ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۴۷

 توسعه ترانشیپ راهگشای تجارت با قطر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موضوع تجارت دریایی با قطر تصریح کرد: توسعه ترانشیپ می‌تواند به بحث تجارت با قطر به عنوان یک مساله فوری کمک کند اما باید توسعه ترانشیپ را به صورت جامع و در تمام حوزه‌ها در نظر گرفت.

به گزارش ایسنا، محمد سعیدنژاد افزود: به نظر می‌رسد اگر برای توسعه ترانشیپ پیش از هر چیز از شورای عالی ترابری کشور مجوز لازم دریافت شود در روند کار تاثیر بهتری دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به موفقیت طرح مطالعاتی بارنامه سراسری که با همکاری بخش خصوصی تهیه شد، روش‌های تقویت ترانشیپ از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر هم از سوی کارشناسان سازمان بنادر تهیه شود.

سعیدنژاد دستورالعمل تقویت ترانشیپ را در تمامی حوزه‌ها دانست و یادآور شد: این طرح باید به تمامی حوزه‌ها ازجمله کشتی‌های فیدری، تعرفه‌ها و امکانات و تجهیزات بندری بپردازد و در جهت تقویت آنها دستورالعمل لازم را در نظر گرفته و تعیین کند.

 

 مترو هشتگرد با ۱۵۰ میلیارد تکمیل می‌شود

عضو هیات‌مدیره شهرهای جدید از تکمیل ایستگاه مترو هشتگرد تا شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: در صورتی که حدود ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود حدود ۱۰۰میلیارد تومان هم پیمانکار به پروژه تزریق ‌کند، پروژه مترو کرج- هشتگرد تا بهمن ماه سال جاری تکمیل می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایستگاه هشتگرد بیش از ۸۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برآوردها نشان می‌دهد، بودجه لازم برای تکمیل مترو هشتگرد حدود ۱۵۰میلیارد تومان است.

طاهرخانی درباره تداخل مترو هشتگرد با پروژه عمرانی شهرداری در پل حصارک گفت: با توجه به اینکه دو پیمانکار در یک نقطه فعالیت می‌کنند، سرعت اجرای کار در حد مطلوب نیست اما با این وجود، عملیات اجرا توسط هر دو پیمانکار درحال انجام است.

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید درباره وضعیت مسکن مهر شهرهای جدید همچنین گفت: مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت پرند ۱۱۹هزار نفر است درحالی که حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در این شهر افتتاح کرده‌ایم. اگر قرار بود مردم در این واحدها مستقر شوند، جمعیت این شهر باید بیش از ۲۰۰هزار نفر باشد و این نشان می‌دهد که بخشی از واحدهای مسکن مهر تقاضای لازم را ندارد.

وی ادامه داد: شاید بخشی از عدم تقاضا برای خرید مسکن مهر ناشی از ضعف امکانات شهری باشد که باید تکمیل شود اما قسمتی از آن با هدف ورود قشر متوسط به بازار مسکن انجام شده که بدون تقاضا مانده است.

 ‌لزوم ایجاد منابع مالی پایدار برای نگهداری راه‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌یی با اشاره به اهمیت تامین منابع اعتباری پایدار برای نگهداری و بهسازی راه‌ها گفت: پیشنهاد می‌شود با دریافت عوارض سوخت از ناوگان، بخشی از هزینه‌های مربوط به نگهداری راه‌ها تامین شود تا ضمن ارتقای ایمنی جاده‌ها، سوانح جاده‌یی و تلفات ناشی از تصادفات جاده‌یی نیز کاهش پیدا کند.

‌به گزارش ‌روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌یی، ‌داود کشاورزیان افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی وظیفه نگهداری از کل راه‌های کشور به استثنای راه‌های تحت بهره‌برداری بخش خصوصی را عهده‌دار است. وی ادامه داد: ازجمله این‌ راه‌ها‌ آزادراه زنجان- تبریز است که برای نگهداری آن 50‌ درصد از اعتبارات ملی و 50‌ درصد از اعتبارات استانی تامین می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از تجهیزات مدرن در جاده‌های کشور برای مدیریت سفر و ترافیک را مهم دانست و اضافه کرد: تجهیز محورهای مواصلاتی به سامانه‌های هوشمند ترددشمار، دوربین‌ها ‌و سامانه ثبت تخلفات به میزان قابل توجهی موجب ارتقای ایمنی جاده‌ها و سفرها ‌می‌شود از این رو مقرر است این سامانه‌ها در کل راه‌های شریانی کشور ‌که‌ 65‌ درصد ترددها از آنها انجام می‌شود به طور کامل اجرا شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی با تاکید بر لزوم ارتقای خدمات بخش حمل‌و‌نقل مسافری در کشور اظهار کرد: براساس آیین‌نامه، طرح شبکه سیر همنام شرکت‌های مسافربری، شرکت‌های اصلی و مادر می‌توانند در مراکز استان فعالیت کنند و به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها خدمات‌رسانی کنند.

 

ارسال نظر