارد، گفت: این ابهامات در مورد شهر تهران با توجه به حجم فعالیت‌ها و پایتخت بودنش تشدید شده، چرا که شهرداری تهران به دلیل مسائل فوق‌الذکر فراتر از شهرداری‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع این ابهامات دو راه پیش روی اعضای شورای شهر پنجم است، تصریح کرد: یا باید قانون شوراها اصلاح شود یا تفاهمنامه‌یی بین شورا و شهرداری تنظیم شود. از آنجایی که تغییر قانون فرآیندی دشوار، سخت و زمانبر است، از این رو به وسیله یک تفاهمنامه سعی کردیم که این ابهامات را قبل از آغاز به کار شهرداری و شورای جدید رفع کنیم. رییس موقت منتخبان شورای شهر پنجم تهران با بیان اینکه در این تفاهمنامه به تبیین روابط فیمابین و روشن کردن ابهامات اقدام خواهیم کرد، در مورد اظهارات یکی از اعضای منتخب در مورد اینکه انتخاب معاونان، مدیران سازمان‌ها و... نیز از این پس بر اساس میثاقنامه با نظارت اعضای شورای پنجم صورت می‌گیرد، گفت: انتخاب معاونان، مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها جزو اختیارات مدیران اجرایی است. اما راه مشورت بسته نیست و ممکن است در بررسی‌ها در فرآیندی به توافق برسیم که بدون دخالت در کار اجرایی، شورای شهر نیز مشورت‌های لازم را ارائه کند.

وی گفت: ما سعی کردیم در تدوین تفاهمنامه حلقه مفقوده‌یی که در دوره‌های قبل شورا موجب کدورت و تیرگی روابط فیمابین شورا و شهرداری شده بود را شناسایی و رفع کنیم. وی در پاسخ به اینکه اگر گزینه‌های شهرداری این میثاقنامه را نپذیرند، چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت: میثاقنامه یک تفاهم است و اگر بنا به هر دلایلی تفاهم را نپذیرند، مشخص است که تعامل و کار کردن با نمایندگان شورا را نمی‌پذیرند. از این رو، مخالفت با کار جمعی، مخالفت با بندهای 16گانه اولیه معرفی شهردار است، چرا که بر اساس یکی از بندها شهردار باید به خرد جمعی و کارگروهی پایبند باشد و چارچوب‌های آن را بپذیرد. الویری در پاسخ به چرایی عدم تصمیم شورا مبنی بر ترمیم گزینه‌ها در صورت انصراف برخی کاندیداهای نهایی گفت: ما نامزدهای نهایی را انتخاب کرده و تلاش کردیم، 7 نفر را که بالاترین امتیاز را کسب کردند، انتخاب کنیم و خود را بی‌نیاز می‌دانیم که افراد دیگری را وارد کنیم.

وی افزود: زمان محدود است و نمی‌توانیم به طور مداوم لیست را کم و زیاد کنیم و از سوی دیگر دلیلی ندارد که انصراف‌ داشته باشیم، چرا که قبلا با این افراد صحبت شده و با جلب موافقتشان، آنها در لیست قرار گرفتند.

 نامزدهای شهرداری از لیست شورا خارج نمی‌شوند

شهربانو امانی، منتخب مردم در شورای پنجم اظهار کرد: قرار است ۷گزینه نهایی شهرداری تهران به احترام رای شورا از لیست خارج نشوند و برنامه‌های خود را طبق زمانبندی ارسال کنند.

به گزارش ایلنا، این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی در رابطه با تفاهمنامه‌یی که قرار است توسط نامزدها امضا شود، ارائه داده است یا خیر، تصریح کرد: کمیسیون حقوقی و نظارت قبل از تهیه پیش‌نویس از اعضای شورا نظرخواهی کرده بود. البته پیشنهاد من این است که در تفاهمنامه مذکور، توان شورا برای ملزم کردن شهردار به پاسخ‌دهی افزایش یابد.

