در شهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۷۴

 مردودی ۵۸درصد خودروها در تست‌های آلایندگی

نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از آمادگی مراکز معاینه فنی برای تست آلایندگی خودروها براساس حدود مجاز جدید خبر داد و گفت: با سخت‌گیری در معاینه فنی ۵۸درصد خودروهای پایتخت در معاینه فنی مردود می‌شوند. به گزارش ایسنا، نواب حسینی‌منش با اشاره به خبر اجرایی شدن حدود مجاز جدید در معاینه فنی (سخت‌گیرانه‌تر شدن تست‌های آلایندگی خودرو) از ابتدای مرداد که چندی پیش توسط ابتکار رییس سازمان محیط‌زیست اعلام شد، با بیان اینکه ما تابع قوانین بالادستی هستیم، گفت: در صورتی که وزارت کشور این موضوع را در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه‌سازی معاینه فنی ایران) پیش‌بینی کند در مراکز معاینه فنی نیز قابل انجام است، چراکه در حال حاضر سامانه سیمفا در مراکز معاینه فنی فعال است و برای اعمال حدود مجاز جدید باید پیش‌بینی‌های لازم در این سامانه وجود داشته باشد. وی درباره مردودی 58درصد خودروها در آزمون آلایندگی با اعمال حدود مجاز جدید که براساس مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام شده است، گفت: بدون تردید سخت‌گیرانه شدن این حدود مجاز و آزمون آلایندگی خودروها در دو دور موتور موجب افزایش مردودی خودروها خواهد شد ولی باتوجه به جایگاه قانونی سازمان حفاظت محیط‌زیست در تعیین حدود مجاز معاینه فنی ما تابع قانون هستیم و به محض تعریف آن در سامانه سیمفا توسط وزارت کشور، این حدود در تمام مراکز شهر تهران اجرایی می‌شود.

 تجهیز بزرگراه‌های تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها

وزیری مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: برای افزایش ایمنی و نظم تردد، بزرگراه‌های شهر تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها مجهز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وزیری گفت: جناغی‌های (خروجی) بزرگراهی به قسمت‌هایی از بزرگراه‌ها اطلاق می‌شوند که رمپ‌های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه‌های متقاطع هدایت می‌کند. تعرض به این محدوده که معمولا از هاشور قرمز و خطوط ممتد جهت نمایش آن استفاده می‌شود، ممنوع است. وی تصریح کرد: در ثبت تخلف ترددهای غیرمجاز، در محل جناغی‌های بزرگراه با قرار دادن دوربین‌های هوشمند ترافیکی و شناسایی خودروهایی که خارج از صف در محل جناغی بزرگراه، وارد مسیر می‌شوند، کاهش تراکم ترافیک در آن منطقه و در نتیجه در بزرگراه را خواهیم داشت. بنا بر اعلام شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران، وزیری با اشاره به اینکه در ساعت‌های اوج ترافیک تردد غیرمجاز از روی این محدوده سبب پس‌زدگی ترافیک در بالادست مسیر اصلی می‌شود، افزود: شرکت کنترل ترافیک تهران درنظر دارد در راستای توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، اقدام به استفاده از سامانه‌های پلاک‌خوان در این محدوده‌ها کند. افزایش ایمنی و نظم تردد در محور‌های بزرگراهی از مزایای به‌کارگیری این سیستم است.

 تبلیغات اتوبوس‌ها برعهده سازمان زیباسازی است

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: موضوع تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها برعهده سازمان زیباسازی است.

به گزارش مهر، حسینی در پاسخ به پرسشی در رابطه با تذکر برخی اعضای شورای شهر درباره تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها که دید مسافران را گرفته است، گفت: تبلیغات اتوبوس‌ها براساس مصوبه شورا که تمام تبلیغات را متمرکز بر سازمان زیباسازی کرده برعهده این سازمان است و معاونت حمل و نقل دخالت مستقیمی بر تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها ندارد اما اگر موضوع ویژه‌یی ابلاغ شود حتما رعایت می‌کنیم. معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص تذکر رییس کمیته عمران شورا در رابطه با طرح معبر نمونه ترافیکی در محدوده خیابان ایرانشهر گفت: این طرح یک طرح کوچک و پایلوت است و احتمال دارد شورا از آن اطلاعی نداشته باشد زیرا پروژه بزرگی نبوده که نیاز به تصویب در صحن شورا داشته باشد.

وی درخصوص پیوست‌های اجتماعی این پروژه گفت: معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۶ در مسجدی در این منطقه با کسبه صحبت کرده و طرح را برای آنها تشریح کرد به هر حال ما برای رسیدن به یک استراتژی کلی که تمرکز دادن به حمل و نقل عمومی است باید زیرساخت‌های لازم را که افزایش پیاده‌محوری و استفاده از دوچرخه است را فراهم کنیم. حسینی ادامه داد: کاهش سطح سواره و افزایش سطح پیاده ظرفیت مقاطع را افزایش داده بنابراین ما را به هدف اصلی که فراگیری فرهنگ پیاده‌محوری است، نزدیک می‌کند.

 

ارسال نظر