تهران نقطه اتصال به جهان را بازیابد

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۷۸

زهرا نژادبهرام منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه مشترک منتخبان شورای پنجم «مفهوم جهان شهری با رویکرد ضرورت بازیافت اتصال به جهان برای شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، زهرا نژادبهرام افزود: این جلسه با حضور اعضای منتخب شورای پنجم و همچنین علی عبدالعلی‌زاده از متخصصان حوزه شهری و وزیر مسکن و شهرسازی در دوره اصلاحات در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: عبدالعلی‌زاده دراین جلسه گفت که شهر تهران برای توسعه نیازمند انتخاب رویکرد جهانی است. عبدالعلی‌زاده برجسته‌ترین شاخص‌ها برای مدیریت آتی شهر تهران را تلاش برای ایجاد دفاتر منطقه‌یی و بازگشت به ظرفیت‌های اتصال به جهان خارج مانند راه‌اندازی خطوط تهران- توکیو، تهران- تورنتو، تهران- ونگوک دانست. نژادبهرام اظهار کرد: این متخصص حوزه شهری گفت که ایجاد جایگاه شهر جهانی برای شهر تهران نیازمند تلاش‌های غنی و بین‌المللی برای ایجاد افقی جدید برای توسعه آتی شهر تهران است.

براساس این گزارش، علی عبدالعلی‌زاده در ادامه این جلسه افزود: در رتبه‌بندی شهرهای جهانی هم‌اکنون بمبئی، استانبول، دوبی و دوحه در منطقه پیرامونی ایران توانسته‌اند، این ظرفیت را کسب کنند. عبدالعلی‌زاده افزود: تاکید بر کلان‌شهری یعنی هزینه، اما حرکت به سوی جهان شهری به معنای تولید صرفا بر مبنای اطلاعات و دانش است. وی ارتقای موقعیت شهر تهران در این بستر را ضرورت داشتن چهار ویژگی حاکمیت خوب شهری (مردم‌سالاری شهری)، بانکی کردن دارایی‌های شهری یعنی ارزش افزوده بالقوه که در همه اقدامات شهری صورت می‌گیرد، مناسب بودن فضا برای زندگی و رقابتی بودن آن ذکر کرد. عبدالعلی‌زاده با ارائه شاخص‌های مقایسه‌یی جهان شهرها اضافه کرد: این شاخص‌بندی که از اواخر دهه 90 آغاز شده فرصتی متناسب برای توسعه کلان‌شهر تهران است.

 

ارسال نظر