وی با اشاره به جلسه معارفه و آشنایی منتخبان شورای پنجم با استاندار و فرمانداران استان تهران به تشریح جزییات این جلسه پرداخت و تصریح کرد: همسویی و همگرایی مجلس، شورای شهر، دولت و شهردار در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت، چر اکه در این مقطع زمانی فرصت استثنایی برای خدمت به مردم فراهم کرده است. چشم امید همه به این فرصت استثنایی و تاریخی است تا این ۴ رکن با همراه داشتن حمایت مردمی جبران منافات کنند، چرا که ۱۴ سال است ارتباط میان دولت محلی و دولت مرکزی قطع شده و هزینه این ناهمگرایی را مردم پرداخت می‌کنند. وقت آن رسیده است تا با استفاده از این شرایط طلایی، ریل‌گذاری درستی برای حل مشکلات و چالش‌های تهران صورت بگیرد.

منتخب مردم در شورای پنجم در پاسخ به اینکه در جلسه مذکور چه انتقاداتی از سوی استاندار و فرمانداری به عملکرد شورای چهارم وارد شد، اذعان کرد: اصلی‌ترین انتقادی که مطرح شد، نبود همگرایی و هماهنگی میان استانداری، شهرداری و شورای شهر بود، این در حالی است که مصوبات شورا باید در فرمانداری و استانداری مورد تایید قرار گیرد و نمی‌توان شهر را با مدیریت جزیره‌یی اداره کرد؛ اما شهرداری به هیچ عنوان در مقابل معضلات و مشکلات تهران به استانداری پاسخگو نبوده، در حالی که حکم شهردار در کلان‌شهر توسط وزارت کشور امضا می‌شود.

 تهران به ۲۰۰ موتورلانس مجهز شد

۲۰۰ دستگاه موتورلانس برای ارائه خدمات اورژانس

پیش بیمارستانی در تهران رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، این موتورلانس‌ها محصول شرکت هوندای ژاپن و با حجم 300 سی‌سی است که بسیار پیشرفته و دارای سیستم ترمز ABS و EBD و تمام تجهیزات مورد نیاز یک آمبولانس هستند. این موتورلانس‌ها قادرند در بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های کم عرض تردد کنند و قدرت مانور خوبی برای حرکت در بین موانع ثابت و متحرک دارند.

موتورلانس‌ها بهترین وسیله حضور عوامل مجرب اورژانس و تجهیزات ارزشمند آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند.

قیمت هر یک از این موتورسیکلت‌ها حدود 40 میلیون تومان و با تجهیزات پزشکی مورد نیازی مانند تله‌مدیسین، اکسیژن، ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) و الکتروشوک قیمت آن به حدود 108 میلیون تومان می‌رسد.

تا پیش از این، تعداد موتورلانس‌های تهران 30 دستگاه بود که با توزیع این 200دستگاه شاهد افزایش چشمگیری در ناوگان اورژانس کشور خواهیم بود.

این موتور آمبولانس‌ها با موافقت هیات دولت و همکاری وزارت بهداشت، سازمان گمرک کشور، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان ملی استاندارد و پلیس شماره‌گذاری و آماده ارائه خدمات به مردم است.

موتورلانس‌ها نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند و از سوی دیگر با سرعت عمل بیشتر، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان دارند و به عنوان پیش‌قراول در ماموریت‌ها اعزام می‌شوند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی بیشتر آمبولانس اعزام خواهد شد.

نیاز به این خدمت جدید وقتی بیشتر حس می‌شود که جمعیت 12میلیون نفری تهران و تردد و ترافیک بالای آن، زمان رسیدن واحدهای اورژانس را زیاد می‌کرد اما با به‌کارگیری موتورلانس‌ها، زمان رسیدن نیروهای اورژانس کاهش قابل توجهی می‌یابد.

 

ارسال نظر