در شهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۷۴

 بازدید اعضای شورا شهر از خط 7مترو

پس از اینکه دو نشست علنی اخیر شورای شهر تهران در رابطه با مساله ایمنی خط 7 مترو به تنش کشیده شد، دیروز اعضای این شورا از خط یاد شده بازدید کردند.

در این بازدید که مهدی چمران، رحمت‌الله حافظی، محسن سرخو، ابوالحسن مختاباد، انصاری و نیز مازیار حسینی، معاون حمل و نقل شهردار و مدیرعامل مترو حضور داشتند، ‌چمران اظهار کرد که مباحث مطرح شده در شورا چک‌لیست پیش از بهره‌برداری مترو بوده است. روز سه‌شنبه حافظی از 3 سند که نامه‌هایی در رد ایمن بودن خط 7 مترو بود، رونمایی کرد. اما به گفته چمران، گزارش خوانده شده در شورا نامه‌یی بود که مسوول بررسی مترو بنا به وظیفه‌یی که دارد آن را نوشته بود و به مواردی که پیش از افتتاح باید چک می‌شده و نواقص شناسایی شده اشاره کرده است. این موضوع برای هر پروژه‌یی در جریان است و به پیمانکار برای برطرف کردن آنها پیش از افتتاح داده می‌شود. همچنین چمران اظهار کرد که با توجه به اینکه بحث‌های فنی مطرح شده در خصوص خط 7 مترو از سوی برخی اعضای شورا باعث دلواپسی شهروندان در این خصوص شده بود، جا دارد برای دلجویی از شهروندان فهیم تهرانی از آنها عذرخواهی شود.

صحبت‌های چمران در حالی مطرح می‌شود که در یکی از این نامه‌های قرائت شده در نشست علنی شورا تصریح شده بود که در روز افتتاح خط 7، مدیر مرکز فرمان به مدیرعامل بهره‌برداری مترو نوشته بود که «این خط برای مسافرگیری آماده نیست. خواهشمند است، دستور فرمایید تردد قطارها بدون مسافر و به صورت مانوری و آزمایشی صورت گیرد. در صورت بروز هر گونه مشکل در خط 7 امدادرسانی به قطار و مسافران تقریبا غیرممکن است.» این مکاتبه برای بازرسی و حراست مرکزی هم ارسال شده است. با توجه به متن این نامه صحبت‌های چمران جای تامل دارد. زیرا مفاد این نامه تایید بر عدم آمادگی خط 7 مترو جهت بهره‌برداری دارد و صریحا اعلام کرده است که تردد قطارها آزمایشی و بدون حضور مسافران باشد و در هیچ جای آن از تذکر جهت اصلاح امور سخنی به میان نیامده است.

 آغاز ثبت‌نام برای نوسازی تاکسی‌های سال ۸۶

ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از آغاز ثبت‌نام برای نوسازی تاکسی‌های سال ۸۶ خبر داد.

به گزارش مهر، قناعتی با بیان این ۲۰هزار تاکسی فرسوده امکان نوسازی در شهر تهران را دارند، گفت: در ماه‌های ابتدایی سال صاحبان تاکسی‌های تولید سال ۹۶ این نگرانی را داشتند که پروانه کار آنها به دلیل فرسودگی تاکسی‌های‌شان تمدید نشود.

وی ادامه داد: به تازگی سازمان تاکسیرانی به مالکان تاکسی مدل ۸۶ اعم از سواری و ون اعلام کرده است که سایت نوسازی برای این مدل تاکسی باز شده و می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای نوسازی تاکسی‌هایشان ثبت‌نام کنند.

قناعتی اضافه کرد: ۴۸ ساعت بعد از ثبت‌نام با مراجعه به شرکت خصوصی تحت پوشش می‌توانند نامه معرفی به بانک را دریافت کرده و اقدام به تشکیل پرونده بانکی کنند. به گفته قناعتی، در دفاتر پیشخوان ثبت‌نام پژو ۴۰۵ و سمندEF7  انجام می‌شود. در صورت تمایل برای دریافت آریو نیاز به دفاتر پیشخوان نیست و رانندگان تاکسی می‌توانند با مراجعه به شرکت تحت پوشش اقدام کنند. قناعتی با اشاره به اینکه شرایط نوسازی تاکسی‌ها در حال حاضر همانند سال گذشته و به صورت پرداخت ۲۰میلیون وام و 5.5 میلیون اسقاط خودرو فرسوده و پرداخت الباقی توسط تاکسیران است گفت: با توجه به اینکه طرح سراسری است و ظرفیت ثبت‌نام محدود پیشنهاد می‌شود تاکسیرانان حداقل ثبت‌نام اولیه در دفاتر پیشخوان داشته باشند.

 رویکرد شورای پنجم در انتخاب شهردار آینده تهران

زهرا نژادبهرام منتخب شورای پنجم با تاکید بر اینکه شورای پنجم، براساس مطالبات مردم حرکت می‌کند، گفت: رویکرد شورای پنجم به‌گونه‌یی است که دایره انتخاب گزینه‌ها را به‌شدت بازگذاشته است تا کاندیداها دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و ما بتوانیم بازخوردهای مردم را نسبت به گزینه‌های شهرداری شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا، نژادبهرام با اشاره به جلسه‌یی که شورای پنجمی‌ها با قالیباف داشتند، تصریح کرد: در جلسه‌یی که با قالیباف شهردار شورای پنجم برگزار کردیم، از او خواستیم گزارشی از وضعیت شهر تهران به شورای پنجم، شورای چهارم و همه مردم ارائه دهند چرا که ایشان ۱۲سال در تهران مدیریت کردند و باید یک گزارش مبسوط از تهران و عملکرد او داشته باشیم. این گزارش تبدیل به سند خواهد شد که می‌توان براساس آن به تقدیر و نکوهش شهرداری پرداخت یا آنکه شاهد تغییراتی در این نهاد بود، چراکه در هر حال سندی است که خود شهرداری آن را تایید کرده است.

نژادبهرام در مورد انتخاب شهردار نیز با اشاره به اینکه گزینه‌های متعددی تاکنون مطرح شده‌اند، افزود: اگر گزینه‌یی مطرح می‌شود، به این معنا نیست که قرار است شهردار آینده باشد. برخلاف دوره‌های گذشته طیف گزینه‌ها بسیار گسترده است و شورای پنجم به همه فرصت داده تا ابراز علاقه کرده یا گزینه‌هایی که به آنها علاقه‌مندیم را معرفی کنیم. او ادامه داد: تاکنون با آقایان مهرعلیزاده، ترکان، موسوی‌بیک، ترک‌نژاد، حناچی، اصغراحمدی، افشانی و حدادی دیدار داشته‌ایم. مطمئنا آقای عارف هم در سمت شهردار می‌تواند به مشکلات تهران کمک کند چراکه در هر حال نماینده اول مردم تهران محسوب می‌شود، اما به این معنا نیست که شهردار آینده تهران خواهد بود. البته از آنجایی که عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و خود شورای عالی لیست امید را تهیه کرده گزینه او به عنوان شهردار می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد و همین مساله یکی از آفت‌های انتخاب عارف است. این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۵ گزینه برای شهرداری آینده تهران مطرح شده است، گفت: رویکرد شورای پنجم به‌گونه‌یی است که دایره انتخاب گزینه‌ها را به‌شدت بازگذاشته است تا کاندیداها دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و ما بتوانیم بازخوردهای مردم را نسبت به گزینه‌های شهرداری شاهد باشیم. برای مثال تا امروز شاهد بازخوردهای اجتماعی مردم در مورد کاندیداتوری مرعشی، ترک‌نژاد، عباس آخوندی و مهرعلیزاده بودیم.

 

ارسال نظر